728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,

اذیت و آزار زندانیان قبل از اجرای حکم اعدام در زندان گوهردشت کرج

-

سلول انفرادی زندان
سلول انفرادی زندان
بنا‌ به گزارش رسیده از زندان گوهردشت کرج زندانیانی که برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل می‌شوند مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
این زندانیان از موعد اجرای حکم خود خبر ندارند.
دژخیمان زندان، زندانی اعدامی را به بهانه‌های مختلف از جمله ملاقات با رئیس زندان و اعزام به بهداری از بند عمومی فراخوانده و به‌محض خروج زندانی از بند عمومی به وسیله دو سرباز و یک نفر از نیروهای زندان با دست‌بند و پابند به انفرادی که محلی ۲ در ۱.۵ متر است منتقل می‌گردد.

در سلول به جز یک تکه موکت کثیف، حشرات موذی و یک عدد قرآن و دیوارهای سرد و آغشته به خون چیز دیگری قابل رویت نیست.
زندانی نیازمند به هم صحبتی برای دریافت آرامش، مورد تمسخر و تحقیر زندانبانان قرار می‌گیرد و در همان بدو ورود به انفرادی، کاملاً او را برهنه کرده و مورد تفتیش بدنی قرار می‌دهند.
در این مدت از طرف زندان تنها یک بار اجازه ملاقات با خانواده را به زندانی می‌دهند که به آخرین ملاقات معروف است.
اخیراً نیز به جای آن که یک روز قبل از اجرای حکم؛ زندانی را به انفرادی ببرند وی را ۴ روز قبل یعنی از همان روز اول هفته به انفرادی برده و زندانی می‌بایست ۴ شبانه روز این وضعیت دلهره آور را تاب آورد و در فضای مذکور کابوس اعدام را برای ۴ شبانه روز متحمل شود و این یکی از روش‌های بی‌رحمانه آزار و اذیت و شکنجه روح و روان فرد قربانی اعدام محسوب می‌گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/181b9e8b-b2e3-4bb0-a4d3-d76d249e0dac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات