728 x 90

اعدام دسته جمعي,

اعدام سه زندانی سیاسی بلوچ توسط دژخیمان خامنه‌ای در زاهدان

-

زندان زاهدان
زندان زاهدان
رژیم ضدبشری خامنه‌ای صبح روز 28آذر 94 زندانی سیاسی غنی ریگی،29ساله که نزدیک به ۸ سال در زندان بود را به همراه دو زندانی سیاسی دیگر بدار آویخت.

از هویت دو زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست. آن دو از سلول‌های انفرادی سپاه برای اعدام برده شدند. دژخیمان زندان زاهدان، زندانی سیاسی غنی ریگی را روز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه به بهانه این‌که ابلاغیه‌ای برای او آمده است از بند ۵ زندان زاهدان خارج و مستقیماً به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند تا این‌که صبح روز شنبه 28آذر او را بدار آویختند.

به گفته زندانیان حدود ۲ ماه قبل غنی ریگی به دادگاه ارتجاع زاهدان شعبه ۱۰۲ برده شده بود و سردژخیمی به نام سرگل زهی به وی و خانواده‌اش گفته بود که حکم وی شکسته شده است و از نظر من تو آزاد هستی. اما در پی درگیریهای روزهای گذشته در نقاط مرزی و به هلاکت رسیدن تعدادی از نیروهای سرکوبگر رژیم، وزارت بدنام اطلاعات برای انتقام گیری، این زندانی سیاسی را پس از 8سال اسارت اعدام کرد.

وی از زندانیان فعالی بود که اخبار جنایات دژخیمان زندان را از زندان زاهدان و زندانهای استان جمع‌آوری و منتشر می‌کرد. او همچنین با امضای بیانیه‌های جمعی جنایات آخوندها را در داخل و خارج ایران قاطعانه محکوم می‌کرد به همین دلیل دژخیمان کینه‌ای ضدانسانی نسبت به او داشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5bb1529-e61a-458e-9dd0-679b8d4673f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات