728 x 90

-

بحران بقا

-

دولت روحانی
دولت روحانی
حسینی، قائم‌مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم در دیدارش با هیأت اعزامی صندوق بین‌المللی پول گفته است که تقریباً چهار و نیم میلیون نفردانشجو درآینده نزدیک وارد بازارکارمی شوند. عدهٴ دیگه‌ای هم همین حالا به‌دنبال کارند و گروهی هم شاغلند اما از شغلشون رضایت ندارند و در جستجوی شغل بهتری هستند. (ایلنا 12مهر 94)

این اعترافی است مکرر به آمار چند میلیونی جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار در ایران تحت حاکمیت آخوندها. حالا سؤال این است که راه‌حل رژیم و به‌طور مشخص آخوند روحانی برای غلبه بر این معضل اجتماعی چی بوده و الآن در چه نقطه‌ای است.

بهتر است که جواب را در اعترافهای مهره‌ها و رسانه‌های خود رژیم جستجو کرد. روزنامه حکومتی جوان ارگان بسیج ضد‌مردمی 13مهر94 در مقاله‌یی با نام «برنامه‌ریزی یا سرگرمی اقتصادی؟!» می‌نویسد: «بازارها بعد از گذشت دو سال از دولت که تقریباً زلف همه بخش‌های اقتصاد را به مذاکره بسته بودند هم‌چنان در شوک هستند و تمام بازارها تشنه خبر و برنامه‌اند اما دریغ از یک برنامه اجرایی برای رونق تولید یا تحریک تقاضا! هنوز هم اقتصاد را حواله به مذاکره و خارج می‌کنیم»

ارگان بسیج ضد‌مردمی درجای دیگری از همین مقاله اضافه می‌کند که: دولت یازدهم طی این 25ماه هر آنچه طرح در حوزه اقتصادی ارائه کرده بیشتر شبیه سرگرمی برای فعالان اقتصادی و مولدان بخش خصوصی واقعی بوده تا برنامه‌ریزی مؤثربرای بازارهای اقتصادی.

انتهای مقاله به یادآوری اهداف استراتژیک اقتصادی که دولت روحانی مدعی آن بود، اختصاص یافته، اهدافی مثل بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار، شغل آفرینی پایدار و مهار بیکاری، کاهش فقر و شکاف درآمدی و گسترش عدالت اقتصادی. اهدافی که آخوند روحانی با دجالیت تمام از آنها نام می‌برد.

واقعیت این است که دولت آخوند روحانی نه خواسته و نه توانسته کوچکترین گامی در راستای این اهداف بردارد و همین امر خشم و نفرت عمومی را از آخوندها دو چندان کرده و رژیم را در بحران قرار داده است. بحرانی که حالا 4وزیر از کابینهٴ خود آخوند روحانی نسبت به آن هشدار می‌دهند.

علی طیب‌نیا، محمدرضا نعمت‌زاده، علی ربیعی و حسین دهقان، وزیران اقتصاد، صنعت، کار و دفاع در نامه‌یی به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ارتجاع هشدار دادند که رکود اقتصادی به بحران می‌انجامد. آنها اعتراف کردند که بازار سرمایه از دی ماه ۹۲ تا کنون ۴۲ درصد و معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افت داشته است. نویسندگان نامه می‌گویند توافق هسته‌یی انتظار کاهش قیمت کالاها را نزد شهروندان دامن زده و همین امر منجر به کاهش تقاضا شده است.

ادامه رکود شدید اقتصادی مسأله‌ای است که پیش از این هم کارشناسان و برخی کارگزاران رژیم در دولت به آن اشاره کرده بودند، اما هشدار چهار وزیر کابینه به رئیس‌جمهور ارتجاع درباره خطر بحرانی شدن این وضعیت کم‌سابقه است.

واقعیت این است که رژیم آخوندی در حل مسائل اقتصادی و اجتماعی به‌طور استراتژیک شکست خورده و حالا با بحران بزرگی به نام «بقا» مواجه است، خطری که با هر چه مصمم‌تر شدن جوانان و لشکر بیکاران، برای جاروی جنایتکاران و دجالان و ایجاد تغییری بنیادین در ایران جدی و جدی‌تر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d04cb52-52f4-46f9-8e0c-c971f7d4a428"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات