728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى - آبان 94,كمپ ليبرتى,

شش هفته پس از حمله موشکی به لیبرتی، از خاکسپاری پیکرهای شهیدان جلوگیری می‌شود

-

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران
کمیته سرکوب مجاهدان اشرفی شش هفته است از خاکسپاری پیکر شهیدان حمله جنایتکارانه موشکی ۷ آبان ۹۴ به لیبرتی جلوگیری می‌کند. این کمیته تحت‌امر فالح فیاض، مشاور امنیتی دولت عراق است.

در روز 7آبان 94 لیبرتی توسط عوامل رژیم ایران در دولت عراق هدف حمله وحشیانه موشکی قرار گرفت که به‌شهادت 24مجاهد خلق منجر شد. پنج روز بعد، مادر مجاهد فاطمه عباسی، در اثر شوک ناشی از این حمله موشکی جنایتکارانه درگذشت.

در روز 13آبان 94 دادگاه منطقه کرخ، طی نامه رسمی خواهان حضور مشاور حقوقی ساکنان در دادگاه برای تکمیل پروسه اداری دفن شهیدان شد. اما کمیته سرکوب به‌رغم مراجعات و نامه‌نگاریهای مکرر و روزانه ساکنان لیبرتی به مقامات عراقی و ملل‌متحد و مقامات آمریکایی، انتقال مشاور حقوقی ساکنان به دادگاه را حدود 20روز به تأخیر انداخت. در روز اول آذر 94، مشاور قانونی را به دادگاه کرخ بردند و قاضی همان روز طی دو حکم جداگانه دستور تحویل پیکرهای 24 شهید و همچنین مادر مجاهد فاطمه عباسی را صادر کرد. از این پس هیچ بهانه‌یی برای خاکسپاری پیکرهای شهیدان وجود نداشت. اما کمیته سرکوب هم‌چنان در انجام خاکسپاری شهیدان کارشکنی می‌کند.

مقاومت ایران دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی پناهندگان، کمیسر عالی حقوق‌بشر و مقامات آمریکایی را به اقدام فوری برای پایان دادن به این‌گونه اعمال ضدانسانی فرا می‌خواند، اقداماتی که بسیاری از قوانین و میثاقهای بین‌المللی را، که احترام به پیکرهای متوفیان را الزام‌آور می‌شناسد، نقض می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
18آذر 1394 (9دسامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c14ced01-a883-4775-b207-80697d2103a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات