728 x 90

-

ناپرهیزی نظام زن‌ستیز

-

گوشه‌یی از زن‌ستیزی آخوندها
گوشه‌یی از زن‌ستیزی آخوندها
خبرگزاری حکومتی ایسنا در تاریخ 17آذر اعلام کرد برای اولین بار ۸ زن در استان خوزستان طی احکامی جداگانه به‌عنوان بخشدار منصوب شده‌اند.
هنوز یک هفته از این خبر نگذشته بود که یک وبسایت محلی در اهواز در تاریخ 24آذر خبر داد که

”در پی مخالفت «علمای خوزستان و تعدادی از چهره‌های فرهنگی این استان» حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور دستور تعلیق این انتصاب‌ها را صادر کرده است ”به نوشته این وبسایت امیری گفته است «وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره‌های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست ”

واقعیت این است که در نظام و تفکر آخوندها که وجه ممیزه آن زن‌ستیزی است این مسایل هرگز دور از انتظار نیست. بعبارت دیگر وقتی رژیم به‌طور ماهوی زن‌ستیز است این ادا و اطوارها وشکلکها به ضد خودش تبدیل می‌شود

این در حالی است که مدتی است بحث افزایش عدد زنان نماینده مجلس ارتجاع به 30 درصد در میان است مباحثی که تنها برای خالی نبودن رسانه‌ها از مقوله زنان مطرح می‌شود والا آنچه به صحنه واقعی برمی‌گردد بروز همان ماهیت زن‌ستیزی نظام آخوندی است
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور رژیم در امور زنان و خانواده در دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس رژیم در تاریخ 3آذر 94 در اعترافی به وضعیت زنان کشور ضمن اشاره به رتبه ایران آخوندی در آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در زمینه شکاف جنسیتی در 2015 می‌گوید: ”ایران در بین 145 کشور در رتبه 141 و بالاتر از کشورهایی مانند یمن، سوریه، پاکستان و چاد قرار دارد. باید کمک کنیم تعداد زنان در مجلس افزایش یابد ”

مولاوردی همچنین در همایش زنان در تاریخ مجالس ایران اعتراف کرده است که: ”جایگاه زنان با مشارکت آنها در شکل‌گیری نهادهای قانون‌گذاری تناسب چندانی نداشته است و ما بعد از مجلس پنجم سیر نزولی حضور زنان را شاهد بودیم ”(روزنامه حکومتی شرق 18 اذر 94)

تبعیض علیه زنان در نظام ولایت به‌رغم شعارهای دجالگرانه مرزی نمی‌شناسد و در هر عرصه‌ای به‌روشنی دیده می‌شود بعبارت دیگر این نیز نوعی سرکوب پنهان و پوشیده در کنار سرکوب عریان زنان و بگیر و ببند آنها توسط واحدهای مختلف نیروهای سرکوبگر رژیم است

مولاوردی معاون امور زنان و خانواده آخوند روحانی با اشاره به وجود «تبعیض‌هایی علیه زنان در آزمونهای استخدامی دولت» می‌گوید: «در این آزمون تنها 16 فرصت شغلی برای زنان در نظر گرفته شده... از مجموع افرادی که به استخدام درخواهند آمد 16 فرصت شغلی به زنان و بیش از 2هزار فرصت شغلی به مردان اختصاص دارد (روزنامه حکومتی شرق 22تیر 94)

در همین زمینه حذف زنان در آموزش و پرورش نیز قابل‌توجه است به‌نوشته روزنامه حکومتی آرمان 18مرداد 94 تحت عنوان ”سهم زنان از آموزگاری، یک‌ پنجم مردان! “است می‌نویسد ”بر اساس جزئیات تازه‌یی که از آزمون آموزش و پرورش منتشر شده است سهم زنان از جذب نیرو در این وزارتخانه یک پنجم مردان است. آزمون استخدامی آموزش و پرورش 27 شهرویور برگزار می‌شود و از سه هزار و 703 نیرویی که قرار است در آزمون پذیرفته شوند سه هزار و 73نفر مرد و 630نفر زن خواهند بود“.

همین روزنامه به مقوله اشتغال و تبعیض جنسی آشکار در این زمینه نیز اعتراف می‌کند“. با وجود این‌که در سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم که میزان تحصیلات زنان افزایش پیدا کرده است و آنها سهم 60 درصدی از ورودیهای دانشگاهها را به خود اختصاص داده‌اند اما سهم آنها در اشتغال کشور ناچیز است. به‌نحوی که از جمعیت 30میلیونی زنان 10ساله و بیشتر، تنها سه میلیون نفر کار می‌کنند و بیش از ۲۷میلیون زن در بازار کار ایران حضور ندارند“.

واقعیت این است که رژیم زن‌ستیز آخوندی اگر ”جل ز اطلس هم بپوشد ”باز هم رژیم زن‌ستیز است. تبعیض جنسی ویژگی ماهوی این رژیم است و با دجالگری نمی‌توان بر آن خاک پاشید. لذاست که آخوندها در استان خوزستان حتی یک هفته تحمل خبر بخشدارشدن زنان را هم نتوانستند تحمل کنند. البته بی‌تردید نظام ولایت به‌وسیله نیرو و انرژی عظیمی که در این عرصه سرکوب و تحقیر می‌کند (زنان) درو خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc0ab2e9-8a2a-4725-871b-63cb4d99e8a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات