728 x 90

-

آلودگی هوا و جنگ انتخابات

-

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران و تعداد دیگری از شهرهای کشور هم‌چنان ادامه دارد. نکته اصلی هم همین ادامه‌دار بودن آن است. اکنون دو هفته است که هوای تهران، مثل هوای سیاسی حاکم بر کشور خفقان‌آور است و وعده‌های پی‌درپی سازمانها و ارگانهای مربوطه که مثلاً فردا یا دو روز دیگر باد و باران می‌آید و هوا خوب می‌شود، پوچ از آب درآمده است.

تلویزیون رژیم (7دی 94) در این باره گفت: «آلودگی بی‌سابقه؛ حال و روز تهران و دیگر کلان شهرهای کشور خوب نیست. آلودگی هوا مدتی است که میان زمین و آسمان جا خوش کرده است. با تداوم و استمرار آلودگی حالا همه به‌دنبال مقصر پرونده می‌گردند. متهمان، از خودرو فرسوده و بنزین گرفته تا کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و معاینهٴ فنی را شامل می‌شوند؛ موضوعاتی که در بند بند قانون و در موضوع آلودگی هوا به صراحت تکالیف را مشخص کرده است».

اکنون موضوع آلودگی هوا تبدیل به یک موضوع سیاسی و به‌عبارتی یکی از مهمات و ابزارهای جنگ باندها شده است. کشاندن اجباری دانش‌آموزان برای استقبال از روحانی در شهرری، در همان روزی که مدارس تهران به‌خاطر آلودگی هوا تعطیل شده بود، توسط باند ولی‌فقیه افشا شد و تبدیل به یک رسوایی برای روحانی شد. روز دوشنبه 7دی، 107نفر از نمایندگان باند ولی‌فقیه در مجلس طی نامه‌یی به روحانی، از او خواستندکه برای آلودگی هوا در تهران و سایر کلان شهرهای کشور چاره‌ای اندیشیده شود.

علاوه بر آن، مجلس ارتجاع در روزهای یکشنبه و دوشنبهٴ هفته جاری آلودگی هوا، صحنهٴ جنگ و دعوای نماینده‌های دو باند در مجلس بود. یک نمایندهٴ زن مجلس به‌نام «شهلا میرگلو بیات» از سازمان محیط زیست که رئیس آن هم یک زن است به‌عنوان سازمان سیاست‌زده نام برد و گفت:
«با توجه به‌شدت آلودگی هوای تهران، هر روز با تاریک شدن هوا زباله‌ها در اتوبان ساوه تهران به‌صورت غیربهداشتی در یک مدت زمان طولانی سوزانده می‌شود که لایه سنگینی از آلاینده‌های سمی و بسیار خطرناک که حاصل سوزاندن پلاستیک و غیره هست را به‌مدت طولانی در منطقه تشکیل می‌دهد که با وزش باد به تهران و شهرهای اطراف منتقل می‌شود. یکی از کمترین کارهایی که سازمان سیاست‌زده محیط زیست در طی این دو سال می‌توانست انجام دهد، جلوگیری از این پروسه آلایندگی شدید و کاملاً واضح بود که به‌رغم اعتراضات فراوان برای کاهش آلودگی هوا انجام نشده است» (مجلس ارتجاع 6دی94).

در جلسه روز یکشنبه، آخوند رسایی با ماسک در جلسه مجلس حاضر شده بود که اعتراض خود را به آلودگی هوا نشان دهد و همین موضوع باعث دعوا و مشاجرهٴ شدید بین او و یک نمایندهٴ باند رفسنجانی روحانی به نام پیرمؤذن شد و او با تمسخر به رسایی گفت: «احتیاج به مظلوم نمایی نیست که رسایی جلوی دهانش رو گرفته، الآن هوای داخل مجلس مطلوب است».

رسایی هم در دفاع از خود گفت: «ماسکی که من زده‌ام، نماد اعتراض است؛ همان کاری است که مردم در بیرون مجلس دارند می‌کنند؛ مردمی که در تاکسی نشسته‌اند و مجبورند بیرون باشند یا حتی در خانه‌هایشان هم که هستند، فضای سالم مجلس را ندارند ناراحتند.

رسایی در ادامه اظهارات خود فاش کرد که «برخی از مسئولان در اتاقهایشان دستگاه تصفیهٴ هوا نصب کرده‌اند».

آری، خیال نکنید که اگر هوا آلوده است، برای همه‌آلوده است. صرف‌نظر از آن که آقاها و آقازاده‌ها در مناطق خوش آب و هوای کشور ویلاهای آن‌چنانی دارند و روزهایی از هفته را در آن به‌سر می‌برند، اتاق کارشان هم که اجباراً داخل شهر است، مجهز به دستگاه تصفیهٴ هواست. ضمن آن که آقازاده‌هایشان هم می‌توانند در پیستهای اسکی نزدیک تهران اسکی بازی کنند. همان روز (7دی 94) تلویزیون رژیم یک گزارش خبری از پیست اسکی دیزین در ارتفاعات شمال تهران پخش کرد و با جوانانی صحبت کرد که آمده بودند تا به قول خودشان از صبح تا آخر شب اسکی کنند و از هوای پاک و پیست عالی اسکی لذت ببرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc8d5ff3-914d-4c27-84ac-b89048f41a32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات