728 x 90

-

درگذشت مادر بزرگوار مجاهد، خانم هما دشتی

-

 -
-
باکمال تأسف مطلع شدیم که مادر بزرگوار مجاهد، خانم هما دشتی، مادر مجاهدان شهید هود و فریبا دشتی، روز سه‌شنبه 10آذر 94، در تهران در سن 79سالگی درگذشت و پیکر پاکش روز چهارشنبه 11آذر 94 در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مادر مجاهد هما دشتی در تمامی سالهای کارزار ضدارتجاعی مجاهدین، در مرحله مبارزات افشاگرانه سیاسی، در نبرد انقلابی پس از 30خرداد و همچنین پس از شکل‌گیری ارتش آزادیبخش ملی و در دوران پایداری اشرف، همواره پشتیبان و یاور تمامی فرزندان مجاهدش بود.

نخستین فرزند شهید او، مجاهد خلق هود دشتی، در بهمن ماه 1360 در درگیری با نیروهای سرکوبگر رژیم خمینی به‌شهادت رسید. مجاهد خلق مریم شاه حسینی همسر هود از شهیدان عملیات کبیر فروغ جاویدان است.

دومین فرزند شهید مادر، مجاهد خلق فریبا دشتی در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 1367 به دست دژخیمان خمینی اعدام شد.

 
دو برادر زاده و داماد این مادر، مجاهدان خلق رامین دشتی، رضا دشتی و احمد رشیدی از شهیدان قیام 30خرداد 1360 و عملیات ارتش ازادیبخش ملی ایران هستند.

همچنین خواهرزاده مادر، مجاهد شهید علی علیزاده نیز در سال 60 در شیراز توسط جلادان رژیم خمینی اعدام شد.
مادر مجاهد هما دشتی و دیگر فرزندان و اعضای خانواده‌اش بارها توسط رژیم آخوندی دستگیر و زندانی شدند و در برابر تمامی این دشواریها، مادر پیوسته ایستادگی کرد و به حمایت از فرزندانش برخاست و مشوق آنها در مقاومت بود.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، درگذشت مادر بزرگوار مجاهد هما دشتی را به خانواده محترم دشتی تسلیت گفت و او را نمونه دیگری از استقامت و سرفرازی مادران مجاهد در نبرد علیه هیولای ارتجاع و فاشیسم دینی توصیف کرد.

خانم رجوی برای این مادر مجاهد رحمت حق و علو درجات، و برای بازماندگان، صبر و سلامتی آرزو کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd3e9a94-41cc-4c4f-b173-4a3fb20fb638"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات