728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى

بیانیه ۷۰ نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه: رژیم حاکم بر تهران منشأ بحران منطقه است، نه راه‌حل

-

نمای اصلی مجلس فرانسه
نمای اصلی مجلس فرانسه
حمایت از مقاومت ایران در برابر دیکتاتوری و بنیادگرایی حفاظت برای پناهندگان در لیبرتی، خاتمه محاصره ضدانسانی و اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی توسط ملل متحد

این بیانیه قبل از حمله موشکی7آبان به لیبرتی صادر و روز 5آبان94 در کنفرانس مجلس ملی فرانسه اعلام شد


بیانیه 70 نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه - 27اکتبر-5آبان94

تشدید بحران خاورمیانه و توسعهٴ بنیادگرایی اسلامی که اکنون افراط‌گرایی‌های تروریستی داعش در سوریه و عراق شاخص آن شده است، نیاز به یک پاسخ بین‌المللی مشخص و قاطع دارد و در این زمینه فرانسه نقش خود را تماماً ایفا کرده و خواهد کرد.

به‌دنبال مذاکرات بر سر توافق بین‌المللی در مورد (برنامه) اتمی (رژیم) ایران که با استقبال از موضع قاطع فرانسه از آن حمایت کردیم، بسیاری در این چارچوب در مورد نقشی که (رژیم) ایران ممکن است در حل و فصل این بحران ایفا کند سؤال مطرح می‌کنند.

واقعیت این است که (رژیم) ایران نه تنها راه‌حل بحران نیست بلکه به‌طور وسیعی منشأ آن است و از زمان استقرار «جمهوری اسلامی» در ایران توسط خمینی، این رژیم بیش از سه دهه پیش، اولین سرچشمه بی‌ثباتی در منطقه بوده است. حمایت آن از بشار اسد در سوریه، از حزب‌الله در لبنان، از شبه‌نظامیان حوثی در یمن، مواضعش در بحران خاورمیانه و مسأله فلسطین و دخالتش در عراق تحت دولت مالکی نمونه‌هایی از آن هستند؛ اما متأسفانه اینها نه همهٴ نمونه‌ها، و نه آخرین آنها هستند.

واقعیت این است که حکومت مذهبی حاکم بر ایران از سی سال پیش تغییری نکرده و به تغذیه بنیادگرایی در منطقه ادامه می‌دهد. وحشی‌گری داعش نباید این واقعیت تاریخی را مخدوش کند یا به فراموشی بسپارد.

واقعیت این است که وضعیت حقوق‌بشر در ایران بی‌وقفه وخیم‌تر شده و امروز سازمان ملل و سازمانهای غیردولتی مثل عفو بین‌الملل آن‌را محکوم می‌کنند. بیلان ریاست‌جمهوری روحانی، که او را مدره معرفی می‌کنند، تا امروز از مرز 2000 اعدام گذشته است.

در این شرایط امضاکنندگان این فراخوان بر این موارد تأکید می‌کنند:
رژیم حاکم بر تهران منشأ بحران در منطقه است، نه راه‌حل. خلع‌ید از این رژیم در سوریه و عراق شرط غیرقابل اجتناب برای حذف پایدار بنیادگرایی اسلامی و افراط‌گرایی از این منطقه حساس جهان است.

یک ایران آزاد و دموکراتیک، شرط پایه‌یی ثبات منطقه است و بدین‌منظور ضروری است از مقاومت ایران که برنامه ده ماده‌یی آن برای تغییر رژیم، ارائه‌شده توسط مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، خواستار یک ایران دموکراتیک، غیراتمی، مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان است، حمایت شود.

ما به دولت فرانسه هشدار می‌دهیم که توسعهٴ روابط دیپلوماتیک و تجاری فرانسه با (رژیم) ایران را به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در این کشور، توقف اعدامها، آزادی زندانیان سیاسی و احترام به آزادیهای دموکراتیک، مشروط کند.

امضا کنندگان بیانیه خواستار آن هستند که حفاظت مخالفان ایرانی پناهنده در کمپ لیبرتی در عراق توسط ارگانهای بین‌المللی تأمین و تضمین شود و به‌طور خاص محاصره ضدانسانی، از جمله (محاصره) پزشکی کمپ، که بایستی به‌عنوان کمپ پناهندگی سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شود، تماماً برداشته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8df5a6f1-5746-40d0-a6d9-71ca95e779db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات