728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

وقتی جنگ ضدمیهنی هم ابزار دعوا بر سر هژمونی می‌شود!

-

مردم ایران هیزم جنگ ضد میهنی خمینی
مردم ایران هیزم جنگ ضد میهنی خمینی
هر دو باند رژیم از هر وسیله‌ای برای پیشبرد و تداوم جنگ بر سر هژمونی استفاده می‌کنند، ولو این‌که این وسیله جنگ ضدمیهنی خمینی باشد که روزی عامل وحدت دو باند بود.
توسل به جنگ آن هم به بهانه سالگرد آن در جهت کسب هژمونی، نشان دهنده شدت تضادها و بیانگر عمق شقه و شکاف در رژیم است.
روزگاری به گفته خمینی دجال جنگ ”نعمت“ ! محسوب می‌شد، اکنون این نعمت نیز تبدیل به نغمت و بلا، و حربه جنگ باندی شده است!
رسانه‌های باند خامنه‌ای به بهانه پاسداشت سالگرد جنگ خمینی، آن را بهانه‌یی کرده تا مواضع باند رفسنجانی- روحانی را در زمینه برجام و زهرخوران اتمی مورد حمله قراردهند و همچنین این جریان را به‌عنوان جریانی واداده معرفی کنند.
کیهان خامنه‌ای ضمن تعریف و تمجید از جنگ، باند مقابل را هم در زمینه جنگ و هم در زمینه موضوع زهرخوران اتمی مورد حمله قرار داده و نوشته: ”عده‌یی به‌محض شنیدن روی میز بودن گزینه نظامی یا به‌محض مواجه شدن با تهدیدهایی مثل تحریم و... همان حرف خودباختگان زمان جنگ را تکرار می‌کنند و کوتاه آمدن در برابر تهدید را، راه‌کار می‌دانند! بدون آن که به تبعات آن فکر کنند و بگویند چقدر کوتاه آمدن در برابر دشمن، رافع مشکلات و خصومت آنها خواهد شد!؟“.
ارگان خامنه‌ای سپس باند رفسنجانی- روحانی را به‌دلیل پیشبرد سیاست زهرخوران و آویختن به دامن غرب و آمریکا مورد حمله قرارداده و نوشته: ”در چنین شرایطی، دعوت به کوتاه آمدن، مانند قبول از دست رفتن بخش‌هایی از ایران و حتی بالاتر از آن نیست؟ اگر سخت‌کوشی و ایستادگی و تکیه بر توان خودی کمرنگ شده، با تأکیدات دهها و صدها باره رهبر عزیز انقلاب، بهانه‌یی و عذری از کسی پذیرفته نیست و نمی‌توان توان ملت را به‌دلیل ضعف مدیریت و سازماندهی مدیران، نادیده گرفت و اگر کدخدا جای خدا را در دل برخی گرفته باید به خود آمد و در آن تجدیدنظر کرد“. (کیهان 31شهریور94)
روزنامه رسالت یکی دیگر از رسانه‌های باند ولی ‌فقیه، ضمن یقه چاک دادن برای جنگ، و با نقل این گفته خمینی ”اگر جنگ 20سال هم طول بکشد پای آن ایستاده‌ایم“، در مورد جنگ مدیحه سرایی کرده و زمینه‌ای برای حمله به باند مقابل در زمینه زهرخوران و برجام کرده و نوشته است ”پس از 10سال مذاکره به «برجام» رسیدند. برجام یک باطن دارد و یک ظاهر! ظاهر آن همان بندهای پیچ در پیچ رازآلود است اما باطنش نوعی عملیات نفوذ برای تداوم جنگ نرم است“. (رسالت 31شهریور94)
در حالی این روزنامه باند خامنه‌ای برجام را زمینه عملیات نفوذ می‌داند، که خامنه‌ای بارها اعضای تیم مذاکره‌ کننده را مورد تأیید قرارداده که در صحنه مذاکرات خوب عمل کرده‌اند.
متقابلاً رفسنجانی نیز با همین حربه جنگ ضدمیهنی با شدیدترین بیان و عناوین، باند خامنه‌ای را به‌عنوان یک ”اقلیت“ ! زیرضرب گرفته است.
وی در دیدار با جمعی از ایادیش به‌مناسبت سالگرد جنگ ضدمیهنی گفته است ”متأسفانه شاهدیم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان دیروز جنگ که هم اسیر شدند، هم جانبازند و هم شهید داده‌اند، گلایه می‌کنند که یک اقلیت تندرو و مدعیان پر هیاهوی امروز، خود را میراث‌بر می‌داند و از مردم طلبکاری دارد و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است“.
ضمناً برخلاف دلواپسان خامنه‌ای که برجام را نشانه ضعف و ذلت باند مقابل می‌دانند، هاشمی رفسنجانی مباحث مربوط به توافق‌نامه هسته‌یی و برجام را یکی از مصادیق موفقیتهای رژیم می‌داند. ! (سایت رفسنجانی 31شهریور94)
ملاحظه می‌شود که که در دعوای هژمونی، باندهای رژیم به هر وسیله‌ای حتی جنگ که روزگاری عامل وحدت باندهای رژیم بود آویزان می‌شوند، تا اگر بتوانند باند رقیب را از دور خارج کنند و یا لااقل آن را به‌طور کیفی تضعیف نمایند.
طبعا این درجه از شدت تضادها که حتی جنگ ضدمیهنی نیز حربه‌ای برای جنگ باندی می‌شود، ناشی از شکست استراتژیک نظام آخوندی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27eb1add-beef-4f8d-a3e0-c58a93b45f77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات