728 x 90

انتخابات,

نیویورک تایمز: زنان و جوانان ایرانی می‌گویند از روحانی سرخورده و ناامید شدند و در انتخابات شرکت نمی‌کنند

-

تجمع جوانان - آرشیو
تجمع جوانان - آرشیو
نیویورک تایمز15بهمن94
بسیاری از زنان و جوانان ایرانی در مورد انتخابات آینده سرخورده شده و از اصلاحات نومیدند و از سوی دیگر امید خود به روحانی و قولهای وی برای جامعه‌ای آزاد را از دست داده‌اند.

ستاره دانشجوی فارغ‌التحصیل از شهر شمالی رشت گفت: «من نمی‌خواهم همان اشتباه را دوباره تکرار کنم، من به روحانی ر ای دادم آیا او توانست وضع ما را بهتر کند؟ خیر».

وعده‌های روحانی که محدودیتها بر روی اینترنت را کاهش می‌دهد انجام نشد. دستیابی به رسانه‌های اجتماعی رسماً مسدود است هر چند روحانی و خامنه‌ای شماره حسابهای توئیتر خو د را دارند.

این اعتراض عمده‌ای است که در میان سنین زیر 30سال وجود دارد که بیش از دو سوم جمعیت 78 میلیونی را تشکیل می‌دهند، کسانی که بعد از انقلاب اسلامی سال 1979 که شاه را سرنگون کرد بدنیا آمده‌اند.

یک مهندس 27ساله در تهران که از دادن نام خود امتناع می‌کرد گفت: ”من نمی‌خواهم رأی بدهم، رأی دادن چه فایده‌ای دارد؟ امیدهای من بر باد رفته است “.

... زنان ایرانی که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند در میان تحصیلکرده‌ترین در خاورمیانه هستند. نرخ با سوادی در میان آنها 80درصد و بیش از 50 درصد ورودی به دانشگاه از آنان می‌باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fce84038-0a59-4d53-99c7-93d3e591aed0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات