728 x 90

محیط زیست,اخبار اروپا,

راهپیمایی بزرگ فعالان محیط زیست در لندن همزمان با نشست تغییرات آب و هوا در پاریس

-

نشست تغییرات آب و هوا در پاریس
نشست تغییرات آب و هوا در پاریس
همزمان با برپایی نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل‌متحد در پاریس در روز یکشنبه 8آذرماه 1394، فعالان محیط زیست ۱۰۰ سازمان غیردولتی در همکاری با یکدیگر در نظر دارند تا راهپیمایی بزرگی را در همین روز در شهر لندن برگزار کنند.

راهپیمایی لندن، با بیش از دو هزار و ۱۷۰ برنامه متفاوت در بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان در روزهای 7 و 8آذرماه با هدف فشار بر رهبران سیاسی جهان در نشست پاریس برای اتخاذ تصمیم جلوگیری از روند تغییرات آب و هوایی برگزار می‌شود.

قابل توجه این‌که سازمان جهانی هواشناسی در ارتباط با تغییرات جدید آب و هوای جهان در سال ۲۰۱۵ هشدار داده است که رکورد جدیدی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو را به ثبت رسانده است به این معنی که حتی در صورت تحقق تعهدات اعلام شده از سوی ۱۴۷ کشور جهان در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی، میزان افزایش گرمایش زمین در پایان قرن ۲۱، به ۳ درجه در بهترین حالت و در بدترین شرایط به ۵/۳ درجه خواهد رسید که با انتظار اعلام شده مبنی بر افزایش ٢ درجه‌ای دمای هوا در سال ٢١٠٠، فاصله بسیاری خواهد داشت.

در همین راستا سوزان جفری، مدیر کمپین مقابله با تغییرات آب و هوایی اعلام کرد: زمانیکه رهبران و سیاستمداران با یکدیگر دیدار می‌کنند، به نظر بسیار مهم است که ما با برپایی راهپیمایی در خیابانها حضور یابیم. این بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم آنها فکر نمی‌کنند که می‌توانند در یک‌خلأ و پشت درهای بسته تصمیم بگیرند. به‌خصوص الآن که برپایی راهپیمایی در پاریس لغو شده است، می‌خواهیم با این اقدام مطمئن شویم که آنها منافع شرکتهای نفتی را به منافع این کره خاکی و مردمی که روی آن زندگی می‌کنند، ترجیح نمی‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/130ffcb8-c19a-401b-ae83-b03fc3add8c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات