728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

”شگفت‌زده کردن ”مخاطبان توسط رفسنجانی در جنگ هژمونی

-

جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنهای
جنگ قدرت بین رفسنجانی و خامنهای
حملات تصاعدی روزهای اخیر رفسنجانی به باند خامنه‌ای و تکرار مواضعش هم در زمینه انتخابات گذشته رژیم در سالهای 84 و 88 و هم در زمینه انتخابات در اسفند 94، بیانگر اهمیت موضوع انتخابات آتی برای هردوباند رژیم است.
موضوع اهمیت انتخابات درجنگ هژمونی و در مرحله پسا زهرخوران است که رئیس مجمع تشخیص نظام آخوندی را وا می دارد که از فرصتها و مناسبتهای مختلف استفاده کند، تا به گفته روزنامه حکومتی اعتماد 31شهریور برای نیروهای نظام ”شگفتی“ جدیدی ایجاد کند: ”هاشمی همیشه حرفی برای شگفت‌زده کردن مخاطبانش دارد“. !
در همین راستای جنگ بر هژمونی و انتخابات آتی است که  رفسنجانی در مصاحبه با هفته‌نامه طلوع مجدداً، به مرده انتخابات گذشته رژیم چوب زده و با پیش کشیدن موضوع رد صلاحیت خود در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در سال 92، از خامنه‌ای طلبکار حذف کردنش از آن انتخابات شده است. او می‌گوید: ”یکی از اعضای خبرگان به من خبر داد که مصلحی در جلسه آنها گفته که ما صبح و ظهر و شب به‌طور مرتب آرای آقای هاشمی را رصد می‌کنیم که ساعت به ساعت بالا می‌رود و الآن به 70 درصد رسیده است و در این چند روز تا انتخابات اگر همین‌طور بالا برود، ایشان از 90 درصد بالاتر می‌رود و ما مصلحت نمی‌دانیم، چون اگر ایشان بیاید، همه رشته‌های دوره‌های ما را پنبه می‌کند“. (خبرگزاری ایسنا 5مهر94)
اگر چه  هاشمی رفسنجانی به صراحت نمی‌گوید رأی او بالاتر از ولی‌فقیه است، اما با نقل حرفهای مصلحی و این‌که آمدن او به صحنه انتخابات سال 92 پنبه باند مقابل را رشته می‌کرد حرف اصلی را گفته است.
همچنین رفسنجانی در این مصاحبه از نامه‌یی که در جریان انتخابات سال 88 به خامنه‌ای نوشته و ازمواضع آن زمان خود  در مقابل احمدی‌نژاد و خامنه‌ای دفاع کرده است، در حالی که از آن مقطع تاکنون باند ولی‌فقیه به کرات او را به‌خاطر آن نامه ”بدون سلام وبسم الله“، مورد سرزنش قرار داده و آن نامه  را به‌مثابه دفاع  رفسنجانی از ”فتنه “ تلقی می‌کنند.
دفاع رفسنجانی از آن نامه و زیر سؤال بردن انتخاب احمدی‌نژاد در آن زمان نیز بیانگر رویارویی آشکار او با خامنه‌ای است.
خامنه‌ای19شهریور 94 در رد سخنان رفسنجانی که انتخابات 84 و88 را ناسالم معرفی کر‌ده و نسبت به انتخابات آینده ابراز نگرانی کرده بود گفت: «متأسّفانه یکی از عادتهای بدی که بعضی در داخل دارند، این است که دائماً در سلامت انتخابات در هر دوره‌ای خدشه کنند. از قبل از انتخابات، مکرّر دم بزنند از تقلّب، از دغدغه، از این‌که چنین بشود، چنان بشود؛ این کار غلطی است».
خامنه‌ای با اشاره به کلمه «حق‌الناس» که رفسنجانی مرتباً از آن استفاده می‌کند خطاب به او گفت بله من گفتم «رأی مردم حق‌الناس است»، اما منظورم سال88 بود که «در مقابل کسانی که اصرار می‌کردند باید انتخابات باطل بشود ایستادیم و از حقّ‌النّاس دفاع کردیم».
در تداوم این کشاکش بر سر هژمونی، رفسنجانی به‌مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و در جمع ایادیش در دانشگاه آزاد، باز هم موضوع انتخابات را علم کرده و ضمن دفاع از ارتجاع آخوندی تحت عنوان ” انقلاب“ می‌گوید: ”ساختار انقلاب عیبی ندارد و سر تا پا درست است حالا اگر کسانی نمی‌خواهند انتخابات روح خود را داشته باشند جریان خود را دارد... اگر ‌چه ممکن است در انتخابات اشکالاتی داشته باشیم... کسانی هستند که قانون اساسی را جور دیگری می‌فهمند“.
حرف رفسنجانی این است که مانند باند مقابل، ارتجاع آخوندی و میراث ننگین خمینی تحت عنوان انقلاب را قبول دارد، اما درست مانند همان باند وقتی به قدرت می‌رسد هرکس بنا‌ به منافع خودش قانون اساسی را تفسیر و صندوقهای نمایشی رأی را با روح همان باند شمارش می‌کند.
رفسنجانی درجای جای صحبتش در ملاقات با عوامل خودش در دانشگاه آزاد از باند خامنه‌ای به‌عنوان ”تازه واردها“، ”تازه به دوران رسیده “ و ”فرصت طلبها “ یاد می‌کند.
تک و پاتک ها در جنگ هژمونی در دوران پسا مذاکرات شدت و حدت بیشتری پیدا کرده است به‌نحوی که هر دو باند دایما و بی‌دنده و ترمز ازخجالت هم در می‌آیند. تهاجمات سنگین رفسنجانی در همین دستگاه و برای عقب راندن خامنه‌ای و باند وی در نمایش انتخابات آتی است که کمر بسته‌اند تا با چماق رد صلاحیت، رفسنجانی و باندش را زمینگیر و از میدان بدر کنند. بنابراین در این جنگ قدرت هر چه به نمایش انتخابات نزدیکتر می‌شویم باید منتظر خلق ”شگفتی ”های دیگری از جانب سران نظام و شاهد گسترش ابعاد این جنگ باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be3ef529-7d96-4120-b18d-14e928f47ae8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات