728 x 90

اخبار يمن,

نبردهای مقاومت مردمی یمن برای آزادسازی شهر تعز

-

ارتش و نیروی مقاومت مردمی یمن
ارتش و نیروی مقاومت مردمی یمن
مقاومت مردمی یمن، نبردهای خود را برای آزادسازی کامل شهر تعز ادامه می‌دهد. همزمان نیروهای مقاومت و ارتش ملی یمن حلقه محاصره شهر صنعاء پایتخت یمن را تنگ‌تر می‌کنند.

در حالیکه به‌نظر می‌رسد جبهه‌های مختلف یمن در یک آرامش نسبی به‌سر می‌برد، جبهه جبل حبشی در جنوب غربی شهر تعز هم‌چنان مشتعل است. درگیریهای شدیدی میان مقاومت مردمی از یک‌سو و شبه‌نظامیان حوثی و عناصر دیکتاتور مخلوع علی عبدالله صالح در این منطقه به‌وقوع پیوست. در نتیجه رزمندگان مقاومت توانستند بخشهایی از مراکز تجمع شبه‌نظامیان و به‌طور مشخص شهرک وافی و ارتفاعات نزدیک آن را تسخیر کنند. امری که مقاومت را در جبهه ذباب در موقعیت بالاتری قرار می‌دهد.

همزمان مناطق شمالی شهر تعز به‌ویژه خیابان 60 و محله عصیفره شاهد درگیریهای شدیدی میان مقاومت و شبه‌نظامیان حوثی بود. حوثیها برخی مناطق شهر تعز و روستاهای منطقه حبشی درجنوب غربی این شهر را با موشک هدف قرار دادند.

در همین راستا هواپیماهای ائتلاف عربی چندین حمله علیه پادگان تیپ 35 در شهر مخاء و چندین پادگان دیگر در شمال باب المندب انجام دادند.

در صعده نیز، ائتلاف مواضع و مراکز تجمع کودتاگران و همچنین پادگان صیف در این منطقه را بمباران کرد.

منابع نظامی در صنعاء گزارش کردند ارتش ملی، نیروهای تقویتی از تیپ 310 در استان مأرب را به جبهه نهم در شمال شرقی پایتخت اعزام کرده است.

هواپیماهای ائتلاف همچنین انبارهای سلاح در منطقه خولان در شرق صنعاء و پادگان نهدین در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری را بمباران کردند.

در غرب پایتخت نیز در جریان حملات هوایی ائتلاف که تجمع شبه‌نظامیان حوثی را هدف قرار داد، دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/620738b7-2f8c-4805-9913-99df82b2afeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات