728 x 90

انتخابات,

ورود خامنه‌ای به جنگ انتخابات با بسیج امام‌جمعه‌هایش

-

ترس و وحشت خامنه ای
ترس و وحشت خامنه ای
در حالی که 7هفته بیشتر به موعد نمایش انتخابات و رویارویی دو باند حاکم در این صحنه بیشتر باقی نمانده، ولی‌فقیه ارتجاع تمام امام جمعه‌های مزدور و جنایتکارش را از سراسر کشور جمع کرد تا به آنها در رابطه با کارزار سرنوشت سازی که در پیش است خط و رهنمود بدهد.

سوالی که به‌دنبال حرفهای ولی‌فقیه ارتجاع به ذهن می‌رسد، این است که پیام و معنی حرفهای امروز خامنه‌ای و علت نگرانی او که در صحبتهایش کاملاً بارز بود، چه بود؟

خامنه‌ای امروز شخصاً وارد جنگ انتخابات شد و معنی جمع کردن امام جمعه‌هایش در سراسر کشور هم در واقع لشکرکشی و بسیج برای وارد کردن آنها در این جنگ بود. این‌که خامنه‌ای در این سخنرانی، بر اساس آنچه که تلویزیون رژیم تا الآن پخش کرده و توسط سایت خودش هم منعکس شده، وارد هیچ‌یک از بحرانهای رژیم که این روزها بر سرش جنجال و غوغا درگرفته مثل درگیریش با عربستان و مسألهٴ تحریمها و برجام و از این قبیل نشد، نشانهٴ این است که جنگ انتخابات یا در واقع جنگ هژمونی چقدر از نظر او نسبت به سایر مسائل از اهمیت و اولویت برخوردار است. خامنه‌ای همچنین برای این‌که جدیت مسأله را حالی این آخوندها بکند، نمایشهای جمعه را قرارگاه نامید و جنگ انتخابات را هم با عنوان تحمیلی با جنگ 8ساله با عراق مقایسه کرد و ضمن به نعل و به میخ زدن، اما به آنها هشدار داد که نباید بگذارند یک عنصر غیرخودی یا به قول خودش یک عنصر نفوذی وارد مجلس ارتجاع یا خبرگان ارتجاع یا دیگر ارکان نظام بشود، چون مانند موریانه از داخل پایه‌ها را می‌جود و سست می‌کند.

خامنه‌ای در سخنرانی امروز خودش به نوعی در واقع سر کلمه حق‌الناس، بدون اسم بردن از رفسنجانی با او دهن به دهن شد؛ چرا که رفسنجانی از حرفهای او کلمه حق‌الناس را بل گرفته و آن را تبدیل به حربه‌یی علیه خود خامنه‌ای کرده و در هر صحبتی آن را مطرح می‌کند. خامنه‌ای در جواب او گفت: «پذیرش نتایج قانونی انتخابات» حق‌الناسه، مخالفت با این نتایج ضد حق‌الناسه. حق الناس یعنی این‌که مسأله رفیق بازی و جناح بازی را در لیستهای خود دخالت ندهند. اغماض و بی‌دقتی در مورد کسانی که صلاحیت ورود به مجلس یا خبرگان را ندارند، این هم ضد حق‌الناس است.

خامنه‌ای در قسمتی از حرفهایش هم به قضایای سال88 اشاره کرد و در واقع به این ترتیب وحشت خودش را از تکرار آن قیام آشکار کرد و با تکرار ادعاهای خودش و این‌که 40میلیون در آن انتخابات شرکت کرده بودند و تقلبی در کار نبود باز هم بدون اسم بردن از رفسنجانی و موسوی و کروبی گفت که «آنها با حرفهای منکر و ناپسند» ادعای تقلب را مطرح کردند» بعد با بیان دوپهلویی گفت که ما با آنها خیلی مماشات کردیم، اما آنها اعتنا نکردند.

به این ترتیب در حرفهای امروز خامنه‌ای، نگرانی و هراس از به قول خودش از جنگ تحمیلی پیش رو خیلی بارز بود، آنچه که به این وحشت خامنه‌ای ضریب می‌زند، تشتت و پراکندگی اجزای باند خودش است که مثل انتخابات قبلی، باندها و دستجات مختلفی که ظاهراً همه هم سنگ ولایت را به سینه می‌زنند، هنوز نتوانستند با همدیگر وحدت و حتی ائتلاف بکنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d3fa829-907f-47fc-9c8e-bae974a4ce1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات