728 x 90

-

فروش مواد مخدر منبع جدید تأمین اعتبار برای دولت

-

مواد مخدر
مواد مخدر
روز 28 دی روزنامه حکومتی رسالت زیر عنوان ”تریاک کیلو چند“، پرده‌ای دیگر از 37سال جنایت و چپاول حکومت آخوندی را کنار زد. در این مقاله با اشاره به کمبود بودجه دولت، تحت عنوان پیشنهاد ”منبع جدید تأمین اعتبار“ برای ”دولت“، به امکان فروش مواد مخدر پرداخته و می‌نویسد: ”بله، مواد مخدر... هر ماه بیش از 60تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود... این تناژ مواد مخدر در کشور چه می‌شود؟ آیا در حضور نمایندگان UNDP سازمان ملل که معلوم نیست رفیق دزد هستند یا شریک قافله، سوزانده می‌شوند و در مراسمی از آن عکس یادگاری گرفته می‌شود یا به شرکتهای دارویی فروخته می‌شوند؟“ پر واضح است که تنها جمله درست در این عبارت ”فروش مواد مخدر است“ و بقیه حرفها چیزی جز رد گم کردن نیست و ادامه می‌دهد که ”هم می‌سوزانند و هم می‌فروشند“. بعد می‌پرسد: ”وقتی قابل فروش است چرا می‌سوزانید؟“. این روزنامه حکومتی سپس به عواید مفقودالاثر ناشی از فروش مواد مخدر که در هیچ ردیف بودجه دولتی نیامده اعتراف می‌کند و می‌پرسد: ”بفرمایید وجوه حاصل از عواید فروش آن در کدام ردیف مشخص درآمدی در قسمت سوم بودجه کل کشور درج است؟“.

پرواضح است که فروش مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که به‌اصطلاح کاشف آن هستند، صورت می‌گیرد و در هیچ ردیف بودجه‌یی هم وارد نمی‌شود. پولها بالا کشیده می‌شود و یا به قول وزیر کشور رژیم ”پولهای کثیف ناشی از درآمدهای مواد مخدر سر از مخارج انتخاباتی و امور سیاسی درمی‌آورد“. در همین رابطه خبرگزاری حکومتی ایرنا روز 4اسفند93 نیز گزارش داد که وزیر کشور تصریح کرد: ”«‌بخش عظیمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثیف به سیاست بازمی‌گردد ”.

همچنین رحمانی فضلی وزیر کشور در تلویزیون رژیم به‌مبلغ این پولهای کثیف اشاره کرد و گفت: ”10هزارمیلیارد تومن کف گردش نقدینگی موا مخدر در کشور است“. (تلویزیون رژیم 2اسفند 93)

این مبلغی است که نزدیک به‌مبلغ مورد اعتراف روزنامه حکومتی رسالت در 28دی است که به میزان درآمد فروش مواد مخدر پرداخته و می‌نویسد: ”رئیس پلیس محترم مبارزه با مواد مخدر ناجا (کیهان، ۲۳/۱۰/۹۴) از کشف بیش از 420تن مواد مخدر، در9ماهه سال جاری خبر می‌دهد. ... هر کیلو تریاک، هر کیلو هروئین و هر کیلو شیشه که قابل تبدیل به مرفین و انواع داروهای کدئین‌دار هستند، در بازار بورس داخلی و خارجی چند میلیون تومان است؟ 2 میلیون؟ 5 میلیون؟ یا 20 میلیون تومان کدامیک؟ و با مقایسه این نرخ‌ها با قیمت شمش طلای یک کیلویی در بازار جهانی چه راهکاری را برای تیم اقتصادی، برنامه و بودجه‌نویس دولت یازدهم به ارمغان می‌آورد؟ در یک حساب سرانگشتی با جذب فقط 420تن مواد مکشوفه تا پایان آذرماه 94 که تا پایان اسفندماه از 600تن هم بالاتر خواهد رفت، به قیمت حداقل 20میلیون تومان اعتباری به‌مبلغ 1200میلیارد تومان منابع تأمین اعتبار در بودجه کل تجهیز می‌شود.

12000= 20 میلیون تومان × 1000کیلو × 600تن
با تقسیم 12000میلیارد تومان به نرخ ارز دولتی در بودجه سال 94 معادل 4میلیارد دلار اعتبار ارزی تحصیل درآمد می‌شود که به قیمت بشکه‌ای 30 دلار نفت اوپک معادل فروش 134 میلیون بشکه نفت خام است“.

اینکه چرا طی 37سال گذشته هیچ وقت این فروشها در بودجه رسمی کشور نیامده، رسالت نویس آخوندی ساکت است چون به خوبی می‌داند که مسؤل آن کسی جز بازوی نظامی ولی‌فقیه ارتجاع نیست. و این‌که چرا الآن به این فکر افتاده که این فروش را در بودجه دولتی پیشنهاد کند و چه دعوای باندی باعث شده تا سپاه از خیر این پول کثیف نجومی عبور کند و به صندوق دولتی واریز نماید، یا چه مبلغ را بعد از این واریزی از طریق پورسانت بگیرد، باز هم در این مقاله در مورد آن سکوت شده است. اما چند نتیجه می‌توان از همین مطلب گرفت:
اول این‌که کفگیر رژیم در تأمین منابع مالی آن‌قدر به ته دیگ خورده که کارشناسان اقتصادیش مجبور شده‌اند پیشنهاد کنند فروش مواد مخدر را از زیر دست نیروی انتظامی و سپاه بیرون بکشند و به بودجه رسمی وارد کنند.

دوم این‌که اساساً چیزی به اسم استفاده دارویی از 600تن مواد مخدر کشف شده در سال چیزی جز سرپوش گسترش مواد مخدر در کشور توسط همین نیروهای سرکوبگر نیست. یک نمونهٴ برجستهٴ آن در زندانهاست که به وفور و توسط خود همین عوامل سرکوبگر و با چند برابر قیمت بیرون به همان زندانیان معتاد می‌فروشند. بارها در گزارشات زندانیان سیاسی پرده از روی این عمل ننگین کارگزاران رژیم برداشته شده است.

سال گذشته دادستان رژیم در کرمانشاه آمار تکان‌دهنده‌ای از اعتیاد جوانان و نوجوانان و تحصیل کرده‌ها اعلام کرد: ”بر اساس آمار موجود در حال‌حاضر 58 درصد معتادان کشور در سنین بین 25 تا 34سال بوده و 14 درصد آنها نیز سنین بین 15 تا 19سال دارند که این فاجعه است. در حال حاضر 37 درصد جمعیت معتاد کشور را افراد با تحصیلات کاردانی تا دکتری تشکیل می‌دهند“. (خبرگزاری حکومتی کردپرس 19اسفند 93)

سوم این‌که گسترش چرخة اعتیاد در کشور به‌خصوص برای جوانان و به‌ویژه برای جوانان فارغ‌التحصیل بیکار یک صرفة امنیتی هم برای رژیم دارد و آن هم این است که جوانان را از فکرکردن به تغییر و ایستادن در برابر چپاولگری و سرکوبگری رژیم خارج می‌کند. وقتی معتاد شدند به‌راحتی تحت کنترل هم هستند. بنابراین رژیم با فروش مواد مخدر به جوانان هم به سودهای میلیاردی می‌رسد، هم آنان را از مبارزه برای سرنوشتشان دور می‌کند. در عین‌حال برای خودشان خوراک تبلیغاتی هم درست می‌کنند تا بگویند دارند با دستگیری معتادان، با مواد مخدر مبارزه می‌کنند! در همین حال سالی چند صد میلیون تومان هم از سازمان ملل کمک مالی برای به‌اصطلاح مبارزه با مواد مخدر می‌گیرند زیرا در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا هستند. به نظر شما این همه درآمدزایی سیاسی، اقتصادی، امنیتی برای نظام بد است؟!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/639653db-32b4-4b8e-9f69-c6c7cf615462"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات