728 x 90

فقر و بيكارى,

اعتراف پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی: جمهوری اسلامی بی‌وقفه فقر تولید می‌کند

-

فقر در ایران
فقر در ایران
پرویز فتاح، رئیس ’کمیتۀ امداد خمینی’ روز چهارشنبه 28بهمن94 در گفتگو با خبرگزاری حکومتی کار اعتراف کرد: ”شمار فقرا و نیازمندان در کشور روز به روز رو به افزایش است و هیچیک از اقدامهای مجلس و دولت کنونی همانند دولتها و مجالس پیشین نتوانسته است مانع از افزایش فقر در ایران طی سالهای اخیر بشود“.

وی افزود: ”تعداد نیازمندان کشور چه آنان که زیر خط فقر زندگی می‌کنند و چه آنان که در مسیر فقر قرار گرفته‌اند بسیار است. دامنۀ فقر در ایران چنان ابعادی یافته که آن را اساساً بی‌نیاز از توصیف ساخته است. جمهوری اسلامی ایران به‌طور پیوسته در حال تولید فقر و فقیر است.
 
مقامات رسمی جمهوری اسلامی از انتشار آمار و ارقام مربوط به فقر در ایران خودداری می‌ورزند. اما، بر اساس برخی گزارشهای منتشر شدۀ مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۳ درآمد سالانۀ دهک اول درآمدی کشور که کم درآمدترین گروه اجتماعی محسوب می‌شود به‌طور متوسط به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد، در حالی که درآمد دهک دهم که پردرآمدترین گروه در کشور است سالانه به ۴۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بالغ شده است.
همچنین شمار پردرآمدترین دهک درآمدی ایران به ۲میلیون نفر می‌رسد و آمارهای طرح شده در کمیسیون راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام حکایت از آن دارند که ۲۵ درصد خانوارهای فقیر ایران در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی زندگی می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54976406-507b-4859-916f-a2f2beff4608"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات