728 x 90

شانزده آذر,

بیکاری فارغ‌التحصیلان و زمین‌خواری آقازادگان

-

فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیشترین درصد بیکاران تحصیلکرده را دارند
فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیشترین درصد بیکاران تحصیلکرده را دارند
مرکز آمار رژیم اعلام کرده که در ایران آخوند زده 110هزار نفر با مدرک دکترا بیکارند.
آمارهای این مرکز نشان می‌دهد که بیشترین بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان، مربوط به دارندگان مدرک کارشناسی است.
همچنین بیشترین بیکاران در مقطع دکترا مردان و بیشترین بیکاران در مقطع کارشناسی، زنان هستند.

به گفته کوروش پرند٬ معاون وزیر کار رژیم، نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر افرادی است که دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند.
خبرگزاری مهر آخوندی هم پیش از این منتشر کرده بود که به‌زودی بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از دانشگاهها فارغ‌التحصیل می‌شوند که جویای مشاغلی در ”‌شان میزان تحصیلاتشون“ خواهند بود.

پاسدار رضایی هم در سایتش موسوم به تابناک به نبود زیرساختهای لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور اذعان کرده و نوشته است.
در حالی به‌زودی هزاران نیروی تحصیلکرده، آماده ورود به بازار کار می‌شوند که در فاصله تابستان ۹۳ تا سال جاری ۴۷۸ هزار نفر به تعداد بیکاران اضافه شده است.

پیش از این هم گزارشهای متعددی درباره بیکاری هزاران فارغ‌التحصیل رشته پزشکی عمومی در ایران منتشر شده و این در حالی است که وزارت بهداشت بار‌ها اعلام کرده که مناطق محروم و حتی شهرهای کوچک از کمبود پزشک رنج می‌برند.
این آمارها به خودی خود گویا هستند، اما وقتی این آمارها گویاتر می‌شوند که آن را در کنار اخبار روز در رابطه با چپاولگریهای رژیم آخوندی قرار می‌دهیم.

 

 
به‌عنوان نمونه: مهدی موسوی‌نژاد عضو مجلس ارتجاع در 6آذر 94 در جدال باندی در تلویزیون رژیم فاش کرد که زمینهای تصرف شده توسط آقازاده‌ها، از ۲۰ هکتار به ۲۰۰ هکتار رسیده است.
 این عضو مجلس ارتجاع به زمین‌خواری ٬ کوه‌خواری و دریا‌خواری 5هزار آقازاده اشاره کرد که به واسطه شغل پدرشان و دریافت رانت‌های اطلاعاتی اقدام به زمین خواری و دریاخواری می‌کنند.

هر چند این دست رو کردنها، تنها گوشه‌یی از واقعیت است که به اقتضای جنگ هژمونی باندهای رژیم در آستانه شعبده انتخابات آخوندی صورت می‌گیرد.
 
اما همین آمار هم به خوبی نشان می‌دهد که چرا چرخهای اقتصاد کشور، نه تنها حرکتی به جلو ندارد، بلکه روز به روز بنیادهای اقتصادی کشور، از کارگاهها و کارخانه‌ها گرفته تا کشاورزی و دامداری، زیر نفوذ کارتلهای رانتی آقازاده‌ها و سپاه پاسداران از بین می‌روند و نتیجه آن هم بیکارتر شدن جوانان و به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاههاست.

حالا این سؤال به‌وجود می‌آید که راه برون‌رفت از این تباهیها چیست؟!
 
پاسخ را جوانان میهنمان با خروش و اعتراضهای خود داده‌اند، به‌ویژه‌این روزها که در آستانهٴ 16آذر، اعتراضهای دانشجویان بالا و بالاتر گرفته و هم دیگر را به قیام و اعتراض هرچه بیشتر وفعال‌تر در این روز تاریخی فرا می‌خوانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7c72ea0-f7ea-425a-babe-fca6cff588fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات