728 x 90

تظاهرات معلمان در شهرهاى ايران,

پیشروی معلمان در خیزش ۱۶مهر

-

 -
-
دو ماه‌ونیم بعد از خیزش اعتراضی و سراسری معلمان آزادهٴ میهن در 31تیر، خیزش بزرگ آنان در شانزدهم مهر، گام بزرگ دیگر معلمان در پیشروی برای احقاق حقوقشان بود. طی این دو ماه ونیم وزارت بدنام اطلاعات با دستگیری شمار زیادی از معلمان و افزایش فشار بر معلمان زندانی، اقدامات سرکوبگرانهٴ خود را به بالاترین حد خود رساند. از جمله اضافه کردن سه سال زندان برای زندانی سیاسی معلم، رسول بداغی، که 5سال حبس او تمام شده بود و بکارگیری ترفندهای مختلف برای ساکت کردن معلمان آزاده، برای ادامه روند چپاول حقوق آنها.

روز 16مهر معلمان آزاده در همبستگی ستودنی و با صفوف فشرده خود در برابر فشار و سرکوب و تحقیر و فقر برخاستند.

در همدان و مشهد معلمان هم‌چون سایر شهرهای میهن با بلند کردن پلاکاردها خواستار آزادی معلمان و زندانیان سیاسی شدند.

در مریوان نوشتند: ”فضای امنیتی از آموزش و پرورش را بردارید“

در کرج مرکز استان البرز، پلاکاردی بلند کردند که بر آن نوشته است: ”سرکوب معلم سرکوب اندیشه است“.

 
در مشهد معلمی که سیاه پوشید بود انگیزهٴ خود را این‌گونه نوشت: ”من به‌خاطر همکارانم که به جرم حقگویی و عدالتخواهی زندانی‌اند سیاهپوشم“.

 

علاوه بر موج اعتراض علیه سرکوب و اختناق و زندانی کردن معلمان، آنان هم‌چنان بر خواسته‌های صنفی خود پای فشردند. در سنندج بر روی پلاکاردشان می‌خوانیم: ”معلم بیدار است از تبعیض بیزار است“

 
در کرج معلمی با بلند کردن این دستنوشته، ترفند آموزش و پرورش رژیم را افشا می‌کند:

 

 
”با مسکّن رتبه بندی، مشکل معلمان حل نمی‌شود“.
و این پاسخی به ادعاهای وزیر آموزش و پرورش رژیم بود که 2ساعت و نیم بعد از این خیزش عظیم در تلویزیون حکومتی ظاهر شد و گفت:
”ما با توجه به این‌که وقت خیلی محدود بود و ما در شرایط سختی داریم به‌سر می‌بریم ولی الحمدلله کار رتبه‌بندی داره طی می‌شود و اکثریت احکام صادر شده است“. (تلویزیون رژیم 16مهر94)

معلمان آزاده همچنین نسبت به سیاستهای غارتگرانهٴ آموزش و پرورش رژیم که به سرعت در حال پولی کردن و خصوصی کردن مدارس دولتی هستند به اعتراض برخاستند و از جمله در سقز نوشتند: ”تحصیل رایگان حق مسلم کودکان است“.

 

 
زنان معلم که حضور فعالی در تجمع 16مهر داشتند نوشتند: آیا اعتراض علیه تبعیض و بی‌عدالتی جرم است؟ و خواستار افزایش دستمزد معلمان شدند. معلمان بازنشسته نیز فریاد زدند: خواسته بازنشستگان ”معیشت، منزلت“.

اعتراضات معلمان که تقریباً در تمام استانهای کشور برپا شده بود، پیشروی مهمی در مجموعه حرکتهای اعتراضی اقشار به جان آمده میهن محسوب می‌شود که به‌خصوص پس از زهرخوران اتمی رژیم بیشتر بارز شده است. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، به معلمان آزاده درود فرستاد و با تقدیر از ایستادگی معلمان، عموم هموطنان به‌ویژه جوانان و دانش‌آموزان و دانشجویان را به همبستگی و حمایت از معلمان  فراخواند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0175852-2b99-40b9-aced-3ea79b489eed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات