728 x 90

8 مارس روز جهانى زن,

کنفرانس پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن

-

--
--
به‌مناسبت روز جهانی زن، کنفرانسی در پاریس با شرکت پارلمانترها، شخصیتها و مدافعان برجستهٴ جنبش زنان از پنج قارهٴ جهان برگزار شد.

در این کنفرانس که ریاست مشترک آن‌را نجیمه طای طای، وزیر پیشین آموزش و پرورش مراکش و سروناز چیت‌ساز، مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران برعهده داشتند، نقض حقوق زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندها و کشورهای خاورمیانه و چشم‌اندازها و راه‌حل‌های مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خانم سروناز چیت‌ساز در سخنان افتتاحیه خود ضمن خوشامدگویی به حاضرین، گفت: «با توجه به وضعیت سیاسی فعلی در منطقه و رشد بنیادگرایی اسلامی و دخالتهای رژیم ایران در امور بسیاری کشورها در منطقه، بررسی وضعیت زنان به‌ویژه در این منطقه از جهان و چالشهایی که با آن مواجه هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

وی افزود: جنبش مقاومت ما پادزهری را در برابر رژیم زن‌ستیز (حاکم بر ایران) ارائه کرده است و زنان در جنبش ما تحت رهبری خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، دستاوردهای بسیاری داشته‌اند و در تمامی سطوح برای رهبری سیاسی جنبش مسئولیت به‌عهده گرفته‌اند.

سپس خانم نجیمه طای طای طی سخنانی، ... عملکرد بنیادگرایی مذهبی در منطقه خاورمیانه را تشریح کرد و با برشمردن ویژگیهای آن گفت: مهمترین ویژگی بنیادگرایی اسلامی زن‌ستیزی آن است وی نتیجه گرفت که کانون اصلی بنیادگرایی در منطقه رژیم آخوندی است که ایده‌های ارتجاعی و زن‌ستیزانه خود را به سراسر خاورمیانه صادر کرده است.

تغرید الحجلی وزیر پیشین فرهنگ در دولت موقت سوریه در سخنرانی‌اش به نمونه‌های دردناکی از وحشیگری دیکتاتوری خونریز اسد علیه زنان سوری، از جمله جنایات وحشیانه علیه زنان در زندانها پرداخت، و بر نقش رژیم آخوندی در این جنایات تأکید کرد.

سناتور والریا کاردینالی عضو سنای ایتالیا از دیگر سخنران کنفرانس پاریس بود؛ وی فعالیتهای خود را علیه نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها تشریح کرد و گفت: تعهد احترام به حقوق‌بشر بایستی شرط توافقات اقتصادی باشد.

سناتور کاردینالی همچنین، گفت: «حضور ما امروز در جمع شما به این معناست که آزادی حد و مرزی ندارد و نمی‌توان تحت نام خدا و مذهب انسانها را بدار آویخت».

دکتر عزه هیکل مشاور رئیس‌جمهور مصر در سخنرانی خود به نقش برجستهٴ زنان در انقلاب مصر پرداخت، و گفت: واقعیت این است که زن مصری بالاترین بها را در مقابل تروریستها و بنیادگرایان پرداخته است.

در کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن در پاریس خانم شریفه خدار بنیانگذار و رئیس سازمان جزایرونا، گفت: هر مبارزه‌یی علیه بنیادگرایی در هر کجای جهان یک مبارزه واقعی و گرامیداشت هر زنی است که در کام این بنیادگرایی بلعیده شده، مورد تعرض قرار گرفته و کشته شده یا مثله شده است. چنان‌چه کمر بنیادگرایی را نشکنیم، نخواهیم توانست تروریسم را نیز ریشه‌کن کنیم..

عفاف عایش روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون از عربستان سعودی از دیگر سخنرانان کنفرانس پاریس بود؛ وی در سخنرانی‌اش، گفت: مراتب تشکر و سپاسگزاری‌ام را به خانم مریم رجوی تقدیم می‌کنم؛ چرا که ایشان واقعاً یک زن مبارز هستند؛ و ما را امروز در این‌جا گردهم آورده‌اند. من تعهد می‌دهم که در این راه پا جای پای ایشان بگذاریم و از سرزنش هیچ ملامت‌کننده‌یی هم هراسی به‌دل راه نخواهیم داد تکرار می‌کنم که زن هویت مشخصی دارد و بایستی این را از چنگ کسانی که می‌خواهند او را بدون هویت نگهدارند بیرون آورد».

ریموند فولکو عضو پیشین پارلمان کانادا از 1997 تا 2011 طی سخنانی در کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن در پاریس، بر همبستگی خود با مبارزه زنان ایران و حمایت از این مبارزه تأکید کرد و گفت ما در همبستگی با زنان کمپ لیبرتی هستیم، در همبستگی با همهٴ زنان دیگر در همه‌جا به آنها فکر می‌کنیم و می‌خواهیم کاری برای کمک به آنها بکنیم.

در کنفرانس پاریس سویم آربانا، بنیانگذار سازمان زنان مفید برای زنان آلبانی با تأکید بر لزوم انجام اقدامات جدی برای دستیابی به برابری زن و مرد، گفت: «ما یک جنبش مدافع حقوق زنان هستیم که به‌همراه مردان می‌خواهیم جهان را تغییر دهیم. فکر می‌کنم باید در همهٴ مبارزات و نبردهایمان به‌سمت برابری، محکمتر باشیم.

کارول فونتین رئیس کمیته بین‌المذاهب در حمایت از اشرفی‌ها به تشریح جنایاتی که در حق زنان و به‌ویژه دختران جوان صورت می‌گیرد پرداخت، و بر لزوم اجرای کنوانسیونهای سازمان ملل علیه نقض حقوق زنان و کودکان در ایران تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d31948e-5567-4640-bc81-f22e02214594"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات