728 x 90

تظاهرات معلمان در شهرهاى ايران,

اطلاعیه شورای ملی مقاومت - ایران: تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان در شهرهای مختلف کشور

-

تجمع معلمان در همدان - 16مهر 94
تجمع معلمان در همدان - 16مهر 94
شعارهای دست نوشته‌های معلمان: «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «معلم به‌پاخیز برای رفع تبعیض»
دستگیری یک عکاس جوان
در روز پنجشنبه 16مهر معلمان و فرهنگیان شریف کشور در تهران و دیگر شهرهای کشور دست به تجمع زدند. این تجمعها به‌مناسبت روز جهانی معلم (5اکتبر) و در اعتراض به «ادامه و تشدید روند احضار، تهدید، بازداشت و زندانی نمودن معلمان»، همچنین در اعتراض به پایمال شدن ابتدایی‌ترین حقوق آنها از سوی فاشیسم دینی حاکم و «ناکارآمدی آموزش و پرورش در انجام رسالت آموزشی و تربیتی خود»، برگزار شد. این حرکت اعتراضی علاوه بر تهران، در شهرهای سنندج، مریوان، سقز، سردشت، کرمانشاه، اصفهان، نجف آباد، شیراز، همدان، مشهد، تربت حیدریه، رشت، ساری، اهواز، خرمشهر، تبریز، جیرفت، قم، کرج، قزوین، قیر، کارزین، بندرگز، بندرترکمن، آق قلا و علی آباد در مقابل ادارات آموزش و پرورش، یا در مقابل ساختمان استانداری از جمله در استانهای گلستان، مازندران و خوزستان برگزار شده است.

آزادی معلمان زندانی از جمله علی‌اکبر باغانی، محمود بهشتی لنگرودی، علی‌رضا هاشمی، اسماعیل عبدی، رسول بداقی و عبدالرضا قنبری که در زندانهای اوین در تهران و گوهردشت (رجایی‌شهر در کرج) زندانی هستند، از خواستهای این تجمع سراسری بود. شرکت کنندگان در این تجمعها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «سکوت تا کی، معلم به‌پاخیز برای رفع تبعیض»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است». «خط فقر سه میلیون، حقوق ما یک میلیون»، «حذف فضای امنیتی از آموزش و پرورش»، «فشار بر تشکلهای صنفی را متوقف کنید»، «وای بر جامعه‌یی که معماران فرهنگش در زندان باشند»، «تحصیل رایگان حق مسلم کودکان است»، «دانش آموزم، گرسنه‌ام، چکنم؟»...

در تهران تجمع معلمان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش در میدان فلسطین و به‌رغم حضور فشرده لباس شخصیهای رژیم برگزار شد. یک جوان عکاس به‌خاطر عکسبرداری از این تجمع و اعتراض به برخوردهای سرکوبگرانه عوامل اطلاعاتی رژیم بازداشت شد. موتورسواران یگان ویژه ضدشورش به‌منظور تشدید فضای ارعاب و متفرق کردن مردم در کوچه‌های اطراف این محل مستقر شده بودند.

تجمع فرهنگیان شریف در سنندج در حالی صورت گرفت که مزدوران یگانهای گارد ضدشورش از چند روز قبل در سطح شهر پراکنده بودند و به هر ترتیب تلاش می‌کردند از شکل‌گیری این تجمع جلوگیری کنند.

صدها تن از فرهنگیان کرمانشاه در مقابل آموزش و پرورش این شهر در خیابان سنگر دست به تجمع زدند.

شماری از فرهنگیان استان گلستان نیز با تجمع در مقابل ساختمان استانداری در این حرکت اعتراضی شرکت کردند.

صدها تن از معلمان آزاده قیر و کارزین (استان فارس) نیز در همبستگی با دیگر همکاران خود به فراخوان تجمع سراسری معلمان پاسخ مثبت دادند. این در حالی بود که عوامل اطلاعاتی رژیم در این شهرها از صبح پنجشنبه با تماسهای مکرر تهدیدآمیز و احضار مسئولان «کانون صنفی معلمان» به شعبه اطلاعات آخوندی زیر عنوان «حراست» و ممنوع اعلام کردن تجمع، آنها را از شرکت در این حرکت اعتراضی بر حذر می‌داشتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
16مهر 1394 (8اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fabd95d9-bd68-4f29-a929-4df8d59bc11b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات