728 x 90

-

سخنرانی پیتر ماتیوز نمایندهٴ پارلمان ایرلند

-

 -
-
پیتر ماتیوز - نماینده پارلمان ایرلند در  25نوامبر 2015 در اجلاس کمیته مشترک امور خارجه و تجارت با حضور وزیر خارجه ایرلند
ضمن محکومیت حمله موشکی به لیبرتی و موج اعدامها در ایران بر ضرورت حمایت از مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری و برنامه 10ماده‌یی مریم رجوی تاکید نمود.

 
 پیتر ماتیوز-نماینده پارلمان ایرلند : ”باز می‌گردم به جمعه 13نوامبر در پاریس که کاملاً غیرمنتظره بود، کشتار و قتل‌عام تعداد زیادی از مردم، 130تن، و همهٴ مجروحان.
اما می‌دانید در ۲۹ اکتبر در خارج بغداد چه اتفاقی افتاد؟
 
این یک سؤال است، البته وزیر می‌داند، چون من به‌طور خصوصی به او گفته‌ام.
کمپ لیبرتی که درباره تأمین امنیت ساکنان آن تعهد داده شده، در نزدیکی فرودگاه بغداد، با رگباری با بیش از ۸۰ موشک به‌مدت ۱۰ دقیقه مورد حمله قرار گرفت.

این به‌رغم تضمین کتبی سازمان ملل و تضمین کتبی آمریکا در چند سال قبل صورت گرفت که امنیت ساکنان کمپ لیبرتی تأمین خواهد شد.
 
تنها 5 هفته پیش از آن، من به جان کری وزیر خارجه آمریکا نوشتم و نسخه آن‌را به کوین اومالی، سفیر آمریکا در ایرلند فرستادم و آن‌را اینجا هم دارم.

حال سؤال این است: چرا دولت ما هیچ‌کاری نمی‌کند و حتی کشتار ۲۹ اکتبر (در لیبرتی) را گزارش نمی‌کند؟
آن هم در شرایطی که توصیف کردم.
 
دوم، چرا سفیر آمریکا در ایرلند، هیچ پاسخی به نامه من نداد؟
کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران نسبت به این حمله شوم هشدار داد، آنها هم به‌طور کتبی (هشدار دادند)، به وزیر خارجه، معاون وزیر خارجه در امور ایران و عراق، معاون دستیار وزیر و نیز به سفیر آمریکا.

وزیر در مورد مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران مطلع است؛ او در سال ۲۰۰۶ در شورای اروپا برنامه ۱۰ ماده‌یی خود را برای آینده ایران ارائه داد که بر اساس اصول حقوق‌بشر، دموکراسی، حق رأی همگانی، برابری جنسی و تمام چیزهایی است که چارچوب هر جامعه مدنی مناسب و معقول را تشکیل می‌دهد؛ چارچوبی که می‌تواند قانون اساسی ما باشد.
 
و چرا این موارد به‌عنوان سنگ بنا، اصول و چارچوب برای آزادی ایران استفاده نمی‌شود. (این کشور) ۸۵ میلیون جمعیت دارد که توسط خامنه‌ای ولی‌فقیه مذهبی و آخوندها اداره می‌شود که سلطه مطلق بر مردم دارند.

وی ادامه داد: چرا ما اجازه می‌دهیم این‌که فقط امسال تقریباً ۱۰۰۰ اعدام انجام گرفته گزارش ‌ناشده باقی بماند؟
چرا درباره آن بحث نمی‌کنیم؟
افرادی مانند جفری رابرتسون از وکلای برجستهٴ حقوق‌بشر در جهان، از بررسی این بی‌عدالیتهای بزرگ حمایت می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3098e783-d9ad-47fc-ab78-5267a7b94a85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات