728 x 90

اخبار عراق,

تظاهرات مردم عراق در بغداد و سایر شهرهای عراق علیه فساد

-

تظاهرات مردم عراق  در شهرهای مختلف
تظاهرات مردم عراق در شهرهای مختلف
تظاهرات جمعه مردم عراق در سی‌امین هفته خود در بغداد و استانهای کربلا، واسط، دیوانیه، بابل، بصره و ذیقار برگزار شد. تظاهر کنندگان از استان المثنی برای همبستگی با مردم ذیقار به ناصریه رفتند و در آنجا تظاهرات برگزار کردند.

تلویزیون دجله در گزارش خود از تظاهرات امروز مردم عراق گفت: شماری از استانهای عراق امروز شاهد تظاهرات بزرگی بودند که تظاهر کنندگان در آنها خواهان تشکیل فوری دولت تکنوکرات شدند و فرقه‌گرایی را محکوم کردند. تلویزیون دجله در گزارش خود از تظاهرات بغداد گفت: در میدان تحریر علاوه بر مردم بغداد از استانهای دیگر در تظاهرات شرکت داشتند و کمیته هماهنگی نجف هم در میدان تحریر حضور داشت… تلویزیون دجله گفت: خواستهای تظاهر کنندگان شامل اصلاح و مبارزه با فاسدان و تغییر ریشه‌یی و فراگیر برای خلاصی کشور از بحران امنیتی و اقتصادی بود.. تظاهر کنندگان ناخوشنودی خود را از عدم اجرای اصلاحات ابراز کردند. و خواستار تحویل سران فساد به دادگاه و گشودن پرونده‌های بزرگ فساد در ارگانهای مختلف دولت شدند.

البغدادیه در گزاش خود از تظاهرات مردم عراق گفت: تظاهر کنندگان خواستار برکناری مدحت محمود و حسابرسی از همه مسئولان فاسد و در رأس همه آنها نوری مالکی شدند.

تظاهر کنندگان در کربلا کاظم الصیادی نماینده مجلس از باند مالکی را از میدان تظاهرات بیرون کردند و در نجف تظاهر کنندگان خواستار تغییر و گشودن پرونده‌های فساد شدند.

البغدادیه در گزارش دیگری از تظاهرات روز جمعه مردم عراق گفت: تظاهر کنندگان از شش استان دیوانیه، بغداد، بصره، المثنی، نجف و بابل وارد ناصریه شدند تا با تظاهر کنندگان ذیقار که هفته پیش توسط شبه‌نظامیان فرقه‌گرا مورد تعرض قرار گرفتند، اعلام همبستگی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be0ebe64-6470-474e-b2ea-27da99a5ff4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات