728 x 90

اخبار اعتراضي,

تهران - تجمع اعتراضی کارگران عسلویه و هلدینگ خلیج فارس در برابر مجلس ارتجاع و سه رشته اعتراض و درگیری اصناف

-

--
--
تهران روز سه‌شنبه 6بهمن شاهد تجمع اعتراضی کارگران به جان آمدهٴ جنوب مقابل مجلس ارتجاع و دو رشته اعتراض و درگیری اصناف با مزدوران حکومتی بود.

کارکنان هلدینگ خلیج فارس در مقابل مجلس شامل کارکنان پتروشیمی در عسلویه و در ماهشهر به‌دلیل مشکلات بعد از واگذاری به بخش خصوصی و عدم شفافیت آینده کاری خود در مقابل مجلس ارتجاع دست به اعتراض زدند و خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی و پرداخت حقوق و مزایای عقب‌افتاده شدند. کارگران مذکور روز گذشته نیز در مقابل وزارت نفت تجمع کرده بودند. کارگران معترض به‌نمایندگی از هزاران همکار خود از عسلویه، ماهشهر و بوشهر به تهران آمده‌اند. شایان ذکر است رژیم با واگذاری مجموعه شرکتهای بزرگ پتروشیمی به نورچشمی‌های حکومتی تحت عنوان خصوصی سازی، دست کارفرمایان را باز گذاشته است تا وضعیت استخدامی آنها را از رسمی به قراردادی و قرار داد موقت تغییر دهند، و کارگران و کارمندانی با بیش از بیست سال سابقه کار را از حقوق پایه‌یی خود محروم کنند.

تهران - وحشت از تجمع اعتراضی صنف مبلمان در مقابل سازمان گمرک در تهران
صبح روز سه‌شنبه 6بهمن 1394 جمعی از اعضای اتحادیه صنف مبلمان، قصد برپایی تجمعی اعتراضی در مقابل دفتر مرکزی سازمان گمرک کشور واقع در خیابان عباس آباد تهران را داشتند که با ممانعت مأموران امنیتی روبه‌رو شدند. حدود 100تن معترض، از ساعت 9 صبح در این محدوده تجمع کرده بودند، اما نیروهای امنیتی حاضر در محل که بیشتر لباس‌شخصی و از سوی وزارت اطلاعات بودند، مانع از حضور آنها در مقابل این سازمان شدند تا تجمع این افراد برگزار نشود. معترضان می‌گفتند در این ایام به بهانه شرایط حساس قبل از انتخابات مانع هر تجمع می‌شوند در حالیکه کسی به فکر درمان دردهای مردم نیست.
اعتراض این صنف که ماههاست ادامه دارد به‌دلیل اخاذیهای حکومتی تحت عنوان افزایش عوارض گمرک برای واردات کالاهایشان می‌باشد.

تهران - پلمپ 3 میوه فروشی در تهران در میان اعتراض و درگیری کارکنان آن
صبح روز سه‌شنبه 6بهمن 1394، مأموران تعزیرات حکومتی تهران سه مغازه میوه فروشی در تهران در محدوده پیروزی، تهرانپارس و شهدا را در میان اعتراض مالکان و کارکنان آن، پلمپ کردند مزدوران در این محدوده به قصد اخاذی به بهانه‌گیریهای مختلف با مغازه‌داران جدل می‌کردند، این اقدام سازمان تعزیرات، در پی اعتراضات مردمی به افزایش 30 درصدی قیمت میوه در بازار بوده که به گفته فروشنده‌ها و مردم، مسبب اصلی آن دولت است.
اقدامات سرکوبگرانهٴ مزدوران سازمان موسوم به تعزیرات در کرج و میدان مرکزی میوه در تهران نیز گزارش شده است که منجر به درگیریهایی نیز شده است. در درگیری حجره‌داران میدان میوه تهران با مأمورین، 2تن بازداشت شدند.

درگیری جمعی از مردم و کسبه بازار با مأموران و رها کردن کودکان کار از چنگ مأموران نیروی انتظامی
ساعت 10صبح روز سه‌شنبه 6بهمن 1394 در پی یورش مأموران انتظامی به کودکان کار و باربر در محدوده بازار مولوی و پارچه‌سراهای بازار تهران، 2 مورد درگیری به حمایت از این کودکان و یک مورد دستگیری رخ داد. مأموران از ابتدا صبح در بازار تهران اقدام به جمع‌آوری کودکان کار کردند. کودکانی که باربری یا دستفروشی می‌کردند. طبق گفته کسبه بازار، این اقدام مأمورین، همه ساله در بهمن ماه انجام می‌شود و آنها کودکان فال فروش و دستفروش را دستگیر می‌کنند و به کمپ های نیروی انتظامی منتقل و در آنجا پس از ساخت فیلم خبری با ادعای اسکان و پناه دادن به کودکان فقیر، آنها را رها می‌کنند. این اقدام مزدوران برای گرفتن بودجه‌های مربوطه و چپاول آن انجام می‌شود.
اما روز سه‌شنبه در محدوده مولوی، به‌دلیل دستگیری یک نوجوان باربر، عده‌یی از مردم و مغازه‌داران تحت تأثیر گریه‌های این نوجوان با مزدوران درگیر شدند و نوجوان دستگیر شده را رها کردند.

در درگیری مشابه در بازار تهران نیز مردم 3 کودک دستفروش را از دست مأموران فراری دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa70cd9b-8ca0-4da5-a638-26a38d04fe65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات