728 x 90

اخبار سوريه,

ائتلاف ملی سوریه و کشورهای عربی طرح روسیه در مورد سوریه را رد کردند

-

ائتلاف ملی سوریه،
ائتلاف ملی سوریه،
اپوزیسیون سوریه و مقامهای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس طرح پیشنهادی روسیه برای بحران سوریه را رد کرده و می‌گویند هدف از این طرح نجات بشار اسد و حذف اپوزیسیون است.

خبرگزاری رویتر نوشت: روسیه خواهان توافق حکومت سوریه و بخشی از نیروهای مخالف، بدون مشخص کردن آنها، بر سر اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات زودرس ریاست‌جمهوری در یک دوره زمان‌بندی شده ۱۸ ماهه است.

در این طرح، شرکت بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری زودرس منتفی نشده و به همین دلیل مخالفان رژیم سوریه می‌گویند با یک چنین شرطی صلح غیرممکن است.

یکی از اعضای ائتلاف ملی سوریه، از گروه‌های مورد حمایت غرب گفت: «مردم سوریه هیچگاه دیکتاتوری اسد را نپذیرفته و با وجود هر گونه اصلاحات آن را نخواهند پذیرفت».

او با اشاره به مذاکرات صلح سوریه در سال ۲۰۱۴ که به شکست انجامید گفت: «روسیه سعی دارد‌ همان بازی را که در مذاکرات قبلی به نتیجه نرسید ادامه دهد».

هادی البحرا، یک مقام دیگر در این ائتلاف گفت: مشکل اصلی بشار اسد است و هر روند سیاسی باید با تضمینهای مشخص این معضل را برطرف کند. در شرایطی که مردم از انتقام و تلافی‌جویی دستگاههای سرکوب حکومت می‌ترسند چگونه می‌توان یک انتخابات آزاد و عادلانه را برگزار کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان که یکی از مخالفان سرسخت حکومت سوریه است، گفت: برکناری بشار اسد بخشی از روند صلح است.

یک مقام شورای امنیت ملی عربستان سعودی نیز گفت: طرح پیشنهادی روسیه ناقص است چون شرکت بشار اسد در انتخابات را منع نکرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2ad8261-513f-4191-b385-1fd5aa02b08a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات