728 x 90

خانواده مخالفان سياسي,

درگذشت مادر فدایی بهکیش در تهران

-

 -
-
مادر فدایی بهکیش مادر چندتن از شهیدان جنبش فدایی روز یکشنبه 13دی 94 در تهران درگذشت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت مادر بهکیش از مادران مقاوم فدایی سخنگوی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران آقای مهدی سامع طی اطلاعیه‌یی با ابراز تأسف و اندوه بسیار از درگذشت این مادر فدایی اعلام کرد:
مادر بهکیش مادری مقاوم و پایدار بود که پنج فرزند و یک داماد او که در صفوف جنبش پیشتاز فدایی مبارزه می‌کردند، در دوران حیات ننگین جمهوری اسلامی و به دست مزدوران خمینی به‌شهادت رسیدند.

 

 
مادر بهکیش یکی از اسطوره‌های مبارزه مردم ایران علیه نظام استبدادی مذهبی ولایت فقیه و یکی از تلاشگران مبارزه برای احقاق حقوق پایمال شده خانواده‌های شهدای کشتارهای دهه 60 و به‌ویژه قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67 بود.

آقای مهدی سامع درگذشت مادر بهکیش را از جانب سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به خانواده و دوستان او، به خانواده شهدا و زندانیان سیاسی و به همه آزادیخواهان تسلیت گفت و تأکید کرد:
... ما یک مادر فدایی را از دست دادیم. اما غم فقدان او را با نیروی مبارزه برای آزادی، برای روز دادخواهی و محاکمه قاتلان فرزندان او تبدیل می‌کنیم.

پیکر این مادر استوار و رزمنده فدایی روز دوشنبه 14دیماه 94 در بهشت زهرا در کنار یکی از فرزندانش به خاک سپرده شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da147f36-704d-409e-97ef-99f82e890582"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات