728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى

کنفرانس در سنای ایتالیا با حضور اعضای هیأت‌رئیسه و اعضای برجستهٴ سنا - رم ۲۱آبان ۱۳۹۴ (۱۲نوامبر ۲۰۱۵)

-

کنفرانس در سنای ایتالیا
کنفرانس در سنای ایتالیا
روز پنجشنبه 21آبان، در آستانهٴ سفر آخوند روحانی به ایتالیا، کنفرانسی در اعتراض به پذیرش رئیس‌جمهور فاشیسم مذهبی و در محکومیت نقض فزایندهٴ حقوق‌بشر در ایران و حمله موشکی به لیبرتی، در سالن مطبوعاتی سنا برگزار شد.

در این کنفرانس که از طرف کمیته سناتورهای ایتالیایی برای ایران آزاد به‌ریاست سناتور لوچو مالان عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا برگزار شده بود، علاوه بر سناتور مالان، شماری از سناتورهای برجسته و شخصیتهای ایتالیایی و بین‌المللی شرکت داشتند؛ شرکت کنندگان در کنفرانس عبارت بودند از:
سناتور سیلوانا آماتی عضو هیأت‌رئیسه سنا
سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس کمیته مصونیت پارلمانی سناتورها
سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنا
جولیو ماریا ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
الیزابتا زامپاروتی از مسئولان انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید
و استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
در این جلسه همچنین پیام حمایت و همبستگی سناتور لوئیجی منکونی رئیس کمیسیون حقوق‌بشر سنا قرائت شد.

در شروع این کنفرانس سناتور لوچو مالان پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی به این جلسه را قرائت کرد.

خانم رجوی در این پیام، ضمن سپاس‌گذاری از منتخبان مردم ایتالیا به‌دلیل توجهشان به موضوع نقض حقوق‌بشر توسط حکومت آخوندی و حمایت آنها از مجاهدان اشرفی، به ذکر ابعاد خسارات بر جای مانده بر اثر حمله موشکی 7آبان به لیبرتی پرداخت و تصریح کرد که به‌رغم این ضایعات، محاصره ضدانسانی کمپ، از جمله جلوگیری از ورود مواد غذایی و سوخت هم‌چنان ادامه دارد و نیروهای عراقی اجازهٴ دفن شهیدان را نیز نداده‌اند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، سپس درباره دلائل حمله موشکی به لیبرتی توسط رژیم را برشمرد و گفت: ملاها به دلائل زیر به این کشتار نیاز دارند.

اول عقب‌نشینی ناگزیر در ساخت بمب اتمی و دوم شکست استراتژی رژیم در سوریه است.

اما دلیل سوم تلاش رژیم آخوندها برای مقابله با جایگزین دموکراتیکی است که آن‌را تهدید اصلی موجودیت خودش می‌داند.

آنها که از سر ضعف به توافق اتمی تن داده‌اند با اعدامها و با موشک‌باران لیبرتی می‌خواهند ضعف خود را بپوشانند.

موشک‌باران لیبرتی شب قبل از شرکت رژیم در کنفرانس بحران سوریه در وین و دو هفته قبل از سفر آخوند حسن روحانی به رم و پاریس صورت گرفته است.

سؤال مردم ایران این است که چرا باید با خون عزیز‌ترین فرزندانشان بهای روابط یک رژیم پوسیده با دولتهای غرب را بپردازند؟

خانم مریم رجوی در ادامه پیام خود به کنفرانس سنای ایتالیا، اضافه کرد: «ما ایتالیا و همهٴ دولتهای غرب را فرا می‌خوانیم که روابط خود را با این رژیم به توقف اعدامها و توقف حمله به لیبرتی منوط کنند.

در ادامه این کنفرانس سناتور مالان در سخنرانی خود، گفت: ما نمی‌توانیم در مورد حمله جنایتکارانه به کمپ لیبرتی و افرادی که تحت حمایت کنوانسیون ژنو هستند بی‌تفاوت بمانیم. چرا که ملل‌متحد و آمریکا به این افراد برای امنیتشان تعهد داده بودند.

وی درباره بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران و حمله موشکی به لیبرتی گفت: این بیانیه که از طرف همهٴ گروه‌های سیاسی امضا شده بیان‌کننده فراگیر بودن این موضوع است و این‌که از همهٴ احزاب و گروهها در این موارد اشتراک نظر دارند.

استرون استیونسون سخنران بعدی کنفرانس در سنای ایتالیا با اشاره به حمله موشکی 7آبان و استمرار محاصره ضدانسانی علیه اشرفی‌ها بر لزوم تأمین پوشش هوایی برای کمپ لیبرتی توسط ایالات متحده تأکید کرد، و گفت:
دیوارهای بتونی حفاظتی و کلاه‌خود و جلیقه‌های ایمنی ساکنان باید فوراً به آنها برگردانده شود. فالح فیاض و نفرات او که مدیریت روزانهٴ کمپ لیبرتی را بر عهده‌دارند باید بلافاصله با کسانی که وابسته یا مدیون رژیم ایران و همدستان آن نیستند جایگزین شوند».

استرون استیونسون سپس با برشمردن کارنامه سرکوب و جنایت رژیم آخوندی علیه مردم ایران و نفرت و انزجار روزافزون مردم به‌جان آمده نسبت به دیکتاتوری آخوندی افزود: هر کس که چالش مقابله با رژیم ایران را بپذیرد بایستی از یک چیز مطمئن شود: در آنجا یک جنبش اپوزیسیون معتبر وجود دارد مقاومت ایران و رهبر الهام‌بخش آن، خانم مریم رجوی، آماده‌اند تا دموکراسی، عدالت، حقوق‌بشر و حقوق زنان را به ایران بازگردانند. حمله موشکی گسترده علیه کمپ لیبرتی به جهان نشان داد دشمنانی که آخوندها بیشترین ترس را از آنها دارند در کجا هستند. توصیهٴ من به رهبران آمریکا و اروپا این است که بر روی این حکومت مذهبی در حال مرگ سرمایه‌گذاری نکنند. مماشات و قربانی‌کردن ارزشهای انسانی و اروپایی راه به جایی نمی‌برد.

در ادامه کنفرانس در سنای ایتالیا جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین این کشور در سخنرانی خود، گفت:
من هم بیانیه اکثریت سنا را تأیید می‌کنم، چرا که ایتالیا در برابر انظار جهانی در رابطه با ایران مسئولیت سنگینی دارد. چگونه می‌توان در مقابل حمله شنیع به لیبرتی و صدها اعدام در ایران سکوت کرد؟ امیدوارم دولت ایتالیا در مورد این مسائل با مقامات رژیم ایران صحبت کند. غرب می‌بایست بسیار هوشیارانه و قاطع، در مقابل این رژیم قرار بگیرد.

سناتور سیلوانا آماتی عضو هیأت‌رئیسه سنای ایتالیا در سخنان خود، گفت: برای ما موضوع حقوق‌بشر و آزادیهای پایه‌یی بسیار مهم است. ما در مورد حقوق‌بشر در کمیسیون مربوطه در سنا، دو سال قبل با مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران صحبت کردیم و با نقطه‌نظرات ایشان در این زمینه موافقیم. (رژیم) ایران هم‌چنان رکوردار اعدامها است به‌نظر من غربی‌ها در دیدارهایی که با روحانی خواهند داشت، می‌بایست در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران و نیز وضعیت اعدامها با او صحبت کنند و درخواستهایی را مطرح کنند.

سخنران بعدی جلسه شقایق عظیمی بود؛ وی با تشریح وضعیت والدینش که به‌دلیل حمایت از مجاهدین، در سیاه‌چال‌های حکومت آخوندی به‌سر می‌برند گفت:
در حالی که خانواده من و سایرین از شکنجه در زندان رنج می‌برند و در حالی که اشرفی‌ها در لیبرتی زیر چنین حملات وحشتناکی قرار دارند، برخی در غرب درباره میانه‌روی روحانی صحبت می‌کنند. استقبال از روحانی، رئیس‌جمهور ۲۰۰۰ اعدام، چشم‌بستن بر روی جنایاتی است که توسط این رژیم وحشی انجام گرفته است. این چشم‌بستن بر روی شکنجه زندانیان سیاسی ما است. چشم‌بستن بر روی اعتراضات فزایندهٴ مردم ایران به‌خصوص اعتراض جوانان در استان آذربایجان در این روزها است. و این چشم‌بستن بر روی کشتار اشرفی‌ها در لیبرتی است.

سخنران بعدی کنفرانس در سنای ایتالیا سناتور استفانیا پتزوپانه نایب‌رئیس کمیته مصونیت پارلمانی سناتورها، در سخنان خود، با یادآوری سرکوب گسترده زنان توسط رژیم آخوندی گفت: متأسفانه ایتالیا (رئیس‌جمهور) چنین حکومت سرکوبگری را دعوت کرده است. حضور این فرد در کشور ما بسیار عذاب‌آور است. ما باید با قاطعیت این پیام را بدهیم که ایتالیا از این دیدار ابراز انزجار عمیق دارد. ایتالیا از رفتار رژیم ایران با زنان و شهروندانش به‌شدت خشمگین است. به‌عنوان سناتور ایتالیایی، همصدا با اکثریت همکارانم از دولت ایتالیا مصرانه می‌خواهم تا از حکومت ایران در مورد حقوق مردم ایران حسابرسی کند. من از برنامه‌های مریم رجوی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیراتمی به‌طور کامل حمایت می‌کنم و برای او و جنبشی که رهبری می‌کند آرزوی موفقیت می‌کنم. من همچنین با ساکنان لیبرتی که چند روز پیش مورد حمله موشکی این رژیم وحشی قرار گرفتند ابراز همدردی می‌کنم و ضمن سلام‌های گرم (به آنان)، امیدوارم در مبارزه جانانه‌یی که دست به کار آن هستند، هم‌چنان شجاعانه پیگیر باشند؛ می‌خواهم بگویم که ما با تمام وجود در کنارشان هستیم.

در ادامه این جلسه الیزابتا زامپاروتی گفت: اوضاع اسفناک دوران روحانی، فقط آخرین فصل از جنایات این رژیم است؛ رژیمی که در سال 67 در ظرف چند هفته ۳۰.۰۰۰ زندانی سیاسی را که اغلبشان از مجاهدین خلق بودند، بر اساس فتوای خمینی اعدام کرد. بسیاری از مسئولان آن جنایت، امروز مقامهای بلندپایه این رژیم را تشکیل می‌دهند. (ما در سفر) روحانی به ایتالیا با تمام قوا در افشای او تلاش خواهیم کرد.

پس از آن سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا با اشاره به سخنرانی شقایق عظیمی در این کنفرانس، گفت: (حضور او) باعث افتخار مجلس سنای ما است؛ او از حقایقی صحبت کرد که همگی ما را تحت تأثیر قرار داد. من با صراحت می‌گویم که حضور روحانی در ایتالیا برای ما خوشایند نیست و بیانیه حقوق‌بشر که به امضای اکثریت سناتورهای ایتالیایی رسیده است، این موضوع را تأیید می‌کند. من با سخنرانی خانم مریم رجوی کاملاً موافقم که در جلسه استماع حقوق‌بشر در سنا گفته بود، هیچ تفاوتی بین سران رژیم وجود ندارد.

آخرین سخنران کنفرانس در سنای ایتالیا، رضا اولیا هنرمند عضو شورای ملی مقاومت بود. وی دعوت از روحانی را غیرقابل توجیه دانست و افزود: حضور روحانی در ایتالیا توهین بزرگی به ملت ایران، به زندانیان سیاسی، زنان و همهٴ وجدانهای بیدار، تلقی می‌شود. آیا منافع حقیر اقتصادی می‌تواند (دعوت از قاتل مردم ایران) را توجیه کند؟

رضا اولیاء افزود: ما از دولت ایتالیا می‌خواهیم حقوق‌بشر را در پای منافع اقتصادی قربانی نکند و دستان خون‌آلود روحانی را نفشرد و اما تا آنجا که به ما بر می‌گردد، شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی و اکثریت مطلق مردم ایران متعهد هستند که آزادی و دموکراسی را برای ایران به‌ارمغان بیاورند. این امر فقط با سرنگونی رژیم ولایت فقیه، با همهٴ جناح‌هایش، میسر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4b7f358-fa04-4f63-8690-b6cf2047876e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات