728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى

کنفرانس در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان برجستهٴ هر دو مجلس

-

 -
-
 محکومیت اعدامهای فزاینده و نقض حقوق‌بشر در ایران
فراخوان به لغو محاصره اشرفی‌ها در لیبرتی
 
در یک کنفرانس پارلمانی در لندن که قبل از حمله موشکی ۷ آبان به لیبرتی در سالن سی.پی.ای.CPA پارلمان انگلستان معروف به سالن کشورهای مشترک‌المنافع برگزار شد، نمایندگان برجسته از هر دو مجلس و از تمامی احزاب اصلی این کشور و شخصیتهای سیاسی، حقوقی و مدافع حقوق‌بشر، وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران و افزایش شمار اعدامها توسط رژیم آخوندی از جمله اعدام نوجوانان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و خواهان اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم و حمایت از اپوزیسیون سازمان‌یافته مردم ایران برای تغییر شدند.

 

سخنرانان کنفرانس پارلمانی لندن تأکید کردند، سرکوب در داخل و حمایت از تروریسم در خارج از کشور، ابزاری است که رژیم ایران به‌وسیلهٴ آن بقای خود را تضمین می‌کند.
آنها ضمن محکوم‌کردن مماشات دولتهای غربی با رژیم گفتند، اکنون زمان حسابرسی از بالاترین مقامات رژیم آخوندی، از جمله ولی‌فقیه این رژیم، فرا رسیده است.
نمایندگان و شخصیتهای شرکت کننده در این کنفرانس از جمله عبارت بودند از:  
 
بارونس بوتروید رئیس و سخنگوی پیشین مجلس عوام

 

لرد دالاکیا معاون رهبری حزب لیبرال دموکرات
 

آندرو رازیندل عضو برجستهٴکمیته خارجی پارلمان و معاون پیشین حزب محافظه‌کار

 

سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد

 

استیو مک‌کیب نمایندهٴ ارشد حزب کارگر در مجلس عوام

 

مارک ویلیامز نمایندهٴ مجلس عوام از لیبرال‌دموکرات

 

لرد کاتر نمایندهٴ مجلس اعیان از حزب لیبرال‌دموکرات

 

مایک فریر نمایندهٴ مجلس عوام از حزب محافظه‌کار
 
آندرو لور نمایندهٴ پارلمان اروپا
 
 
دکتر فیلیپا وایتفورد سخنگوی حزب ملی اسکاتلند در زمینه بهداشت و درمان در مجلس عوام

 

پرفسور سارا چندلر رئیس جامعه حقوقدانان اروپا و عضو هیأت اجرایی کانون وکلای انگلستان و ولز

 

پرفسور بیل باورینگ نمایندهٴکمیته حقوق‌بشر جامعه حقوقدانان انگلستان و ولز

 

مالکوم فاولر عضو برجستهٴ کانون وکلای انگلستان و ولز

 

دکتر صباح مختار رئیس جامعه وکلای عرب

 

طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در سازمان ملل

 

مارگارت اوئن رئیس سازمان غیردولتی زنان و حقوقدان
 
 
سر دیوید ایمس در سخنرانی خود در کنفرانس پارلمانی لندن، گفت: ”جنایات مخوف و اعدامها و دستگیریهای گسترده که در ایران به‌خصوص در چند ماه اخیر صورت می‌گیرند، نتیجه اجرای یک سیاست شیطانی است که هدفش وحشت‌زده‌ کردن جامعه مدنی و فرونشاندن هر گونه اعتراض در قبال مخالفت عمومی رو به گسترش علیه (ولی‌فقیه رژیم) ایران و حکومت مذهبی‌اش است.“
دیوید ایمس با ذکر نمونه‌هایی از اعدام‌های صورت‌گرفته توسط رژیم طی مدت اخیر، به‌ویژه بعد از روز جهانی علیه مجازات اعدام، گفت:”بی‌دلیل نیست که مردم ایران از این نوع وحشیگری عصبانی و خشمگین هستند. فهم دلایل این وحشی‌گری خیلی مشکل نیست.
 
واقعیت این است که ما با یک رژیم مذهبی روبه‌رو هستیم که بدون هیچ حمایت داخلی، می‌خواهد ایدئولوژی قرون‌وسطایی خود را بر روی نسل جوانی اعمال کند که خواستار آزادی و آینده‌یی دموکراتیک برای کشورشان هستند.
به همین دلیل است که این رژیم تقریباً به‌مدت چهار دهه هم‌چنان یک جنگ تمام‌عیار را علیه مردم خودش به‌راه انداخته و در دو سال حکومت به‌اصطلاح «پرزیدنت مدره» حسن روحانی بیش از دو هزار نفر را اعدام کرده است. تا آخوندها بتوانند حکومت قرون‌وسطایی خود را حفظ کنند.“
 
سر دیوید ایمس ضمن محکوم‌کردن بی‌عملی غرب در قبال جنایات رژیم آخوندی تصریح کرد که نتیجه این سیاست، گسترش تروریسم رژیم به خارج از کشور، از جمله جنایات آن علیه اشرفی‌ها و حملات تروریستی در سایر کشورهای جهان بوده است.
وی اضافه کرد: ”پیآمد مستقیم سکوت ما، شرکت نظامی فعال رژیم ایران در حمایت از قتل‌عام رژیم اسد در سوریه و حمایت مستمر (حکومت) تهران از عوامل تروریست در عراق، یمن، لبنان، بحرین و نقاط دیگر منطقه است.
اگر دولتهای غربی در قبال نقض مستمر و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران می‌ایستادند و خواستار حسابرسی از مسئولان کشتار 120000 مخالف سیاسی و هواداران اپوزیسیون دموکراتیک ایران، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران و یا قتل‌عام 30000 زندانی سیاسی در سال 1988 می‌شدند، رژیم مذهبی (حاکم بر) ایران هیچ‌وقت نمی‌توانست وحشی‌گری خود را به سوریه و یا بحرانهایی که ما امروز در تلویزیون خود شاهد آن هستیم، گسترش بدهد.
 
(رژیم) ایران منبع بی‌ثباتی در منطقه بوده و خواهد بود. با این وضعیت فقط در صورتی می‌توان به‌درستی برخورد کرد که دولت ما و متحدان غربی ما بخواهند رفتار و شیوه برخورد گمراه‌کننده خود را با (حکومت) تهران تغییر بدهند ما باید گفتار و کلمات خود را با اقدامات قاطع پیگیری کنیم.

به همین دلیل است که کمیته ما مجموعه‌یی از توصیه‌های سیاسی را در یک بیانیه به دولت پیشنهاد کرده تا سیاست خود را در قبال (رژیم) ایران بررسی کند که از جمله شامل این توصیه‌ها است:
اول: باید برای سران (رژیم) ایران روشن سازیم که رفتار آنها در قبال مردم خودشان کاملاً غیرقابل‌قبول است. ما نباید چشمان خود را در قبال نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران ببندیم. وضعیت حقوق‌بشر در ایران باید در هر روابط دوجانبه‌یی در اولویت قرار گیرد.
 
دوم: ما باید با اپوزیسیون دموکراتیک ایران، یعنی شورای ملی مقاومت ایران کار کنیم و از طرح 10 ماده‌یی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی حمایت کنیم که متعهد به لغو اعدام، خاتمه شکنجه در آیندهٴ ایران است و به یک ایران دموکراتیک و غیراتمی مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری جنسیتی و لغو هر گونه تبعیض قومی و مذهبی فراخوان می‌دهد حمایت کنیم.
بنابراین خانم‌ها و آقایان، من خیلی خوشحالم اعلام کنم که بیش از 200نفر از همکارانم از هر دو مجلس عوام و اعیان و از تمامی احزاب اصلی، حمایت خود را از این سیاست اعلام کرده و امیدواریم در آیندهٴ نزدیک بتوانیم این عدد را افزایش دهیم.
پیام ما به دولت روشن است. ما بیش از اين نمی‌توانیم آرزوها و خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را برای تغییر نادیده بگیریم.
به‌خاطر این ملت و منافع آیندهٴ خودمان و دنیا، نباید با فشردن دستان نمایندگان این حکومت مذهبی وحشتناک به آن مشروعیت ببخشیم. به‌جای آن ما حالا باید در کنار کسانی قرار بگیریم که به‌دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند که در طرح 10 ماده‌یی خانم رجوی تضمین شده است و خواستار پاسخگویی کسانی باشیم که مسئول این کار هستند، از جمله مقامات بالای رژیم و رهبر رژیم ایران.“

رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد سپس پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را به کنفرانس پارلمانی لندن، قرائت کرد.
 
خانم مریم رجوی در این پیام خطاب به نمایندگان مردم انگلستان، گفت: ”دفاع شما از حقوق‌بشر سرکوب‌ شده ایران مایهٴ دلگرمی برای هم‌میهنان من است.
ماشین برنامه‌ریزی شده اعدام‌های روزانه، سلب تمام آزادیهای فردی و اجتماعی هموطنان من و تحمیل انواع مجازاتها و محدودیتها به آنها را از نظرها دور داشته است، سرکوب بی‌وقفهٴ زنان و جوانان ایران، مهم‌ترین‌ وجه سیاستی است که خصلت آن بی‌ثبات‌کنندگی و خونریزی است.“
 
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با اشاره به نقش حکومت آخوندی به‌عنوان عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق و عامل اصلی نسل‌کشی در سوریه، افزود: ”این آخوندها هستند که با فرماندهی یک سرکوب فاجعه‌بار سراسری، باعث آوارگی میلیو‌ن‌ها سوری و از جمله مهاجرت صدها هزار از نفر آنها به اروپا شده‌اند.
این رژیم ایران است که پای روسیه را به سوریه باز کرده و بحران آنجا را شدت بخشیده است.
این رژیم یک فاشیسم دینی غیرقابل اصلاح هست که از هنگام روی کار آوردن یک رئیس‌جمهور مدعی اعتدال، شمار اعدامها را به بالاترین رکورد ربع قرن اخیر رسانده است.
 
اما در نقطه مقابل همهٴ این عوامل منفی، یک ملت مشتاق آزادی هست که از خودش یک مقاومت سازمان‌یافته و نیرومند دارد.
مردم و مقاومتی خواهان یک دموکراسی پایدار با لغو حکم اعدام، جدایی دین و دولت و برابری زن و مرد.
 
این نیرویی است که کلید پایان دادن به بحران ایران و خاورمیانه را در دست دار‌د. شکوفایی واقعی و پایدار روابط کشورهای اروپا با ایران در گرو راهی است که این مقاومت در پیش گرفته است.
 
بنا‌ به تجربه‌های مکرر، هر سیاستی که متکی به رژیم ایران یعنی عامل اصلی بی‌ثباتی و نسل‌کشی در منطقه باشد، باز هم شکست می‌خورد. سیاست درست قرار گرفتن در کنار مردم و مقاومت ایران است.
من انگلستان و همه دولتهای غرب را فرا می‌خوانم که بی‌اعتنایی به نقض حقوق‌بشر ایران را متوقف کنند و به تعهدشان در مورد حفاظت مخالفان ایرانی در لیبرتی که هدف اصلی کشتار و سرکوب بوده‌اند، عمل کنند.
 
مشخصاً، محاصره لیبرتی به‌خصوص محاصره پزشکی آن، باید پایان یابد و پرونده لیبرتی و مدیریت آن باید از دست عناصر وابسته به رژیم آخوندی گرفته شود.“
 
در این کنفرانس پارلمانی بارونس بوتروید، عضو برجسته مجلس اعیان و رئیس و سخنگوی پیشین مجلس عوام انگلستان در سخنرانی خود گفت: ”توافق اتمی با (رژیم) ایران هیچ کاری در جهت بهبود سابقه وحشتناک حقوق‌بشر و حقوق مدنی در ایران نمی‌کند. هیچ چیزی در آن توافق نیست که در پی ترغیب یا وادار کردن این رژیم ظالم و سرکوبگر به تغییر باشد.
 
دیکتاتوری مذهبی (حاکم بر) ایران در برابر (نیروی تغییر) مصون نیست.
(مردم ایران) در آرزوی تغییرند و می‌خواهند شاهد پیشرفت، رونق و کامیابی باشند جوانان (ایران) می‌خواهند تغییر را ببینند.“
 
لرد دالاکیا معاون رهبری حزب لیبرال دموکرات طی سخنانی در کنفرانس لندن، اظهار داشت: ”هر کسی فیلم‌های بدار آویختن مردم از جراثقال در ملأعام را تماشا کرده، برایش محسوس است که رژیم ایران چه‌قدر بی‌رحم و وحشی است.
 
بارها از همان روز اول گفته‌ام که ما باید از جنبش مقاومت ایران حمایت کنیم بیش از هر چیز دیگری می‌خواهیم مطمئن شویم، ایران به آن دموکراسی باز گردد که آزادی و رهایی افراد در آن کشور را گرامی و ارزشمند می‌داند.
 
مهم‌تر از آن این است که در جهت اهداف صلح‌آمیز در خاورمیانه پیش برود، جایی که مردم بتوانند در کنار هم با سازگاری و اتحاد زندگی کنند.
ما مردم متمدن در نقاط مختلف جهان باید قدم به‌جلو بگذاریم و بگوییم، ما هیچ‌گونه بی‌عدالتی نسبت به مردم ایران را تحمل نخواهیم کرد.“
 
یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس استیو مک‌کیب نمایندهٴ ارشد حزب کارگر در پارلمان انگلستان بود؛ وی گفت:”می‌خواهم بگویم تا آنجا که به کمپ لیبرتی مربوط می‌شود آنچه که شما در این کشور باید انجام دهید پذیرفتن مسئولیت است.
 
ما به‌عنوان یک عضو شورای امنیت سازمان ملل باید به‌طور جدی خواستار آن بشویم که کمپ لیبرتی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی اعلام شود و تحت نظر کمیساریای عالی پناهندگان قرار گیرد.
استیو مک‌کیب سپس به ذکر برخی از جنایات رژیم آخوندی علیه مردم ایران، از جمله اعدام نوجوانان پرداخت، و گفت: ”این حکومتی است که اتحادیه اروپا (آن‌را) ناقض تعهدات بین‌المللی در رابطه با کنوانسیون حقوق کودک (دانسته است).
بنابراین ما باید روشن سازیم که این‌را تحمل نخواهیم کرد و چشم خود را بر روی وقایعی که می‌دانیم آنجا صورت می‌گیرد نمی‌بندیم.
ما بایستی روشن سازیم که پایان دادن به مجازات مرگ و (نقض) حقوق‌بشر باید یک پیش‌شرط برای هر گونه روابط اقتصادی با (رژیم) ایران باشد و باید پیش‌شرط آزاد کردن کنترل‌ شده دارایی‌های منجمد شده باشد؛ در غیراین‌صورت ما در حمایت از قصابان و وحشی‌ها همدستی داریم و من این کار را نخواهم کرد.“
 
در کنفرانس در پارلمان انگلستان، مارک ویلیامز نماینده مجلس عوام، به شرکتش در کنفرانس بین‌المللی پاریس در روز جهانی علیه اعدام و ادای شهادت فرزاد مددزاده و پریا کهندل درباره زندانها و شکنجه‌گاههای خامنه‌ای اشاره کرد، و سپس به وحشت رژیم آخوندی از اوضاع انفجاری جامعه و وجود یک مقاومت سازمان‌یافته با پیشتازان آن در لیبرتی پرداخت، و افزود: ”به دستگیریهای جمعی، افزایش اعدام‌ها، تشدید سانسور رسانه‌ها و اینترنت نگاه کنید.
 
اینها علائم وحشت در داخل رژیم است اشرفی‌ها مشعل امید را نمایندگی می‌کنند، مشعل دموکراسی و حقوق‌بشر متمدن را نمایندگی می‌کنند.
به همین دلیل آنها از هر ابزاری که در اختیار دارند (علیه ساکنان لیبرتی) استفاده می‌کنند.
مارک ویلیامز در ادامه با تأکید بر این‌که هر گونه روابط اقتصادی با رژیم آخوندی باید به پایان احکام اعدام و بهبود اساسی وضعیت حقوق‌بشر مشروط شود، درباره وضعیت لیبرتی، گفت: ”(باید) اطمینان حاصل شود که مدیریت کمپ لیبرتی از دست مزدوران عراقی رژیم ایران خارج شده و به‌طور مناسبی به مسئولیت سازمان ملل گذاشته شود. باید (با لیبرتی) به‌عنوان (یک کمپ پناهندگی) رفتار شود.
 
(باید) تضمین شود که دارایی‌های سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ اشرف آزاد شود.“
 
پروفسور سارا چندلر وکیل برجسته حقوق‌بشر - رئیس کمیسیون حقوق‌بشر جامعه حقوقدانان اروپا - شامل 800هزار وکیل از سراسر اروپا و رئیس کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز یکی دیگر از سخنرانان کنفرانس پارلمانی، در شروع سخنرانی خود به 2000 اعدام در دوران آخوند روحانی اشاره کرد و برخی از موضع‌گیریهای ارگانهای بین‌المللی، از جمله ملل‌متحد و عفو بین‌الملل را در محکومیت به‌کارگیری مجازات اعدام توسط رژیم برشمرد.
 
وی گفت: ”در ایران یک شتاب فزاینده در صدور حکم مرگ و اعدام در ملأعام صورت گرفته است .
پروفسور چندلر در ادامه با برشمردن شماری از کنوانسیونهای بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای حقوق‌بشر در ممنوعیت صدور احکام اعدام، خواستار توقف اعدامهای وحشیانه در ایران شد.
 
پروفسور چندلر در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه مجاهدان اشرفی در لیبرتی تأکید کرد، و گفت: ”سالها است که کانون وکلای انگلستان و ولز از پناهندگان در کمپ لیبرتی حمایت کرده و دولت عراق و سازمان ملل را به‌دلیل شکست در حفاظت از این پناهندگان و دادن تضمینهای مناسب رفاهی و درمانی برای ساکنان کمپ لیبرتی محکوم کرده است.
ما باید با بسیاری در سراسر جهان هم‌صدا شویم و به دولت خودمان فراخوان بدهیم که هر آنچه در توان دارد به‌کار گیرد تا گام‌های فوری جهت اعلام کمپ لیبرتی به‌عنوان یک کمپ پناهندگی تحت نظارت و حفاظت کمیساریای عالی پناهندگان اتخاذ کند و به دولت عراق بگوید، محدودیتها و محاصره پزشکی کمپ را بردارد.
 
ما باید گام‌های فوری برداریم تا بتوانیم از اقدامات عناصر رژیم ایران که در بیرون کمپ لیبرتی جمع می‌شوند جلوگیری کنیم و برای به‌رسمیت‌شناختن آرمانها و خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران برای تغییر فراخوان عمومی بدهیم.
 
(باید) با اپوزیسیون دموکراتیک ایران یعنی شورای ملی مقاومت کار کنیم و برای حمایت از طرح 10 ماده‌یی (مریم رجوی) فراخوان بدهیم.“
 
آندرو لور نمایندهٴ پارلمان اروپا در سخنرانی خود، گفت: ”من سلام‌های گروه تمام احزاب در آزادی مذهبی اتحادیه اروپا و توجه آنها را به تعدادی از کشورها در سراسر جهان و البته به‌طور خاص به ایران، را برای شما به همراه دارم.“
 
وی سپس جنبه‌هایی از سرکوب اقلیتهای مذهبی توسط حکومت آخوندی را با ذکر نمونه‌های مختلف تشریح کرد.
 
آندرو رازیندل عضو برجستهٴکمیته خارجی پارلمان و معاون پیشین حزب محافظه‌کار یکی دیگر از سخنرانان این کنفرانس، تأکید کرد:”ایران کشوری است که باید تغییر کند و باید به کشوری تبدیل شود که نسبت به همهٴ ادیان و همهٴ مردم بردبار باشد.
 
و ما در انگلستان می‌بایست برای کسانی که جهت آزادی در ایران مبارزه می‌کنند کار بیشتری انجام دهیم تا تضمین کنیم که آن روز هر چه زودتر فرا برسد.“
 
عضوکمیته خارجی پارلمان انگلستان سپس از مقاومت ایران به‌دلیل فعالیتهای افشاگرانه درباره جنایات رژیم آخوندی تقدیر کرد، و گفت:”می خواهم تشکر کنم از دوستان خوب ایرانی ما که روز و شب در مجلس کمپین دارند تا جنایات وحشتناکی که روزانه در ایران صورت می‌گیرد را افشا کنند و تا تضمین کنند که اعضاء پارلمان و مجلس اعیان و همچنین پارلمان اروپا از آنچه که در ایران می‌گذرد آگاه شوند.
می‌خواهم حمایتم را ابراز کنم، و نشان بدهم که در طرف شما هستم و همکاری با شما در کازار برای آزادی را ادامه بدهم؛ (آزادی‌یی) که مردم ایران شایستهٴ آنند.“
 
طاهر بومدرا مسئول پرونده اشرف در سازمان ملل‌متحد در سخنرانی خود ضمن ارائهٴ تحقیقات اخیرش درباره قانون اساسی رژیم آخوندی، گفت: ”تحت قانون اساسی کنونی (رژیم) ایران، غیرممکن است که بتوانید درباره دموکراسی و حقوق‌بشر صحبت کنید.“
 
وی افزود: ”یکی از رژیمهای نادری که مجازات مرگ اجباری را اجرا می‌کند، رژیم ایران است.
مجازات مرگ اجباری به این معنا است که قاضی هیچ جایگزینی برای آن ندارد. او موظف به‌درخواست مجازات مرگ است این امر از نظر قوانین بین‌المللی غیرقابل‌قبول است.
رفتار با زنان همانند رفتار با برده است. این موضوع در قانون اساسی (رژیم ایران) و در قانون مجازات و قانون مدنی ارائه شده است. سوء‌استفاده از کودکان در قانون مجازات (رژیم) ایران امری قانونی است.
آزادی بیان در ایران مطلقاً تحت کنترل ولی‌فقیه است.
هر چیزی که علیه آنچه ولی‌فقیه دیکته می‌کند ابراز شود در معرض مجازات مرگ قرار می‌گیرد.“
 
دکتر صباح مختار رئیس جامعه وکلای عرب، در سخنرانی خود در کنفرانس پارلمانی لندن با اشاره به محدودیتها علیه اشرفی‌ها در لیبرتی، گفت: ”ساکنان لیبرتی امروز از عدم تحقق حقوق اساسی خود رنج می‌برند.
مردم عراق مورد تعرض حدود 45 گروه شبه‌نظامی هستند.
این گروهها تحت نظارت پاسدار قاسمی که از مقامات بالای ایران است کار می‌کنند. این گروهها نه تنها ایرانیان در عراق را مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌دهند بلکه آنها در شکنجه مردم عراق نیز دست دارند.
(رژیم) ایران بزرگترین حامی تروریسم است و ما باید برای حفاظت از ساکنان لیبرتی و حفاظت از ارزشهای انسانی به این مسأله بپردازیم. “
پرفسور بیل باورینگ از دیگر سخنرانان کنفرانس پارلمانی لندن، گفت: ”من یکی از بنیان‌گذاران کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز در سال 1992 بودم؛ ما یک ارتباط طولانی با مبارزه سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت داشتیم.
امروز این‌جا هستم تا رئیس فعلی‌مان کریستی بریملو را نمایندگی کنم که خودش در بخشی از این فعالیتها حضور داشته است.
ما قطعاً در این فراخوان که کمپ لیبرتی باید یک کمپ پناهندگی تحت حفاظت سازمان ملل باشد شریک هستیم.
شما در رابطه با کمپ لیبرتی از حمایت کامل ما برخوردارید و ما به‌کار با شما ادامه خواهیم داد.“
 
مارگارت اوئن رئیس سازمان غیردولتی زنان و حقوقدان در سخنرانی خود، گفت: ”ما چه‌طور می‌توانیم اجازه بدهیم که گفتگوهای (اتمی) با (رژیم) ایران موارد مطلقاً وحشتناک (نقض) حقوق‌بشر را تحت‌الشعاع قرار دهد؟ چه در رابطه با کمپ لیبرتی باشد یا در رابطه با اعدام‌های بسیار زیاد، زندانیان، زندانیان نوجوان و یا زنان زندانی؛ چه‌طور می‌توانیم به دولت خودمان اجازه بدهیم به اسم ما سکوت پیشه کند؟
این مطلقاً درست است که شما می‌گویید (رژیم) ایران شایستگی آن‌را ندارد و نباید عضوی از سازمان ملل باشد.“
 
مالکولم فاولر عضو برجستهٴ کانون وکلای انگلستان و ولز در سخنرانی خود بر حمایتش از مقاومت ایران و پیشتازان آن در کمپ لیبرتی تأکید کرد و گفت :” هیچ وقت به ما اجازهٴ سکوت و ایستایی ندهید.
ما قول می‌دهیم همهٴ آنچه را که در توانمان هست انجام بدهیم.“
 
 
در کنفرانس پارلمانی لندن، نغمه رجبی از جامعه جوانان ایرانی در لندن به جنایات رژیم علیه اعضای اپوزیسیون ایران، از جمله اعدام و ترور دو تن از بستگانش اشاره کرد، و گفت: ”مردم کشور من به‌ویژه جوانان ایران بسیار غیور و شجاع هستند و به‌رغم شکنجه و اعدام به مقاومت و جنگ خود ادامه می‌دهند.
من امروز از جانب جامعه جوانان ایرانی در لندن می‌خواهم بگویم، با توجه به تمام موانعی که ما با آن روبه‌رو هستیم، تمام عوامل پیروزی را داریم، ما سازمان مجاهدین را داریم که به مدت نیم قرن از خودگذشتگی کرده و جهت آوردن آزادی برای مردم ایران مبارزه کرده است.
 
ما از حمایت افراد آزادیخواه هم‌چون شما و بسیاری دیگر در جهان برخورداریم.
ما غیرقابل توقف هستیم چون برای عدالت و آزادی میلیونها ایرانی تحت ستم مبارزه می‌کنیم و تا موقعی که زنده هستیم هرگز رویای دموکراسی برای مردم خود را ترک نخواهیم کرد. و آن روز دور نیست.

 

 
حسین عابدینی طی سخنانی در کنفرانس پارلمانی لندن پس از اشاره به افزایش اعدامها در دوران آخوند روحانی، گفت: ”رژیم ایران پشت 450 عملیات تروریستی عمده بوده است.
بیش از 300نفر از همکارانم، مخالفان ایرانی و مدافعان حقوق‌بشر در خارج ایران ترور شده‌اند.
 
حسین عابدینی در سخنانش ضمن تشکر و قدردانی از نمایندگان پارلمان انگلستان و وکلا و دیگر سخنرانان کنفرانس، بر لزوم ارجاع پرونده قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 به دادگاه جنایی بین‌المللی تأکید کرد و خواستار اقدامات فشرده برای لغو محاصره ضدانسانی لیبرتی شد. وی اضافه کرد، هم‌چنانکه بسیاری ازسخنرانان خاطرنشان کردند، برای تضمین حفاظت و حقوق مجاهدان اشرفی، ضروری است که پرونده کمپ لیبرتی و مدیریت آن از دستان عناصر وابسته به رژیم ایران خارج شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60fdb109-b4de-497d-8258-7b891ec02b89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات