728 x 90

تشدید سرکوب ,پناهندگان ایرانی,پناهجويان,

وضعیت پناهجویان ایرانی در مرزهای یونان و اروپای شرقی

-

هیراد هموطنی که در کمپی در مرز یونان با مقدونیه در مسیرش به‌سمت اروپا متوقف شده است
هیراد هموطنی که در کمپی در مرز یونان با مقدونیه در مسیرش به‌سمت اروپا متوقف شده است
ترکیه اعلام کرد که پس از تصویب کمک 3میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به این کشور برای مقابله با بحران پناهجویان، از حرکت 1300 پناهجو بسوی اروپا ممانعت کرده است، اما هنوز هزاران نفر در یونان و در مرزهای کشورهای اروپای شرقی در انتظار باز شدن راه و رساندن خود به کشورهای اروپایی هستند:
هیراد هموطنی که در کمپی در مرز یونان با مقدونیه در مسیرش به‌سمت اروپا متوقف شده است در مورد وضعیت پناهجویان در این کمپ که بسیاری از آنها از هموطنانمان هستند، به سیمای آزادی گفت:
با سلام خدمت شما و هموطنان عزیز، من (من هیرادم) نزدیک مرز مقدونیه در خاک ایران. ما حول و حوش یک هفته در انتظار باز شدن مرزها هستیم. خیلیها پشت مرزها گیر کرده‌اند و خیلیها این‌جا به سختی روز می‌گذرونن، با فشارهای بسیار زیادی مثل کم آبی، کمبود غذا، نداشتن بهداشت، دستشویی، حتی در چادرهایی که ظرفیتشون به دویست نفر هم نمی‌رسه شاید بالای 500نفر گنجایش دادند. در هر صورت شرایط خیلی سخته. این‌جا هم ما به این انگیزه آمدیم که به هدفمون برسیم. هدف ما براندازی رژیم آخوندیه که این‌جا هم ما یک راه مبارزه می‌بینیم. یعنی این هم به‌صورت یک مبارزه می‌بینیم. شاید خیلیها مثل ما فکر نکنن، ولی ما هدف داریم و برای رسیدن به هدفمون حاضریم هر بهایی بدیم. با توجه به کسانی که داخل لیبرتی تحت بدترین شرایط دوام آوردن و همیشه پایدار و پابرجا موندن ما از اونها درس می‌گیریم و مسیر مبارزه مون رو با اونها تطبیق می‌دیم و به نظر من خیلی خیلی ما نسبت به بچه‌های لیبرتی، کسانی که اونجا سختی می‌کشن خیلی این‌جا راحت‌تر زندگی می‌کنیم نسبت به اون سختی هیچی نیست این. در هر صورت ما کماکان پایدار موندیم تا راه باز بشه. بچهٴ کوچک این‌جا هست، واقعاً سخته. ما می‌تونیم چند روز غدا نخوریم، گشنگی بکشیم، تشنگی بکشیم، ولی بچهٴ کوچک این رو نمی‌تونه درک کنه. حق هم داره. این سرچشمه می‌گیره از مماشات رژیم ایران با اتحادیه اروپا و کسانی که پشت پرده فعالیت می‌کنن برای این قضیه. چون در این شکی نیست که رژیم ایران تروریسته و پدرخواندهٴ داعش و گروه‌های تروریستی خود خامنه‌ای است. در این شکی نیست. خود آمار بین‌المللی اینه که ایران بیشتر آمار اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی و اکثریت زندانیان، فرقی نمی‌کنه. به هر نحوی بالاترین آمار رو خود ایران داره. پس در این شکی نیستش که مردم ایران تحت فشار بودن که این راه رو انتخاب کردن. ما مسیری که انتخاب کردیم هدفی که داریم باید برای به دست آوردنش تلاش کرد. باید از مسیر خارج نشد و ما تا آخرش هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08008b52-3f70-4f52-942c-cf4c1121925e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات