728 x 90

اخبار اعتراضي,

فریادهای شهریور

-

تجمع اعتراضی کارگران - آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران - آرشیو
آخرین روز شهریور امسال با فریاد ”یزید زمانه مرده ‌باد“ به پایان رسید. این شعاری بود که دستفروشان قرچک ورامین در اعتراض به مصادرهٴ اموالشان توسط نیروی سرکوبگر انتظامی و مأموران شهرداری سر دادند. در شهریورماه شاهد صدها رشته اعتصاب و اعتراض و درگیری در سراسر کشور بودیم که به‌رغم شدیدترین سانسور توسط رسانه‌های حکومتی، دست‌کم 688 مورد آن توسط همکاران سیمای آزادی به ثبت رسیده است که قطعاً با عدد واقعی فاصله دارد. بیشتر حرکتهای اعتراضی علیه نپرداختن ماهها حقوق، اخراج از کار و اخاذیهای مالیاتی و تبعیض در پرداخت حقوقها بوده است.

بر اساس این گزارش: کارگران 127 مورد، کارمندان 37 مورد، معلمان به‌رغم تعطیلی مدارس 21 مورد، پرستاران 20 مورد، دانشجویان 22 مورد، بازاریان و کسبه 86 مورد و کشاورزان 9 مورد حرکتهای اعتراضی داشته‌اند.

همچنین 277 مورد اعتراضات اقشار مختلف اجتماعی علیه گرانی، قطعی یا کمبود آب و برق و گاز و تلفن و سایر مشکلات خدماتی ثبت شده است.

65 مورد درگیری نیز بین مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر انتظامی یا مأموران شهرداری در شهریور گزارش شده است که در تمامی موارد مردم از جوانان و مردم محرومی که مورد تعرض ارگانهای سرکوبگر قرار گرفته‌اند حمایت کرده و گاه نفرات دستگیر شده را از چنگ آنان خارج می‌کردند.

بر اساس همین گزارش 22 مورد حرکت اعتراضی شامل اعتصاب غذاها در زندانها ثبت شده است.

شبانگاه چهارم شهریور رژیم آخوندی در جنایتی دیگر زندانی سیاسی بهروز آلخانی را اعدام کرد.. بهروز در آخرین دیدار خودش گفته بود: «من راهم درست است، نبایستی در مقابل زور و استبداد کوتاه آمد».

در بیست و دوم شهریور زندانی سیاسی شاهرخ زمانی بر اثر فشارهای جلادان خامنه‌ای در زندان گوهردشت جانباخت. صدها هموطنی که در تبریز بر مزار او گردآمدند فریاد زدند که راه شاهرخ را ادامه خواهند داد

از مهمترین اعتراضات شهریورماه، اعتراضات سراسری بیش از 6000 کارگاه و کارخانهٴ سنگبری در کشور بود که علیه اخاذیهای مالیاتی رژیم آخوندی دست به اعتصاب زده‌اند و هنوز هم ادامه دارد.

این پلاکارد بر روی یک سنگبری در اصفهان نصب شده که نوشته است: ”این واحد تولیدی به علت قانون ارزش افزوده و زیاد شدن هزینه‌های تولید قادر به ادامه تولید نمی‌باشد و تا حذف ارزش افزوده تعطیل می‌باشد“.

یکی دیگر از بزرگترین حرکتهای اعتراضی شهریورماه تظاهرات چند بارهٴ صدها تن از هموطنان مالباخته توسط مؤسسات غارتگر میزان و پدیده شاندیز در مشهد بود. این دو مؤسسه که وابسته باندهای حکومتی هستند صدها میلیارد تومان سپرده‌های مردم را بالاکشیده‌اند. هر چند که گارد ویژه تلاش کرد با حملات وحشیانه، مردم به جان آمده را متفرق کند اما فریادهای هیهات منّاالذلة آنان نشان داد که مردم ایران حاضر به کوتاه آمدن در برابر غارتگریهای باندهای حکومتی نیستند.

یکی دیگر از گسترده‌ترین اعتراضات ماه شهریور، بالا گرفتن کمپین تحریم خرید خودروهای صفر کیلومتر توسط مردم بود که دکان غارتگرانهٴ آخوند روحانی برای اخاذی چندهزار میلیارد تومانی از مردم را با گرانفروشی خودروهای ساخت داخل تخته کرد. صدها هزار خودرو صفر کیلومتر در پارکینگهای ایران‌خودرو و سایپا، نشان داد که زمان غارتگریهای رژیم آخوندی به سرآمده و مردم ایران به شیوه‌های مختلف حق خود را از آنان می‌گیرند.

و بالاخره روز 29شهریور نیز حرکت اعتراضی گروه زیادی از استادان دانشگاه پیام نور از 32 استان کشور در مقابل مجلس ارتجاع علیه باقی ماندن در شرایط قراردادی بعد از 4سال، بیانگر آن بود که تقریباً در شهریورماه هیچ قشر اجتماعی نبود که علیه حاکمیت غارتگر و سرکوبگر آخوندی دست‌کم یک حرکت اعتراضی برپا نکرده باشد. امری که بدون شک با بازشدن مدارس و دانشگاهها بیش از پیش خواهد شد و عرصه را بر نظام پوسیده ولایت‌فقیه تنگتر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67564d15-d814-4ce2-bed7-a72c5b6b4dcc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات