728 x 90

جام زهر اتمى,

تصاویر ماهواره‌یی ساختمان‌سازی مشکوک در سایت نظامی پارچین را نشان می‌دهد

-

--
--
دیلی بست 8فوریه 2016ـ 19بهمن 94 فاش ساخت تصاویر جدید ماهواره‌یی نشان می‌دهد رژیم ایران مشغول ساختمان سازیهای مشکوک و اسرارآمیز درسایت مخفی نظامی پارچین است.

این منبع افزود: تصاویر ماهواره‌یی جدیدی که از مجمتع نظامی مخفی پارچین گرفته شده نشان می‌دهد که حتی در حالی که رژیم ایران مشغول مذاکرات توافق اتمی بوده، در تلاش برای مخفی کردن کار اتمی خود درگذشته و کاهش خسارت برای آینده بوده است.

سایت هواشناسی استراتفور می‌گوید تصاویر منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد رژیم ایران در حال ساختن تونلی در یک مجمتع به‌شدت حفاظت‌شده کوهستانی در داخل تأسیسات پارچین است که در 20 مایلی جنوب شرقی تهران قرار دارد و بر روی پاک کردن علائم آزمایشات شدید الانفجار در منطقه دیگری در این سایت کار می‌کنند.

سیم تاک تحلیلگر استراتفور به دیلی بیست گفت: ”این تصاویر نشان می‌دهد رژیم ایران در حال انجام کارهایی برای مخفی کردن فعالیتهایی است که انجام داده است. ممکن است این رژیم هنوز تأسیساتی را که آژانس دسترسی داشته یا نداشته باشد را گسترش می‌دهد “...

تصاویر ماهواره‌یی به نظر آسفالت کردن اطراف ساختمانی است که گفته می‌شد سایت آزمایشی برای چاشنیهای شدید الانفجار، برای منفجر کردن سلاح اتمی مورد استفاده قرار می‌گیرد را، نشان می‌دهد.
تصاویری که از سال 2010 باتصاویر برداشته شده با تصاویر امسال مقایسه شده است.

سیم تاک به منطقه‌ای اشاره می‌کند که آسفالت شده و گیاهان و درختان اطراف آن جابه‌جا شده و خاک آن برداشته شده است. این، گامهایی برای مخفی کردن گرد و غبار رادیواکتیو ناشی از آزمایش تسلیحات اتمی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تیمی را برای بازرسی از این سایت در پاییز گذشته فرستاد.

اندی وبر معاون وزیر دفاع سابق در امور برنامه‌های دفاعی اتمی، شیمیایی و بیولوژیک گفت: ”در سپتامبر یوکیا آمانو از داخل کوره مشکوک آزمایشات انفجاری بازدید کرد و دریافت که خالی شده است “.
وی افزود به عقیده من تحلیل استراتفور به‌خوبی با تصاویر ردیابی شده است.

سیم تاک گفت:
تصاویر نشان داد که آنها بر روی ورودی تونلی درون مجتمع پارچین کار می‌کنند و به نظر می‌رسد آن را کامل کرده‌اند. در تصویر سال 2014 تجهیزات ساختمانی را در خارج ورودی تونل نشان می‌دهد.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/584f25d9-7234-4f1b-80b4-0594e6517b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات