728 x 90

اخبار سوريه,اخبار روسيه,دخالتهای ایران,

رویتر: «انشعاب میان مسکو و تهران» در حمایت کامل از بشار اسد

-

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه 12آبان 94 در نشستی مطبوعاتی گفت: کرملین تأکیدی بر ماندن یا رفتن شخص بشار اسد ندارد... حفظ بشار اسد در سمت ریاست‌جمهوری ’اصلی حیاتی’ برای مسکو نیست.

به گزارش خبرگزاری رویتر ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این سؤال خبرنگاری که «آیا حفظ بشار اسد در قدرت، اصلی مهم و بی‌چون و چرا برای روسیه است»، گفت: «به هیچ‌وجه. ما هرگز نگفتیم که حفظ اسد در قدرت اصلی حیاتی است».

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی روسیه در ادامه گفت: «با این‌حال یک تغییر رژیم دیگر در خاورمیانه فاجعه‌بار خواهد بود و می‌تواند تمام منطقه را تبدیل به یک سیاه‌چال کند».

خبرگزاری رویتر می‌نویسد: این سخنان تازه را می‌توان نشانه‌ای از ’انشعاب میان مسکو و تهران’ در موضع مشترک در حمایت کامل از بشار اسد دانست.

در همین حال پاسدار محمدعلی جعفری، سرکرده سپاه پاسداران روز دوشنبه (۱۱ آبان94) گفته بود: روسیه در سوریه به‌دنبال ’منافع خاص خود’ است و ممکن است مثل ما دنبال ماندن اسد نباشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63362f66-9476-48e8-b8ab-1e8eb391e062"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات