728 x 90

اخبار عراق,

محکومیت قتل‌عام و کوچ اجباری اهل تسنن در دیالی عراق توسط استرون استیونسون

-

استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق قتل‌عام و کوچ اجباری اهل تسنن دیالی توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران را محکوم کرد و نخست‌وزیر عراق، آمریکا و شورای امنیت ملل‌متحد را برای توقف جنایت علیه بشریت خواست با دخالتشان، جنایت علیه بشریت در دیالی فراخواند.

بنیاد اروپایی آزادی عراق به گزارشهای شوکه‌کننده از قتل و کشتار و اعدام سازمان‌یافته شهروندان اهل سنت و انفجار مساجد به‌ویژه در شهر مقدادیه توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران اشاره کرد و با استناد به اظهارات رئیس کمیته امنیتی پیشین استان دیالی، و استاندار سابق دیالی نوشت: مثنی التمیمی استاندار کنونی دیالی که از فرماندهان شبه‌نظامیان 9بدر است چند ماه پیش در یک کودتا و با زور سلاح شبه‌نظامیان 9بدر، استاندار قبلی را برکنار و استانداری دیالی را اشغال کرد. دادگاه تمییز عراق به غیرقانونی بودن استانداری وی حکم داد، اما او هنوز به‌صورت غیرقانونی در این منصب باقی مانده است.

استرون استیونسون در این اطلاعیه می‌افزاید: به این ترتیب رژیم ایران که بناگزیر از بمب اتمی عقب‌نشینی کرده و در سوریه شکستهای سختی متحمل شده است، اکنون به ماجراجوییها و جنایات بیشتری در عراق روی آورده است. این رژیم ایران است که هم‌چنان مانع آشتی ملی و همبستگی مردم عراق و باعث ادامه حیات داعش می‌شود.

استرون استیونسون تأکید کرد: ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و شورای امنیت باید به موازات کشورهای منطقه، اقدامات قاطع و عملی برای جلوگیری از دخالتهای جنایتکارانه و تروریستی رژیم ایران در عراق در پیش گیرند و پرونده دخالتهای رژیم ایران در عراق را به شورای امنیت ملل‌متحد و دادگاههای جنایی بین‌المللی احاله دهند.

انتظار جامعه جهانی از حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق این است که به سکوت و بی‌عملی در برابر جنایات شبه‌نظامیان هادی عامری در عراق به‌خصوص دیالی پایان دهد و هر چه سریعتر همه گروه‌های شبه‌نظامی را منحل و ممنوع کند. بنیاد اروپایی برای آزادی عراق همچنین از مرجعیت دینی نیز خواستار دخالت فوری برای جلوگیری از جنایاتی که توسط شبه‌نظامیان تحت عنوان شیعه صورت می‌گیرد خواستار شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76081a38-133c-48f6-9daf-947a92540522"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات