728 x 90

اخبار اروپا,پناهجويان,

اعتراض پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه

-

پناهجویان - آرشیو
پناهجویان - آرشیو
 اول آذر 94 - نزدیک به هزار پناهجو در نقطه مرزی بین یونان و مقدونیه موسوم به گوگلیا، خواستند که مرزها به روی آنها گشوده شود و روی بعضی پلاکاردها نیز با اعلام تأسف از حملات پاریس نوشته شده که ما خطرناک نیستیم.

 

این پناهجویان سرگردان در مرزهای مقدونیه و یونان، روز شنبه به جلوگیری از ورود خود به خاک مقدونیه، پس از وضع محدودیتهای جدید توسط این کشور اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه معترضان در مرزها از تصمیم صربستان و مقدونیه برای بستن مرزها به روی بخشی از مهاجران که از مناطق جنگ‌زده نمی‌آیند، خشمگین هستند.
 
در واکنش به بحران مهاجرت، چهار کشور اروپایی ناحیه بالکان، که در مسیر حرکت پناهجویان قرار دارند، روز پنجشنبه مرزهای خود را روی مهاجرانی که اهل کشورهای جنگ‌زده مثل سوریه، عراق و افغانستان نیستند، بستند.

از اواخر شهریور تا کنون ۲۵۰ هزار مهاجر و پناهجو از کشورهای حوزه بالکان برای رسیدن به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا عبور کرده‌اند، و حتی سرما و بدی شرایط جوی بر شمار مهاجرانی به سمت مرکز و شمال اروپا در حرکت هستند، تأثیری نداشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65fb89a7-0abc-4855-8c1c-12937664d1dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات