728 x 90

دخالتهای ایران,اعتياد و مواد مخدر,

تلویزیون العربیه: یک سوم ثروت حزب‌الله لبنان از قاچاق مواد مخدر به‌دست می‌آید

-

حزب الله لبنان یک سوم دارایی خود را از طریق قاچاق مواد مخدر با همکاری رژیم ایران به دست می‌آورد
حزب الله لبنان یک سوم دارایی خود را از طریق قاچاق مواد مخدر با همکاری رژیم ایران به دست می‌آورد
العربیه روز پنجشنبه 8بهمن 94 در پایگاه اینترنتی خود طی گزارشی نوشت حزب‌الله لبنان که تحت اوامر خامنه‌ای فعالیت می‌کند یک سوم دارایی خود را از طریق قاچاق مواد مخدر با همکاری رژیم ایران به دست می‌آورد.

در این گزارش آمده است: در مهر 1391 یکی از اعضای برجسته در مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که حزب‌الله لبنان 30 درصد از درآمد سالیانه خود را از قاچاق، تولید و فروش مواد مخدر کسب می‌کند. این نماینده فاش کرد گروههایی وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران با استفاده از خطوط هوایی و راههای دریایی و زمینی مواد مخدر را از لبنان به ایران و برعکس و سپس به اروپا، آفریقا و از طریق آمریکای لاتین و مکزیک به ایالات متحده برای فروش به شبکه‌های مافیایی مواد مخدر منتقل می‌کنند. در همین راستا بود که شماری از شخصیتهای سیاسی و حقوقی آمریکا در مهر 91علیه برخی از مؤسسه‌های مالی آمریکایی- لبنانی در ایالات متحده شکایت کردند. این مؤسسه‌های مالی و تجاری به همکاری با شبکه‌های پولشویی و قاچاق مواد مخدر حزب‌الله لبنان مشغول بودند.

همچنین در بهمن 1383 پلیس اکوادر یک شبکه قاچاق مواد مخدر لبنانی که "راضی زعیتر" آن را هدایت می‌کرد کشف و بازداشت کردند. پس از تحقیقات پلیس مشخص شد که زعیتر یکی از اعضای وابسته به حزب‌الله است که 70درصد از درآمد حاصله از فروش مواد مخدر را به حزب‌الله لبنان می‌داده است.

در سال 84 نیز مقامهای قضایی آمریکا، صبحی فیاض، را در لیست تروریستهای جهان قرار دادند. وی عضو حزب‌الله لبنان به فعالیتهای مسلحانه برای قاچاق مواد مخدر در مرزهای آرژانتین، برزیل و پاراگوئه متهم است. وی همچنین به قاچاق چندین تن مواد مخدر به نفع حزب‌الله لبنان در سال 1373 متهم است.

در سال 1386، پلیس آمریکا فاید بیضون، معروف به «میگل گارسیا» را در فرودگاه بین‌المللی میامی دستگیر کردند. به گفته مقامهای پلیس آمریکا، بیضون به اتهام دست داشتن در تجارت کوکائین به نفع شبکه قاچاق حزب‌الله لبنان دستگیر شده است.

در سال 1387، مقاملهای هلندی از دستگیری یک هسته متشکل از 17نفر متعلق به یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر وابسته به حزب‌الله خبر دادند. آنها طی یک‌سال حدود 2000 کیلو کوکائین قاچاق کرده بودند.

در همان سال روزنامه آلمانی «اشپیگل» از بازداشت یک شبکه قاچاق مواد مخدر وابسته به حزب‌الله لبنان در این کشور خبر داده بود. در شهریور1390 نیز این روزنامه در یک گزارش مفصل از تجارت مواد مخدر توسط عناصر وابسته به حزب‌الله در اروپا خبر داد.

در سال 1390، ولید مقلد، قاچاقچی کلمبیایی معروف در مواد مخدر در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و اعتراف کرد در زمینه قاچاق و تولید مواد مخدر با حزب‌الله همکاری داشته است.

مجلس سنای آمریکا در آذر سال 1394 با اکثریت قریب به اتفاق آراء پیش‌نویس قطعنامه شماره 2297 علیه حزب‌الله لبنان را به‌دلیل قاچاق مواد مخدر به تصویب رساند. در همان سال وزارت خزانه‌داری آمریکا، قطعنامه‌یی را صادر کرد که به موجب آن 4تن لبنانی و آلمانی و همچنین 11 شرکت به‌دلیل قاچاق مواد مخدر در لیست تحریمها قرار داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ee90f1d-6a53-49b0-99a0-d97baca6b4f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات