728 x 90

بنیادگرایی اسلامی,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه - مریم رجوی: تغییر رژیم و دموکراسی در ایران، کلید بحران منطقه و غلبه بر افراطی‌گری است

-

کنفرانس در مجلس ملی فرانسه  - آبان 94
کنفرانس در مجلس ملی فرانسه - آبان 94
70 نماینده پارلمان فرانسه بهبود روابط با رژیم ایران را منوط به بهبود وضع حقوق‌بشر نمودند.

روز سه‌شنبه 5آبان (27اکتبر) خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در کنفرانسی در مجلس ملی فرانسه تأکید کرد نقض سیستماتیک و وحشیانه حقوق‌بشر در ایران آن روی سکه صدور تروریسم و بنیادگرایی توسط این رژیم است که خاورمیانه را به پرتگاه جنگ کشانده است. منطقهٴ خاورمیانه نیازمند صلح و آرامش است و این تنها با تغییر رژیم ایران امکانپذیر است که کلید آن در دست مردم و مقاومت ایران است.

وی افزود مراوده با فاشیسم دینی حاکم بر ایران و رئیس‌جمهور آن از یک سو مانع تغییر در ایران و علیه دموکراسی و حقوق‌بشر است و از سوی دیگر به ضرر صلح و آرامش در منطقه است و به افراطی‌گری سوخت می‌رساند. سرمایه‌گذاری اقتصادی بر روی این رژیم رو به سقوط هم سرابی بیش نیست.

در این کنفرانس که به‌دعوت کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک و به‌ریاست دومینیک لوفور عضو مجلس ملی تشکیل شد شماری از نمایندگان هم‌چون برونو لوقو رئیس گروه سوسیالیست، میشل ترو، استفانه سنت آندره، مارتین کاریون کوورور، پیر آیلاگاس، ژان پاتریک ژیل، ژان لاسال، کاترین کره و همچنین سناتور ژان پیر میشل شرکت و تعدادی از آنها سخنرانی کردند. نذیر حکیم، دبیر هیأت سیاسی ائتلاف انقلاب سوریه، دکتر آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و پرزیدنت کمیته در جستجوی عدالت طاهر بومدرا، رئیس سابق حقوق‌بشر ملل‌متحد در عراق و مسئول پرونده کمپ اشرف در ملل‌متحد از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.

کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در کنفرانس اعلام کرد 70 نماینده مجلس ملی از احزاب مختلف در بیانیه‌یی از دولت فرانسه خواستند که روابط دیپلوماتیک خود را با ایران به بهبود وضعیت حقوق‌بشر و توقف اعدام و آزادی زندانیان سیاسی و احترام به آزادیهای دموکراتیک مشروط کنند. آنها معتقدند ایران دموکراتیک یک شرط اساسی برای ثبات منطقه است و برای این منظور باید از مقاومت ایران و برنامه 10 ماده‌یی خانم مریم رجوی برای یک ایران دموکراتیک، غیرهسته‌یی و مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری زن و مرد حمایت نمود.

خانم رجوی با اشاره به اعتراف اخیر رفسنجانی که رژیم آخوندی پروژه اتمی را با هدف بمب‌سازی راه‌اندازی کرده و خودش و خامنه‌ای شخصاً آن را دنبال می‌کرده‌اند، گفت: این رژیم به ناگزیر به توافق اتمی تن داده و برای جبران این عقب نشینی، سیاست ستیزه‌جویی بیشتر در پیش گرفته است. افزایش سرسام‌آور اعدامها، تشدید جنگ‌افروزی در سوریه و ادامه محاصره و سرکوب پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی نمونه‌هایی از این سیاست است.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت بسیاری در غرب جنگ‌افروزی ملایان را ناشی از قدرت آنان می‌دانند و می‌خواهند آنان که عامل اصلی بحران منطقه هستند در حل این بحران شریک شوند. آنها ضعفهای بنیادین رژیم و عوامل تغییر در ایران را نادیده می‌گیرند. اگر حمایت همه‌جانبه ملایان از اسد و مالکی نبود، نه داعش گسترش پیدا می‌کرد و نه 300هزار نفر در سوریه قربانی می‌شدند و نه سیل پناهندگان روانه اروپا می‌شد.

مریم رجوی تصریح کرد که سیاست چشم پوشیدن بر دخالتهای رژیم در منطقه باید پایان داده شود. راه‌حل سوریه اخراج سپاه پاسداران و حمایت از اپوزیسیون برای رسیدن به سوریه بدون بشار اسد است.

وی از جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا خواست به تعهدات خود در مورد حفاظت لیبرتی عمل کنند و برای پایان دادن به محاصره آن اقدام نمایند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
5آبان 1394 (27اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bad8296-4c6d-4b8a-84ed-ca9edaf4a854"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات