728 x 90

اخبار اعتراضي,اعتراض بازاریان,

تهران - اعتصاب و اعتراض رانندگان اتوبوس و مغازه‌داران

-

بستن مغازه‌ها - آرشیو
بستن مغازه‌ها - آرشیو
تهران -ادامه اعتصاب و اعتراض رانندگان سامانه تندرو بی.آر.تی
صبح روز چهارشنبه 13آبان 1394، همزمان به نمایشهای حکومتی تحت عنوان روز ضداستکبار، جمعی از رانندگان سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT) تهران، از همان ابتدای صبح و به اعتراض به بی‌اعتنایی به خواسته‌ها و اعتراضهایشان از سوی مراجع حکومتی، دست به کار نبردند. در اثر این اعتصاب از ابتدای صبح حرکت اتوبوسها در ایستگاه و لاینهای BRT، کند انجام می‌شد و در پاره‌ای نیز با اعتراضهای مردمی و طعنه به رژیم، روبه‌رو شد.

رانندگان اعتصاب کننده، به‌نمایندگی از طرف دیگر راننده‌ها در محل استقرار اتوبوسها، توقف کرده بودند. آنان نسبت به حق بیمه گزافی که از حقوقشان کسر می‌شود و دو ماه حقوق پرداخت نشده خود معترض هستند.

کارگزاران حکومتی در وحشت از دامنگیر شدن این اعتراض به مردمی که در انتظار طولانی برای خطوط شهری مانده بودند، سراسیمه با قول‌های مساعد نسبت به تمام خواسته‌های کارگران، تلاش کردند به این اعتصاب خاتمه دهند. کارگران برای معطل نشدن مردم از ساعت ۱۰.۳۰ با تأکید بر این‌که اگر خواسته‌هایشان عملی نشد مجدداً اعتصاب خواهند کرد به سرکار بازگشتند.

تهران - حرکت اعتراضی کسبه میدان مرکزی میوه در حضور رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار
صبح روز چهارشنبه 13آبان 1394 ساعت 8 هنگام بازدید رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران از میدان مرکزی میوه تهران، کسبه این بازار، در اعتراض به چپاول‌های حکومتی تحت عنوان مالیاتهای مختلف، غرفه‌های فروش را ترک کردند. پس از حدود 30 الی 45دقیقه این کارگزار حکومتی و همراهانش با مشاهده ادامه بی‌اعتنایی‌ها به حضورشان، آنجا را ترک کردند.

گفتنی است که کسبه این بازار، قریب به یک سال است که نسبت به واسطه‌گری دولت در امر میوه و تره‌بار و محصولات باغی، معترض هستند و نسبت به سیاستهای چپاولگرانه دولت معترضند و می‌گویند دولت با اجرای این سیاست‌ها موجب بالا رفتن قیمت کالاها می‌شود و این وسط سود بازاری و باغ‌داری، کم شده و مالیات و سود دولت افزایش یافته است.

تهران - اعتراض گسترده کسبه و اهالی خیابان 17 شهریور
در ساعت 9صبح روز چهارشنبه 13آبان 1394 در پی حضور کارکنان و پیمانکار شهرداری در محدوده ابتدای خیابان 17 شهریور از سمت میدان امام حسین تهران تا ایستگاه مترو شهدا، کسبه این محدوده به نشانه اعتراض به چپاولهای نجومی شهرداری تحت عنوان عوارض، مغازه‌های خود را بستند و همراه با اهالی این محدوده، در مقابل مغازه‌ها و داخل خیابان به اعتراض پرداختند.

تعیین مبلغی اضافه بر عوارض سالانه شهرداری برای کسبه و مردم، علت اصلی اعتراض کسبه و مردم می‌باشد. شهرداری علاوه بر مالیاتها و عوارض رنگارنگ از مردم و کسبه، هزینه‌های تعمیر پیاده‌روها را می‌خواهد از مردم بگیرد.

گفتنی است که کسبه به عوامل حکومتی در شهرداری اعلام کردند که زیر بار پرداخت این هزینه نخواهند رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eba16997-0826-4b38-ac8c-0e9fac90aaa5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات