728 x 90

اعدام دسته جمعي,سرکوب زنان,

سرانجام رژیم آخوندی فاطمه سالبهی را در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام کرد

-

فاطمه سالبهی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد
فاطمه سالبهی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شد
به‌رغم هشدارهای عفو بین‌الملل رژیم ضدبشری فاطمه سالبهی را سحرگاه امروز سه‌شنبه 21مهرماه 94 در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام کرد.

عفو بین‌الملل روز دوشنبه 20مهر 94 نسبت به اعدام قریب‌الوقوع فاطمه سالبهی هشدار داده بود. این زندانی هنگام جرم انتسابی 17سال سن داشته است.

فاطمه سالبهی در دادگاه فرمایشی رژیم آخوندی اتهام خود را نپذیرفته بود اما قاضی حکم اعدام وی را صادر کرد. دیوان عالی رژیم در اردیبهشت ماه این حکم را تأیید کرده بود.

فاطمه سالبهی متولد آبان ۱۳۷۰ در سن ۱۶ سالگی با مردی ازدواج کرد که حدود سی سال سن داشته است و به گفته وی تا پیش از ازدواج هرگز وی را ملاقات نکرده بود، در فروردین ۱۳۸۸ پس از ان که جسد همسرش در منزل مسکونی‌شان پیدا شد، فاطمه سالبهی به‌عنوان متهم بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت، وی پس از مدتی به‌رغم ابهامات موجود در پرونده به اعدام محکوم شد.

پیش از این نیز سازمان عفو بین‌الملل در فوریه سال ۲۰۱۱ با انتشار بیانیه‌یی در مورد احتمال اعدام فاطمه سالبهی هشدار داده و خواستار توقف اعدام او و کودکان در ایران شده بود.

در بیانیه‌ی سازمان عفو بین‌الملل به بازداشت او و صدور حکم اعدام در حالی که محکوم زیر ۱۸ سال بوده اشاره شده و از مسئولان قضایی خواسته شده که اعدام او را متوقف کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/804973ff-b018-420c-b3e7-1c3a224726c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات