728 x 90

اخبار لبنان,اخبار خاورمیانه,

از سرگیری تظاهرات جوانان لبنان علیه فساد

-

تظاهرات لبنان
تظاهرات لبنان
روز پنجشنبه 16مهر 94 تظاهرات جوانان لبنان در بیروت از سرگرفته شد. تظاهر کنندگان که علیه فساد و وضعیت وخامت‌بار خدماتی قیام کرده‌اند با نیروهای پلیس درگیر شدند. پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کرد. دهها تظاهر کننده مجروح شدند و شماری دستگیر شدند.

همزمان با تظاهرات، نیروهای ارتش، سازمان امنیت داخلی و پلیس ضدشورش، در مرکز تجاری بیروت مستقر شدند تا مانع رسیدن تظاهر کنندگان به «‌میدان نجمه» که ساختمان پارلمان در آن قرار دارد، شوند.

با تاریک شدن هوا، تظاهر کنندگان موفق به ایجاد شکاف در موانع سیمانی شدند که نیروهای امنیتی از روز چهارشنبه آنها را در ورودی خیابانهای منتهی به پارلمان قرار داده بودند. این مسأله باعث شد که نیروهای ضدشورش برای متفرق کردن تظاهر کنندگان، از آب با فشارقوی و گاز اشک آور استفاده کنند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داده است: «‌نیروهای امنیتی در معرض سنگ پراکنی گسترده قرار گرفتند که در نتیجه آن شش تن از نیروهای ضدشورش زخمی شدند».

بنابراین گزارش، یکی از تظاهر کنندگان با بلندگو از نیروهای امنیتی خواست «‌شلیک گاز اشک‌آور و آب با فشار را متوقف کنند تا تظاهر کنندگان نیز دست از پرتاب سنگ بردارند».

تظاهرات در لبنان در اعتراض به انباشت زباله در خیابانهای بیروت و مناطق اطراف آن آغاز شد.

درخواستهای معترضان پس از درگیری با نیروهای امنیتی ارتقا یافت و تظاهر کنندگان خواستار استعفای وزرای محیط زیست و کشور شدند.

حزب‌الشیطان لبنان و متحدان آن سیستم سیاسی و اداری لبنان را قفل کردند. آنها مانع تعیین رئیس‌جمهور و انتخابات پارلمانی می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c302d6f-14a7-4b33-95ec-8f998d491c53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات