728 x 90

خروش آذر,شانزده آذر,

پیامی از دانشجویان: ” مقاومتمان را زنده نگاه خواهیم داشت“

-

 -
-
نمایش جمعهٴ این هفته تهران را آخوند امامی کاشانی برگزار کرد و طی آن ازجوانان خواست که با رژیم آخوندی که تحت نام اسلام از آن نام می‌برد، تعامل داشته باشند، آن هم تعاملی صحیح!

امامی کاشانی: ”جوانان هوشیار باشند، رابطه درستی برقرار کنند، تعامل با اسلام برقرار کنند، تعاملی صحیح، گفتمانی واقعی و درست و این‌که چیست و چه باید کرد و راه زندگی چیست“... (نمایش جمعه 12آذر)

این آخوند مرتجع اعتراف می‌کند که جوانان با نظام ولایت‌فقیه تعاملی از آن جنس که آخوندها می‌خواهند، ندارند و عاجزانه از آنها می‌خواهد که با این رژیم جهل و جنایت رابطه برقرار کنند.

البته طی مدت اخیر جوانان و دانشجویان شیوه تعامل خودشان را با نظام ولایت‌فقیه نشان دادند، از اعتراضات گسترده آذربایجان گرفته تا اعتراضات سراسری دانشجویان پرستاری و اساتید آنها، اعتراضاتی که هم‌چنان ادامه دارد.

 
یک نمونهٴ دیگر این اعتراضات، اعتراضات دانشجویان کوی دانشگاه تهران است که در روزهای نهم و دهم آذر و در رابطه با مشکلات دانشجویی برگزار شد.

این دانشجویان در بیانیه خود از تنگ شدن عرصه دانشگاه گفتند و ضمن اشاره به این‌که این اعتراضات ادامه اعتراضات 18بهمن، 18اسفند و 19مرداد است.

از تحمل ماهها تهدید و فشار صحبت کردند و خواستند که در این بیانیه به‌خاطر انبوه مصائب با مردم صحبت کنند.

در ادامه، دانشجویان نوشتند که: ”ما دانشجوییم و ماههاست تنها و تنها به‌دلیل خواستن حقوق اولیه خود یعنی بهداشت، اسکان، تغذیه و آموزش رایگان، زیر ضرب نهادهای امنیتی و فشارهای حراست منکوب شده‌ایم.“

دانشجویان معترض کوی دانشگاه تهران در بخش بعدی بیانیه خود به کارگزاران رژیم آخوندی هشدار دادند که ”تا وقتی که این روند دانشجو ستیزی ادامه دارد، مقاومت ما در برابر آن هم زنده خواهد بود.
تمام آنچه از ما گرفته شده، باید بی‌قید و شرط به ما باز گردانده شود، و تشکلها و شوراهای دانشجویی که با رأی و نظر ما شکل می‌گیرند، باید تنها نهادهایی باشند که برای ما و سرنوشت ما تصمیم می‌گیرند.“

آری، دانشجویان میهنمان به‌رغم تهدیدها، سرکوبها و فشارها برای احقاق پایه‌ای‌ترین حقوق خود رودر روی نظام ولایت‌فقیه و کارگزارنش در دانشگاهها می‌ایستند و مقاومت خودشان را زنده نگه می‌دارند.

این مقاومت و ایستادگی به‌ویژه در آستانهٴ 16آذر و در پیوند با شرایط انفجاری جامعه ایران پس از جام زهر اتمی معنا و مفهوم ویژه‌یی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e11d0297-4c10-44b6-91e3-4affbf4b07b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات