728 x 90

روابط ایران عربستان,روابط ایران آمریکا,

سپاه پاسداران دو محکومیت رژیم ایران در سازمان ملل‌متحد را «فاجعه دیپلوماسی» خواند

-

مجمع عمومی سازمان ملل متحد
مجمع عمومی سازمان ملل متحد
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز شنبه 30آبان دو قطعنامه محکومیت رژیم در سازمان ملل‌متحد را «فاجعه دیپلماسی» خواند.

این منبع در یک گزارش تحلیلی با عنوان چرا کلید «دیپلماسی لبخند» این قفل را نگشود؟ نوشت: ”درست همزمان با اعلام عجز وزارت‌خارجه کشورمان در پیگیری حادثه منا، بعدازظهر روز پنج‌شنبه، عربستان قطعنامه‌یی در محکومیت دخالت ایران در سوریه ارائه کرد که در کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل با ۱۱۵ رأی موافق، … به تصویب رسید. … کمیته حقوق‌بشر مجمع عمومی سازمان ملل همچنین به قطعنامه در محکومیت ایران به‌دلیل نقض حقوق‌بشر رأی داد. این قطعنامه هم با ۷۶ رأی موافق، به تصویب رسید. … حقیقتاً کنار قرار دادن این دو خبر هیچ عنوانی جز «فاجعه دیپلماسی» را به ذهن متبادر نمی‌کند “.

خبرگزاری سپاه پاسداران در ادامه با حمله به آخوند روحانی و ”دیپلوماسی لبخند“ جواد ظریف نوشت: مگر قرار نبود برویم و با «کدخدا» ببندیم تا دیگر نیاز نباشد با نوچه‌های کدخدا وارد مخاصمه و معامله شویم؟ شاید گفته شود که ما فقط در ماجرای هسته‌ای با کدخدا بسته‌ایم؟ ولی مگر مسئولان وزارت امور خارجه در اجلاس سوریه شرکت نکردند؟ مگر در بیانیه‌های وین یک و دو، نام ایران هم ذکر نشده است؟ پس چرا آمریکا به‌صورت تمام‌عیار از قطعنامه سعودیها علیه ایران در شورای حقوق‌بشر حمایت کرد؟ آیا بستن با کدخدا فقط برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بود؟ آیا لبخندهای ظریف تنها تا امضای برجام از جانب غربیها خریدار داشت؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1604e348-4fac-4961-894f-543e2f7081e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات