728 x 90

اخبار اروپا,اخبار سوريه,

فرانسه محاصره ضدانسانی شهر مضایای سوریه توسط رژیم اسد را محکوم کرد

-

وزارت خارجه  فرانسه
وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه با محکوم کردن شدید محاصره شهر مضایا توسط نظامیان اسد و حزب‌الشیطان لبنان آن را مطلقاً غیرقابل قبول دانست و برای برداشتن فوری این محاصره و اجازه ورود کمکهای انسانی به این شهر فراخوان داد.

خالد عطیه وزیر خارجه قطر نیز به یک حرکت جهانی برای رساندن کمکهای فوری انسانی از طریق زمین و هوا به شهر مضایا و تمامی مناطق تحت محاصره در سوریه فراخوان داد.

فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره گفت: ۴۲ هزار شهروندی که در شهر تحت محاصره مضایا زندگی می‌کنند از شدت گرسنگی در آستانه مرگ قرار دارند.

در همین حال پزشکان بدون مرز خواستار ورود کمکهای غذایی و پزشکی به شهر تحت محاصره مضایا در حومه دمشق و خروج فوری بیماران از این شهر شد. این سازمان اعلام کرد ساکنان این شهر از کمترین امکانات برای زنده ماندن محروم هستند و آن را به یک زندان بزرگ تشبیه کرد که هزاران انسان گرسنه را در خود جای داده است.

یکی از ساکنان این شهر گفت: وضعیت در این شهر بسیار فاجعه‌بار است و روزانه بیش از ۵۰ تن از شدت گرسنگی به‌حالت اغماء می‌روند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cc38ba6-e25f-4cc9-9232-bde84e37de4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات