728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,زندانیان سیاسی,اعتصاب زندانيا

ارومیه - انتقال زندانی سیاسی رحمان رشیدزاده به سلول انفرادی بعد اعلام اعتصاب‌غذا

-

زندان ارومیه
زندان ارومیه
رحمان رشیدزاده زندانی سیاسی محبوس در بند 13زندان ارومیه که از روز پنجشنبه بیست‌وچهارم دی‌ماه به‌دلیل اجرا نشدن اصل تفکیک جرایم اعلام اعتصاب‌غذا کرد در بعدازظهر همان روز به سلول انفرادی منتقل شد.

این زندانی سیاسی در آذرماه امسال به تحریک زندانبانان و توسط زندانیان جرایم عادی مضروب شد اما پس از شکایت از مسئولان زندان و تقاضای انتقال به بند زندانیان سیاسی، به سلول انفرادی منتقل شد.

زندانی سیاسی رحمان رشیدزاده در اوایل شهریورماه 94 به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده است.

شایان توجه این‌که مصطفی سبزی زندانی سیاسی دیگر زندان ارومیه نیز از بیست و سوم دی‌ماه 1394 به‌دلیل اعتراض و اعلام اعتصاب‌غذا به سلول انفرادی منتقل شده است.

بهمن دالایی میلان و رئوف محمدعلی، دو زندانی سیاسی دیگر این زندان نیز از اوایل دی‌ماه 1394 به دلایل مشابه و در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم راهی سلول انفرادی شده بودند. اگر ‌چه زندانی سیاسی بهمن دلایی میلان پس از انفرادی به بند سیاسی منتقل شد ولی رئوف محمدعلی هم‌چنان در بند ۵ موسوم به روان‌درمانی نگهداری می‌شود.


یادآوری می‌شود بیست‌وهفت زندانی سیاسی زندان ارومیه هم‌اینک بر خلاف اصل تفکیک جرایم در بندهای عادی نگهداری می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72d322a6-cc48-4003-a8a7-628edca4e07c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات