728 x 90

اخبار اروپا,پناهجويان,

آواره شدن بیش از ۶۰میلیون نفر در سال ۲۰۱۵

-

--
--
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد روز جمعه 27آذر 94 اعلام کرد که در سال 2015 که کمتر از دو هفته دیگر به پایان می‌رسد، نزدیک به ۶۰ میلیون نفر از مردم جهان از زادگاه خود آواره شده‌اند.

در گزارش این نهاد سازمان ملل‌متحد آمده است که تقریباً ۳۴ میلیون نفر تا اواسط سال ۲۰۱۵ آواره شدند که حدود ۲ میلیون نفر بیش از دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ است. بیشتر این آوارگان نیز از سوریه بوده‌اند.

این گزارش می‌گوید نزدیک به ۲ میلیون و پانصد هزار پناهجو از کشورهایی چون آلمان، روسیه و آمریکا، درخواست پناهندگی کرده‌اند.
سازمان ملل‌متحد همچنین شمار بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشورهای خود را کمترین میزان در سه دهه گذشته دانسته است.

بر اساس این گزارش جنگ در سوریه، درگیری در اوکراین، خشونتها در افغانستان، عراق، سومالی، سودان جنوبی، بروندی، آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک کنگو به افزایش شمار پناهندگی دامن زده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که درخواست‌های پناهجویی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ به میزان ۷۸ درصد افزایش داشته و جابه‌جایی‌ها در داخل کشورهای در حال جنگ به ۳۴ میلیون نفر رسیده است.

شمار پناهجویان در شش ماهه اول سال جاری میلادی (۲۰۱۵) تا ۸۳۹ هزار نفر افزایش داشته که این به‌معنای آن است که به‌طور متوسط روزانه تقریباً ۴۶۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

بر اساس این گزارش کشورهای در حال توسعه‌ای که هم‌مرز با مناطق جنگی هستند، هنوز سهم زیادی در پذیرش پناهجویان دارند.
در این گزارش تأکید شده که میزان پناهجویانی که داوطلبانه حاضر به بازگشت به کشورهایشان شده‌اند به پایین‌ترین میزان در سه دهه اخیر رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03ea80f7-08bc-4257-9c49-c3db05a9c024"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات