728 x 90

اخبار امريكا,اخبار روسيه,اخبار خاورمیانه,

سناتور جان مک کین: تهاجم روسیه در سوریه نتیجه ضعف و شکست سیاست اوباماست

-

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا
سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا
روز چهارشنبه 8مهر 94، سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با اشاره به حمله روسیه در سوریه و کشتار غیرنظامیان گفت: یک دیکتاتور یاغی به اسم ولادیمیر پوتین اوباش و قلدر را داریم که تنها زبانی که می‌فهمد عزم راسخ و قدرت است.

 

وی به جنایات بشار اسد علیه مردم سوریه و شکست سیاست باراک اوباما در قبال این کشور اشاره کرد و گفت:
شکی نیست که این بشار اسد بود که داعش را به‌وجود آورده است. اوباما سالیان است که می‌گوید اسد باید برود ولی کاری نکرده که ما را به این خواسته نزدیک کند.
 
بر روی ویرانه‌های سیاست خارجی این دولت، اکنون ولادیمیر پوتین ایستاده است به مانند اوکراین و هر جای دیگر، وی بی‌عملی این دولت اوباما را می‌بیند و کاملاً سو استفاده می‌کند.
 
ظرف چند هفته گذشته ولادیمیر پوتین درگیر تقویت نیروی چشمگیری در سوریه بوده و هواپیماهای تهاجمی اعزام کرده و هواپیماهایی را فرستاده است که دارای سیستم‌های هوا به هوا می‌باشند و نه هوا به زمین، دوستان! داعش هیچ نیروی هوایی ندارد!.
 
تقویت چشمگیر بمب‌افکن، تانک و توپخانه و پرسنل ارتش روسیه اما در این میان، وزیر خارجه ما با لاوروف سراسیمه تماس می‌گیرد و از وی سؤال می‌کند چه خبر است، نه یک بار نه دوبار بلکه سه بار!

سناتور جان مک‌کین گفت:
گزارشهای اولیه حاکیست هواپیماهای روسیه اهدافی را می‌زنند که تحت کنترل داعش نیست، این نباید کسی را بفریبد زیرا جاه‌طلبی اصلی ولادیمیر پوتین پشتیبانی از بشار اسد علیه همه دشمنان آن می‌باشد.
 
مداخله روسیه در سوریه این جنگ وحشتناک را طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌کند و تنها سود برنده آن داعش خواهد بود که از اختلافات فرقه‌ای و طائفی که توسط رژیم اسد ترغیب می‌شود، سود می‌برد.
 
هموطنان آمریکایی من، وحشتناک است، وحشتناک است که ما به این نقطه رسیده‌ایم.
جنگ سوریه که در آن بیش از 200000نفر از مردم کشته شده‌اند، بدترین بحران پناهندگی را در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است.
 
سناتور مک‌کین در ادامه سخنان خود در مجلس سنا افزود:
سیاستهای اوباما اکنون طرحی را برای مستبدین روسیه فراهم کرده که به مستبدین مذهبی ایران بپیوندند تا که از رژیم بشار اسد حمایت کنند.
 
نباید این طور می‌بود، ولی این پیآمد غیرقابل اجتناب کلمات توخالی، خط سرخهای رد شده، نفوذ پرنسیبهای اخلاقی از بین رفته، رهبری از پشت و فقدان کامل رهبری آمریکاست.
 
امروز ما ولادیمیر پوتین را می‌بینیم با هواپیماهای خود حمله می‌کند نه به داعش بلکه به کسانی‌که دشمن بشار اسد می‌باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/199930f0-678b-49d6-9872-1d2c2d88cabf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات