728 x 90

زندانیان سیاسی,اذيت و آزار زندانيان,سرکوب زنان,

رفتار ضدانسانی دژخیمان خامنه‌ای با زنان زندانی در بند زنان اوین

-

زندان زنان در  رژیم ایران
زندان زنان در رژیم ایران
خبرگزاری هرانا گزارشی از بند زنان زندان اوین درج کرده که بیانگر رفتار ضدانسانی با زندانیان این بند است. در این گزارش آمده است:
در بند زنان زندان اوین موسوم به بند نسوان که بسیاری از زندانیان آن مادرانی رنج کشیده هستند هم‌چنان امکان تماس تلفنی برای زندانیان فراهم نیست، ملاقاتهای آنها محدود است و مشکلات محیطی بسیاری در این محل به چشم می‌خورد.

بند زنان زندان اوین دارای ۳ اتاق و یک آشپزخانه تقریباً ۲۵ مترمربع با ۲ اجاق گاز معمولی چهار شعله است.
بند زنان با تعداد زندانیان متغییر، با کمبود تخت و ”مشکل کف خوابی“مواجه است که در برخی از ماههای سال (حدود خرداد ماه) تعداد زندانیان بسیار افزایش می‌یابد. زندانیان این بند به علت نبود گاز شهری با مشکلات خاص مخصوصاً در فصل زمستان مواجه هستند.

در بند زنان زندان اوین، به ساکنان آن به‌خصوص مادران امکان تماس تلفنی با دنیای بیرون داده نمی‌شود که این مسأله برای زندانیان بسیار آزار دهنده است، در صورت درخواست انجام تماس تلفنی، زندانیان مجبور به ارسال مکرر نامه به بخشهای ذیربط در زندان هستند که این روند ممکن است تا دو ماه نیز تا حصول نتیجه به طول انجامد. بند نسوان زندان اوین از امکانات رفاهی و فرهنگی مناسبی برخوردار نیست و تنها دارای یک کتابخانه است که کتابهای آن توسط خود زندانیان تهیه شده است.

در این بند در همه نقاط به جز سرویسهای بهداشتی دوربین مدار بسته قرار دارد.

زمان ملاقات بند زنان زندان اوین روزهای یکشنبه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در کابین و از پشت شیشه بواسطه گوشی تلفن است، ملاقات حضوری با موافقت دادستانی و عموماً چهار الی شش هفته یکبار در یک سالن بزرگ همگانی صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است نیروهای امنیتی ناظر بر زندان به هر گونه ارسال خبر یا انتشار گزارش از وضعیت این بند با قطع ملاقاتها یا ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی ساکن این بند واکنش نشان می‌دهند، در واقع زندان از اجازه ملاقات حضوری به‌مثابه ابزاری برای بی‌اعتراض نگه‌داشتن زندانیان عقیدتی این بند استفاده می‌کند.

ساعتهای هواخوری زندان از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر است که در زمستانها این مدت زمان کاهش می‌یابد.

زندانیان در این بند با مشکل جدی تغذیه مواجه هستند. زنان ساکن بند نسوان ترجیح می‌دهند به‌دلیل پایین بودن کیفیت غذای توزیع شده توسط زندان، از ‌ خشک (مواد خریداری شده توسط خود زندانی) استفاده کنند که با این حال نیز با مشکلات بهداشتی، نبودن و فاسد بودن موادغذایی و همچنین عدم در دسترس بودن موادغذایی لازم در عین بالا بودن قیمتها در فروشگاه زندان مواجه هستند.

زندانیان از داشتن جیره‌ی گوشت قرمز کافی محروم هستند و همچنین رخ داده است که گوشت سفید توزیع شده نیز فاسد و متعلق به چند ماه گذشته بوده است. که این مسائل در درازمدت باعث بیماریهای مختلف از جمله کم خونی و غیره در بین ساکنان این بند شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9f92e3a-41cb-46b1-86f0-bb8f2d9fb8ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات