728 x 90

حمله موشكى به ليبرتى

محکومیت حمله موشکی به لیبرتی توسط دکتر ظافر العانی سخنگوی فراکسیون پارلمانی متحدون

-

--
--
دکتر ظافر العانی سخنگوی فراکسیون پارلمانی متحدون طی مصاحبه‌ای با سیمای آزادی گفت:
”فراکسیون متحدون بیانیه‌ای در رابطه با تهاجم موشکی به لیبرتی صادر کرده و در آن تأکید کرده است که این حمله باید مورد حسابرسی قرار گیرد و دولت عراق نیز باید، در کادر کنوانسیونهای بین‌المللی، به وظیفه‌اش جهت تأمین حفاظت از جان ساکنان لیبرتی قیام کند و اگر این حفاظت را تأمین نکند باید حفاظت را به طرفهای بی‌طرف و مقتدری محول کند که امکان تأمین حفاظت از برادران پناهنده در لیبرتی را داشته باشد.

این تهاجم موشکی وجهه دولت عراق را تضعیف و مخدوش کرده و این‌طور وانمود می‌کند که گویا دولت عراق و سیستم سیاسی حاکم عاجز و ناتوان هستند.
کما این‌که این تهاجم به چالش کشیدن آشکار قوانین و منافع عالی ملی ما است و قطعاً در راستای منافع ملی عراق نیست... ... ... ..
 
بی‌تردید شما از بیانیه‌های محکومیتی که از سوی دولتهای مختلف و سازمانهای بین‌المللی ذیربط در رابطه با پناهندگان و حقوق‌بشر صادر شده است مطلع هستید که طی آن تهاجمی که علیه لیبرتی صورت گرفته است را محکوم می‌کنند و ما نیز همصدا با آنها از دولت‌مان می‌خواهیم که به وظیفه‌اش برای دستگیری این جنایتکاران و تحویل آنها به دست عدالت قیام کند.

این جنایت شنیع باعث می‌شود که ما در مورد پرونده لیبرتی تجدیدنظر کنیم.
منظورم شکایتهایی است که برادرانمان در لیبرتی همواره در مورد رفتار خشنی که با آنها می‌شود و یا در مورد عدم تأمین نیازهای پزشکی و انسانی‌شان ارائه می‌کنند.
همچنین باید الزامات ضروری برای این‌که دیگر در آینده قرارگاه آنها در معرض حملاتی از این دست قرار نگیرند تضمین شود.

باید به نیروی معنوی عظیمی که سازمان مجاهدین خلق به‌مثابه اپوزیسیون رژیم ایران آن را نمایندگی می‌کند، اشاره کنم.
آنها از سوی نیروهای امنیتی و نظامی تحت محاصره هستند، بدون این‌که بتوانند با دیگران رابطه‌یی داشته باشند و حتی مجاز به خروج از قرارگاهشان باشند.

این امر بسیار تأسف باری برای ما در فراکسیون متحدون است که آنها در معرض قتل و کشتار قرار می‌گیرند و تعداد 23تن یا بیشتر کشته شده‌اند و به‌طور کلی ساکنان لیبرتی در شرایط سختی در عراق به‌سر می‌برند.

من می‌دانم که خواهران و برادرانم در لیبرتی مبارزانی هستند که فدا و قربانی زیادی متحمل می‌شوند.
آنها از دلهای قوی و اندیشه‌های جسورانه برخوردارند و فقط پایداری و استقامت‌شان به تنهایی کافی است که آرمان‌شان پیروز شود.
آنها مقتدایان به مولایمان امام حسین علیه‌السلام هستند که با فدای خون و شهادت، پیروزی را تضمین می‌کنند.
 
من از خداوند برای شهدای آنها رحمت و برای مجروحان‌شان باذن الله شفای عاجل آرزو می‌کنم و این‌که آرمان عادلانه‌شان هرچه زودتر پیروز شود و انشاالله هرچه زودتر به وطنشان ایران، یعنی وطنی آزاد، دموکراتیک و خالی از استبداد، باز گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a6ca252-4c56-4daa-bcaa-9e9cc78d10bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات