728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی۶دی ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی در روز یکشنبه 6دی، صحنه جنگ قدرت در رأس نظام است:


آرمان: «فتنه اکبر» رمز پنهان کردن تفرقه اصول‌گرایی

رسالت: سرلشکر رحیم صفوی: افرادی به مجلس خبرگان بروند که در فتنه امتحان پس داده باشند

آفتاب یزد: امام جمعه قم: باید با فتنه‌گران برخورد کرد و آنها را کشت

آفتاب یزد: مصباح یزدی: عده‌یی به‌دنبال برگزاری رفراندوم برای کنار گذاشتن ولی‌فقیه هستند


روزنامه‌های باند خامنه‌ای خبر از خیز این باند برای برای حذف رفسنجانی می‌دهند.



کیهان: آنان که ضرورت نظارت استصوابی را نفی می‌کنند، اگر غرض نداشته باشند، از عقل سالم برخوردار نیستند و در صورتی که برای حضور در مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نظام نامزد شده باشند با استناد به سه دلیل، قانونی، عقلی و شرعی باید رد صلاحیت شوند

وطن امروز: امروز مهم‌ترین خطر برای باز شدن منافذ جریان نفوذ در کشور، تضعیف جایگاه و شخص ولی‌فقیه است... ببینند امروز چه کسانی در کشور درباره ولایت‌فقیه شبهه‌ایجاد می‌کنند، چه جریانی و چه افرادی مباحثی مانند شورایی شدن رهبری یا نظارت بر رهبری را مطرح می‌کنند

وطن امروز: این روزها صحبتهای جنجالی از سوی هاشمی بیشتر شده است؛ نظارت بر رهبری، شورایی شدن رهبری، مدت‌دار کردن رهبری و بازخوانی دوباره اظهاراتش توسط ارگانهای رسانه‌ای‌اش درباره ناعادلانه بودن انتخابات سال 88 همه مؤید آن است که هاشمی می‌خواهد بازی جدیدی را به راه بیندازد.

جوان: پرونده فتنه 88 که رهبر انقلاب آن را «ریشه‌دار و بیماری عمیق قلمداد» کرده‌اند، قرار نیست که با حضور و مشارکت طراحان این حوادث تلخ بسته شود؛ چرا که قطعاً یکی از شاخص‌ها و ملاک‌ها برای تأیید صلاحیت داوطلبان حضور در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خط مشی آنان در قبال فتنه 88 است.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای ضمن حمله به باند رقیب با اذعان به بحران گریبانگیر رژیم؛ زمینه را برای حذف فله‌یی آنها آماده می‌کنند:


کیهان: برخی از این افراد... از رد صلاحیت خود اطمینان دارند ولی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که... با رد صلاحیت آنان فشار سنگینی بر شورای نگهبان وارد شده و بهانه برای مغرضان و دشمنان جمهوری اسلامی برای تبلیغات فراهم شود‌.

وطن امروز: کاندیداتوری در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان در حال تبدیل شدن به یک عارضه فرهنگی و سیاسی در کشور است. 2 برادر دوقلو که با 2 خواهر دوقلو ازدواج کرده‌اند؛ در حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده‌اند!... در برخی حوزه‌های انتخابیه حتی شنیده شده است برخی کاندیداها داعیه ارتباط با عالم غیب دارند... کاندیداتوری جاهل‌ها و لوتی‌مسک‌ها در انتخابات این دوره مجلس نیز بسیار چشمگیر بوده است!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای در خلال حملاتشان به باند رقیب وحشت از تکرار قیام 88 را با ایما و اشاره گوشزد می‌کنند:


وطن امروز: هاشمی... در صفحه‌اینستاگرامش صحبتی را که سال 91 کرده دوباره منتشر می‌کند. صحبتی با این تیتر «فتنه نتیجه برگزاری انتخابات ناعادلانه است». این سخن بدین معناست که انتخابات سال 88 عادلانه نبود... سؤال اینجاست که آیا هاشمی... در تلاش است این تلخی بی‌پایان را به یک پایان تلخ بدل کند؟


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی ضمن دریوزگی سهم قدرت و بیان تمکین از خامنه‌ای، خطرات بروز شکاف را به باند غالب گوشزد می‌کنند:


اعتماد: حاج سیدحسن آقای خمینی مانند پدر بزرگوارشان همواره از جایگاه و مقام رهبری همیشه حمایت کرده‌اند و در حفظ ولایت‌فقیه کوشا بوده‌اند.


مردم‌سالاری: عقل و منطق حکم می‌کند که تریبون‌داران به مصالح حاکمیت و منافع ملی در این شرایط بسیار حساس بیندیشند... منفی‌بافان پیرومشی دافعه، باید از بطن و متن تصمیم‌گیری به حاشیه رانده شوند. اگر چنین نشود، دیگر در شرایطی نیستیم که جبران مافات، آسان و عملی باشد... هر نوع بی‌احتیاطی و اعمال نفوذ غیرقانونی افراد غیرمسئول و غیرپاسخگو، جامعه ما را به راهی می‌برد که باید بسیار پر هزینه و بدون بازگشتش بدانیم.


در روزنامه‌های باند خامنه‌ای اذعان به گوشه‌هایی از وضعیت خراب اقتصادی اجتماعی، بخشی از تدارک این باند برای حذف رقیب است:


ابرار: موج جدید بیکارانی با مدارک فوق‌لیسانس و دکترا

ابرار اقتصادی: طعم تلخ گرانیها قبل از شیرینی برجام

وطن امروز: آغاز مجدد فرآیند تولید بنزین پتروشیمی – دود دروغ

جهان صنعت: بازگشت ۱.۵ میلیون سالمند به بازار کار: دخل و خرج با هم نمی‌خواند

رسالت: دولت دل در بند ’سیاست’ و ’عقل’ و ’مذاکره’ دارد؛ نحوی افراط در ’تدبیر’ و تفریط در ’عمل’ ؛ آنها دل در گرو بالا و پایین کردن شاخصهای درشت اقتصادی و پیام‌های سیاسی کم محتوا در اتاق کار مشاوران خود دارند؛ مشاورانی که پس از سالها ادعای تدابیر اقتصادی لیبرال، اکنون وضعیت کشور را بسیار پیچیده ارزیابی می‌کنند و عملاً از پس اوضاع بر نمی‌آیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dd3dc8b-13ff-4888-9bc0-0d798fcf2800"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات