728 x 90

اخبار سوريه,

مشخصات شماری از سرکردگان سپاه پاسداران که در سوریه کشته شده‌اند

-

تشیع جنازه حسن شاطری و سایر مزدوران رژیم
تشیع جنازه حسن شاطری و سایر مزدوران رژیم

از اواخر سال 2011 که حکومت بشار اسد در معرض سقوط قرار گرفت، رژیم آخوندی با تمام قوا و با به‌ کار‌ گرفتن تمام‌ عیار نیروی تروریستی قدس و حزب‌الشیطان لبنان و با کمک مزدوران عراقی، یمنی و افغانی درصدد نجات بشار اسد برآمده است.

هلاکت پاسدار همدانی و شمار دیگری از فرماندهان و پاسداران همراه او بار دیگر این حقیقت را خاطرنشان می‌کند که جنگ جنایتکارانه علیه مردم سوریه به‌ طور کامل توسط رژیم آخوندی و پاسدارانش فرماندهی و هدایت می‌شود. در غیراین صورت، دیکتاتور سوریه مدتها پیش سقوط کرده بود و سوریه و منطقه با وضعیت فاجعه‌ بار کنونی مواجه نبود.

از سوی دیگر هلاکت بالاترین مهره نظامی رژیم در سوریه نشان می‌دهد کشتی رژیم آخوندی در سوریه به گل نشسته و این رژیم با شکستهای پی‌درپی و هولناکی مواجه است. در زیر اسامی تعدادی از فرماندهان سپاه که در سوریه ظرف سه سال گذشته، کشته شده‌اند آورده شده است:

 

پاسدار-سرتیپ حسین همدانی:

پاسدار-سرتیپ حسین همدانی، جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه موسوم به امام حسین، مشاور فرمانده کل سپاه، معاون قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس و سرکرده سپاه پاسداران در سوریه و جلاد مردم این کشور، 16مهر94 در شهر حلب به هلاکت رسیده است. سپاه پاسداران با عوامفریبی و دجالیت پاسدار همدانی را از مدافعان حرم حضرت زینب خوانده اما در منتهای بلاهت اعلام کرد که او در حومه شهر حلب جایی که 360 کیلومتر با زینبیه (حرم حضرت زینب) فاصله دارد کشته شده است.

همدانی از بالاترین و قدیمی‌ترین فرماندهان سپاه پاسداران، از عاملان اصلی کشتار کردستان (در سالهای 58 تا 60) و فرستادن دانش‌ آموزان و کودکان بر روی میدانهای مین در جنگ ضدمیهنی، از مسئولان سرکوب قیام مردم تهران در سال 1378 و سرکرده لشکر موسوم به محمد رسول‌ الله در سرکوب قیام 88 به‌ ویژه در خیزش بزرگ مردم در عاشورای88 بود.

این پاسدار به همراه جنایتکارانی هم‌چون صیاد شیرازی در عملیات کبیر فروغ جاویدان به مقابله با ارتش آزادیبخش پرداخت و در یک جنایت جنگی بسیاری از مجاهدان اسیر و مردمی که به حمایت از مجاهدین برخاسته بودند را به فجیعترین شکل در محل به قتل رساندند. خامنه‌ ای به‌ خاطر جنایتهای پاسدار همدانی و خدماتش به نظام ولایت‌ فقیه، دو بار به او نشان فتح داد.

 

پاسدار احمد حیاری:

4شهریور 94 سایت پاسدار سلیمانی از کشته شدن فرمانده گردان ضدامام حسین سپاه پاسداران در شوش به‌ نام احمد حیاری خبر داد. وی 10روز پیش از آن به سوریه رفته بود و در درگیریهای شهر لاذقیه به دست رزمندگان سوری کشته شد.

 

سرهنگ پاسدار قاسم غریب و پاسدار حاج کریم غوابش:

23تیر 94- سایت پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس اذعان کرد دو تن از سرکردگان سپاه پاسداران در تهاجمات ارتش آزاد سوریه به هلاکت رسیده‌ اند. اسامی این دو تن عبارتند از: سرهنگ پاسدار قاسم غریب جانشین سرکرده گردان تکاور از تیپ 1 مربوط به سپاه موسوم به نینوا در استان گلستان در ارتفاعات تلمور سوریه کشته شده و به‌ عنوان سومین کشته پاسداران از استان گلستان نامیده شده است.

پاسدار حاج کریم غوابش در دمشق کشته شد و از او به‌ عنوان کسی که هشت سال در جنگ ضدمیهنی شرکت داشته و یازدهمین کشته شده در سوریه از سپاه پاسداران استان خوزستان است یاد شده است.

 

سرتیپ پاسدار حسین بادپا:

10اردیبهشت 94-به گزارش روزنامه العرب الیوم، تلفات انسانی و انتقال تابوتهای مرگ به سوی ایران که از صدها مورد تجاوز می‌کند، ضربه اساسی به تلاشهای نظامی رژیم ایران است. این تلفات شامل شمار زیادی از افسران سپاه پاسداران است از جمله:

سرتیپ حسین بادپا از لشگر 41 ثارالله در نبردهای بصری الحریر در درعای سوریه کشته شد!
رضا حاج کارگر بارزی افسر در دمشق کشته شد.
محسن کمالی در دمشق کشته شد...

 

فرماندهان سپاه جلال حبیب‌ الله پور٬ هادی کجباف٬ روزبه هلیسایی:

4اردیبهشت 94-سه فرمانده ارشد سپاه پاسداران به‌نامهای جلال حبیب‌ الله پور٬ هادی کجباف٬ روزبه هلیسایی به همراه ۱۴ مزدور اعزامی رژیم در نبردهای سوریه به دست نیروهای رزمنده ارتش آزادی کشته شدند. هادی کجباف در نبردهای بصری الحریر در درعا کشته شد.

همچنین محمدجواد محمدی٬ محسن کمالی دهقان٬ مرتضی محمدی و احمد احمدی چهار عضو دیگر گروه اعزامی رژیم به سوریه هستند که در این نبردها بهلاکت رسیده‌اند.

جسد عبدالصمد حسینی، رمضانعلی بخشی و عباس کریمی سه عضو دیگر این گروه روز پنجشنبه (سوم اردیبهشت) در تهران توسط عوامل رژیم تشییع و دفن شدند.

 

پاسدار محمدعلی الله دادی:
29دی 93- تلویزیون الجزیره گزارش داد: محمدعلی الله دادی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در بمباران مزرعه الامل در حومه استان قنیطره سوریه کشته شده است. فرد مزبور با یک خودرو به همراه عماد مغنیه یکی از فرماندهان نظامی حزب‌ الشیطان لبنان بوده که او نیز در این بمباران کشته شده است.

محمدعلی الله‌ دادی که متولد پاریز در نزدیکی سیرجان در استان کرمان بود، در جریان جنگ ایران و عراق به لشگر ۴۱ ضدثارالله کرمان پیوست که فرماندهی آن را قاسم سلیمانی، فرمانده فعلی نیروی تروریستی قدس سپاه برعهده داشت.

الله‌ دادی سه سال بعد به فرماندهی تیپ ادوات این لشگر رسید و در طول جنگ و چند سال پس از آن از فرماندهان تیپ‌ های مختلف این لشگر بود. او پس از جنگ همراه با تیپ‌ های دیگر لشگر ضد ثارالله به استان کرمان منتقل شد و مدتی هم فرمانده سپاه سیرجان بود. او سپس فرمانده سپاه موسوم به الغدیر استان یزد شد و تا سال ۱۳۹۱ که برای ادامه خدمت به لبنان رفت، این مسئولیت را برعهده داشت.

گفته می‌شود که با توجه به سال‌ های زیادی که او زیر نظر قاسم سلیمانی در لشگر ضدثارالله فعالیت داشته، از فرماندهان نزدیک به قاسم سلیمانی محسوب می‌شد.

 

پاسدار جبار دریساوی:

24مهر 93-یکی از سرکردگان سپاه پاسداران به نام جبار دریساوی در سوریه به دست رزمندگان به هلاکت رسید.

تلویزیون العربیه گفت: یک افسر بلندپایه بسیجی به‌ دست انقلابیون سوری در منطقه حندرات حلب کشته شد. منابع مطلع گفتند این فرد که یکی از اعضای قدیمی سپاه پاسداران بوده، در جنگهای حومه حلب در نزدیکی حندرات به‌ طور مستمر حضور داشته است.

 

پاسدار عبدالله اسکندری:

8خرداد 93 - پاسدار عبدالله اسکندری، مدیر کل سابق چپاول موسوم به بنیاد شهید و امور ایثارگران رژیم، در استان فارس به‌ دست نیروهای ارتش آزادی در سوریه به هلاکت رسید.

سایت حکومتی موسوم به رجانیوز نوشت: عبدالله اسکندری، از فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران، در سوریه کشته شده است. رژیم آخوندی مانند موارد قبلی، از اعلام جزئیات کشته شدن این سرکرده سپاه خودداری کرد.

 

سرتیپ دوم پاسدار اسماعیل حیدری و هادی باغبانی:

1شهریور 92 - سرتیپ دوم پاسدار اسماعیل حیدری که تحت پوشش خبرنگار در سوریه فعالیت می‌کرد، توسط رزمندگان سوریه کشته شد. وی اهل آمل بود. یک هفته بیشتر هادی باغبانی یک مزدور دیگر رژیم که در سوریه نیز تحت پوشش خبرنگار فعالیت می‌کرد، در اطراف دمشق کشته شد.

 

سرتیپ پاسدار حسن شاطری:

30بهمن 91 - فیگارو چاپ پاریس در مورد به هلاکت رسیدن پاسدار شاطری از سرکردگان نیروی تروریستی قدس، نوشت: کشته شدن یک مأمور مخفی رژیم ایران در سوریه، شاهد دیگری بر نقش رژیم تهران در سوریه است.

فیگارو افزود: فاش شدن هویت واقعی حسن شاطری که در پوش فعالیتهای نیکوکارانه، یکی از کادرهای نیروی قدس سپاه پاسداران بود، مدرک مشخصی از پیوند سه جانبه بین رژیم تهران، دمشق و حزب‌ الله لبنان که سقوط اسد آن را در معرض خطر قرار می‌دهد، به دست داد. افشای هویت دوگانه شاطری که قطعاً ناشی از اشتباه در هماهنگی بین ارگانهای مختلف حکومت است به‌ طور واقعی و غیرقابل انکار مداخله رژیم ایران در سوریه را تأیید می‌کند.

موارد فوق گوشه‌یی از تلفات پاسدارن اعزامی رژیم به سوریه است و ابعاد واقعی این تلفات هنوز روشن نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bbaf3ba-04e4-4d01-a9e3-9305712aaf95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات