728 x 90

كمپ ليبرتى,

مقاله صافی الیاسری نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس عراقی

-

مقاله صافی الیاسری نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس عراقی
مقاله صافی الیاسری نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس عراقی
تلاش وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران برای کشاندن مؤسسات رسمی عراقی

در دام جنگ با اشرفیان در لیبرتی
می گویم جنگ با اشرفیان درلیبرتی! چرا که وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران و نیروهای تروریستی قدس به‌طور واقعی و با جدیت با اشرفیانی که در لیبرتی هستند می‌جنگند و چه در زمانی که وزارت حقوق‌بشر را قبل از انحلال آن؛ در اختیار گرفته بودند؛ و چه بعد از آن همواره تلاش می‌کنند که با همکاری مزدوران خود، پارلمان را به سمت درگیرشدن با نسل‌کشی و جنایت ضدانسانی جدید علیه ساکنان لیبرتی بکشانند.

در این مقاله که از جمله در پایگاه خبری معتبر الحوار المتمدن منتشر شده آمده است: وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران مجدداً با برگ مزدوران خود که از این جا و آنجا و از داخل و خارج ایران تحت پوش خانواده ساکنان لیبرتی و درخواست دیدار با خانواده‌هایشان در کمپ جمع‌آوری کرده، به میدان آمده است و خواستار به‌اصطلاح دیدار آنها با فرزندانشان شده است.

در حالیکه بر اساس توافق چهار جانبه‌ای که بین سازمان ملل و دولت عراق و سفارت آمریکا و نماینده ساکنان اشرف در آستانه انتقال به لیبرتی منعقد شده و بر روی آن تأکید شده است و ساکنان یک شرط پایه‌یی در توافق فوق گذاشتند که دخالت سفارت رژیم ایران در بغداد را در امور خود نمی‌پذیرند و نمایندگان یونامی به این امر واقفند و بارها هم التزام خود را به این اصل اعلام کرده‌اند بنابراین پارلمان عراق باید هوشیار باشد که در امری که مخالف قوانین بین‌المللی و محلی است خود را درگیر نکند زیرا ساکنان بر طبق کنوانسیون چهارم ژنو و نیز بر اساس تعهدات ملل‌متحد و بندهای یادداشت تفاهم چهار جانبه‌ای که به آن اشاره شد، افراد حفاظت‌شده محسوب می‌شوند.

بر طبق آن چه که برخی سایتها به‌طور رسمی و غیررسمی در روز سه‌شنبه 24نوامبر 2015 منتشر کرده‌اند: معاون اول رئیس مجلس شیخ همام حمودی طی دیدار با به‌اصطلاح خانواده‌های ساکنان لیبرتی، خواستار تشکیل کمیته‌یی توسط کمیسیون حقوق‌بشر و روابط خارجی پارلمان عراق به‌منظور دیدار از کمپ لیبرتی و اطلاع نسبت به وضعیت ساکنان آن شده است حمودی همچنین از سفارت خانه‌ها و یونامی خواسته است که به تعهدات گذشته خود وفادار مانده و با اعضای سازمان مجاهدین به‌عنوان پناهنده رفتار کنند. تا خروج آنها از کشور تسریع شده و تضمین پیدا کند.

آنچه که ما می‌فهمیم این است که مجلس نمایندگان یک مؤسسه قانونگذاری است و فاقد صلاحیت اجرایی و اجباری در چنین اموری است، چه بسا ما با تشکیل یک کمیته برای دیدار از کمپ لیبرتی و اطلاع از وضعیت ساکنان آن از نزدیک موافق باشیم و این یک امر مثبت است و آن را رد نمی‌کنیم، اگر که نیتهای درستی در پشت این دیدار باشد اما صحبت از دیدار آنانی که ادعا می‌کنند خانواده ساکنان می‌باشند امری است که پارلمان نمی‌تواند آن را اجبار کند و این از صلاحیتهای قانونی یک مؤسسه قانونگذاری نیست، بنابراین ما نسبت به افتادن پارلمان در دام سیاسی کردن پرونده ساکنان لیبرتی و خالی نمودن آن از ابعاد انسانی هشدار می‌دهیم این همان چیزی است که وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران در سفارتش در بغداد به‌دنبال آن است تا بتواند یک کشتار جدید در لیبرتی را با همان روش‌های سابق که در خلال شش سال گذشته انجام داده عملی سازد. همان‌گونه که در سال 2010 شروع به بازی با برگ خانواده، مقابل اشرف نمود.

اما در رابطه با کمیسیون پارلمانی حقوق‌بشر بهتر است این کمیسیون از خودش بپرسد که چرا بین خانواده‌های ساکنان فرق می‌گذارد. بین خانواده‌های ساکنان که در خارج (اروپا و آمریکا) هستند و بارها برای ورود به عراق جهت دیدار فرزندانشان درخواست ویزا کرده‌اند و اخیراً 400 خانواده از آنان در نامه به دبیرکل سازمان ملل خواسته‌اند که فرصت دیدار با فرزندانشان به‌صورت داوطلبانه و نه با اجبار و شرط و شروط همان‌گونه که وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران و افرادی که کارتهای وزارت اطلاعات را بازی می‌کنند برایشان فراهم شود.

نویسنده سرشناس عراقی صافی یاسری مقاله خود را چنین به پایان می‌برد: در این رابطه بایستی به برخی سؤالات نیز پاسخ داد:
مجلس نمایندگان و کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان هنگامی‌که حقوق‌بشر ساکنان نقض می‌شود و 80 موشک به آنان شلیک می‌شود و 24 پناهنده کشته و صدها مجروح و مصدوم و انهدام و خسارات فراوان بالغ بر 10 میلیون دلار وارد می‌شود کجا بودند؟ آیا این یک موضوع انسانی نیست؟ ؟ چرا فقط آن چه وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران می‌خواهد انسانی است و پارلمان و دولت عراق آن را می‌پذیرند؟

کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان در طول شش سال گذشته که خشونت و محاصره و محروم ساختن ساکنان از همه چیز که کمیته فالح الفیاض بر ساکنان اعمال می‌کند کجا بود؟ صحبت را طولانی نمی‌کنم حقایق همه افشا شده‌اند و تن‌دادن به دیکته‌های وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران کاملاً روشن و آشکار است و البته که وزارت اطلاعات بدنام رژیم ایران در بازی با این برگ، بار دیگر مثل شش سال گذشته شکست خواهد خورد.

متاسفیم که بگوئیم مجلس نمایندگان درخواهد یافت عمل به‌ درخواستهای آخوندها هیبت و ارزش اعتباری پارلمان عراق را نابود خواهد ساخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e01de547-2e63-4ba2-907e-7df0fb5e0f49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات