728 x 90

اخبار اعتراضي,اعتراض بازاریان,

تهران - تداوم اعتصاب و اعتراض کارگران و اصناف

-

بازار آهن شادآباد
بازار آهن شادآباد
تهران - بازار آهن شادآباد در ادامه رکود و اعتصاب قبلی، به اعتصابی دوباره فرو رفت
صبح روز سه‌شنبه 12آبان 1394، در پی اعلام بازدید رؤسای صنف آهن‌فروشان و نماینده‌های سازمان مالیات و عوارض از بازار آهن شادآباد تهران، مغازه‌داران این بازار که خیلی وقت است دیگر امیدی به حکومتی‌ها ندارند، به اعتصاب نشستند...

بنا‌ به گفته یکی از کارکنان این بازار، اعتصاب امروز بازاریان، تفاوتی در حال و روز این بازار ایجاد نکرد، و دولت حسن روحانی هم‌چنان از چپاولگری خود تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده دست بر نداشته است. همه روزه به تعداد انگشت شمار، مغازه‌های این بازار باز هست، به‌طور مثال در روز گذشته، نزدیک به 7 یا 8 مغازه باز بود. بسیاری از کسبه این بازار، سرقفلی مغازه‌ها را در معرض فروش قرار داده‌اند و یا قصد واگذاری جواز صنفی خود را دارند.

گفتنی است که مأموران حکومتی که برای نمایش تعیین تخفیف مالیاتی برای کسبه این بازار آمده بودند، در مواجه با اعتراضات کسبه این بازار، آنجا را ترک کردند.

تهران - تجمع عده‌یی از کارگران تولیدی تهران مقابل صندوق بازرسی
روز سه‌شنبه 12آبان 94 جمعی از کارگران تولیدی تهران مقابل صندوق بازرسی دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران برای مشخص کردن وضعیت‌شان قرار بود مقابل مجلس ارتجاع تجمع کنند که عوامل رژیم آنها را منصرف کردند. یکی از کارگران گفت: بعد از تعطیلی کارخانه هنوز به وضعیت کارگران رسمی رسیدگی نمی‌شود.

تهران - تجمع بازنشستگان و کارگران در مقابل تأمین اجتماعی
روز سه‌شنبه 12آبان 94 جمعی از بازنشستگان شامل کارگران و کارمندان و معلمان بازنشسته در مقابل سازمان تأمین اجتماعی جمع شده و در اعتراض به سیاستهای چپاولگرانه دولت مبنی بر ادغام تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت قصد تشکیل زنجیره انسانی داشتند.

به گفته یکی از بازنشستگان به‌رغم این‌که این تجمع از سه روز قبل اعلام و مشخص بود اما صبح امروز مأموران سرکوبگر و نیروی پلیس مانع شکل‌گیری تجمع بازنشستگان شدند و آنها را پراکنده کردند. ولی نهایتاً بازنشستگان به جان آمده گردهم آمده و اعلام کردند که دولت حق تصمیم‌گیری سر حق و حقوق و سرمایه کارگران ندارد. اعتراضاتمان ادامه خواهد داشت. بازنشستگان یک طومار اعتراضی تهیه کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6362e949-2fa3-45de-8c94-60f11c8ba110"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات